Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:44:36 GMT

طرح مطالعات اشتغال‌زایی روستایی در سقز تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۳۲۰۰

طرح مطالعات اشتغال‌زایی روستایی در سقز تدوین می‌شود

سامان عرفانی روز سه شنبه در نشست بررسی اجرای طرح مطالعات اشتغالزایی در جمع دهیاران، با اشاره به اهمیت توسعه اشتغال روستایی، اظهار داشت: از طریق فناوری و درکنار توانایی‌های جمعی، می‌توان به سمت ایجاد روستاهای هوشمند و کارآفرین حرکت کرد.

وی افزود: با هوشمند کردن روستاها به ویژه درحوزه مدیریت منابع آب و منابع طبیعی، فروش محصولات کشاورزی و اکوتوریسم می‌توان نقش اشتغال پایدار را در فراسوی توسعه متوازن، نهادینه کرد تا جایی که هر فرد در آبادی، بدون درنظر گرفتن جنسیت و تحصیلات بتواند کارآفرین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرفانی تاکید کرد: مهمترین ویژگی یک روستای هوشمند این است که به همه اهالی این اطمینان داده شود، کار گروهی، دانش و کنشگری آنان، بستری است که می‌توان نقش مولد و کارآفرینی را در محیط روستا معماری و مدیریت کرد.

بخشدار مرکزی سقز، از دهیاران خواست علاوه بر فعالیت های روزمره برای کارآفرینی و اشتغال در سطح روستاها تلاش و برنامه تدوین کنند.

رشید احمدرش، نماینده گروه مطالعاتی دانشگاه کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: با همکاری دهیاران و شوراها و اهالی روستاها در نظر داریم طرح مطالعات تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی به استناد قانون برنامه ششم توسعه در سطح تعدادی از روستاهای شهرستان سقز تدوین و جهت اجرا به فرمانداری و بخشداری سقز ارایه کنیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان اشتغال زایی توسعه روستایی سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان اشتغال زایی توسعه روستایی سقز کردستان اشتغال زایی توسعه روستایی سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان