Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:10:09 GMT

ضرورت توجه به فرصت سرمایه گذاری در نواحی صنعتی قم

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۳۲۰۵

ضرورت توجه به فرصت سرمایه گذاری در نواحی صنعتی قم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست عصر سه شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قرار بود همایش بین‌المللی جذب فرصت‌های سرمایه گذاری در استان برگزار شود که به دلیل بحران کرونا و انتخابات برگزار نشد، گفت: در حال حاضر توانستیم ۸۲ فرصت برای جذب سرمایه گذاری را جذب کنیم که می‌توان برای توسعه نواحی صنعتی از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار افزود: نواحی صنعتی مکمل و پشتیبان شهرک‌های صنعتی استان هستند و بایستی مورد توجه جدی مسئولان امر قرار بگیرند.

سرمست با اشاره به اینکه در بحث تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی همکاری خوبی از دستگاه‌های خدمت رسان داشتیم و در این زمینه تاکنون مشکلی وجود نداشته است، گفت: اگر با مشکلاتی برخوردیم می‌توانیم از الگوی شهرک شکوهیه استفاده خواهیم کرد چراکه تفاهم نامه اخیر ما با شرکت برق بهترین تفاهم نامه کشور در زمینه تأمین برق برای شهرک‌های صنعتی بوده و این الگو می‌تواند در دیگر نواحی صنعتی هم استفاده شود.

به گفته استاندار، در زمینه تأمین آب برخی نواحی صنعتی قم شرکت آب و فاضلاب از نظر تخصیص باید ۵ لیتر در ثانیه تأمین شود این شرکت در اجرای فرآیندها باید طبق تفاهم نامه‌ها عمل کند.

شرایط برگزاری نمایشگاه نداریم

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایده ساخت نمایشگاه دائمی یا ویترین نمایشگاهی محصولات و تولیدات ساخت داخل در استان گفت: با توجه به بحران کرونا ما شرایط برگزاری هیچ نمایشگاهی را نداریم و آینده این بحران هم غیرقابل پیش بینی است لذا این نمایشگاه به دنبال آن تجمعاتی ایجاد خواهد شد که شرایط آن را نداریم.

سرمست با تاکید بر اینکه در ایجاد این نمایشگاه نباید دنبال ساخت و ساز جدیدی باشیم و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، گفت: اگر هم این نمایشگاه برای متخصصان و تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است، شرکت شهرک‌های صنعتی بهترین گزینه است چرا که تولیدکنندگان و متخصصان به طور دائم در این شهرک تردد دارند.

وی در پایان با اشاره به تغییر کاربری الحاقات در استان افزود: در بحث تغییر کاربری الحاقات باید این زمین‌ها را برای بهره‌وری و کاربری صنعتی و کشاورزی استفاده کرد البته باید در واگذاری‌ها نظرات منابع طبیعی هم اتخاذ شود.

کد خبر 4991072

منبع: مهر

کلیدواژه: قم قانون رفع موانع تولید استانداری قم بهرام سرمست ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند اقامه نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مجلس شورای اسلامی شهرک های صنعتی نواحی صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سیدمجتبی حسینی در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، گفت: روزانه صد‌ها تن زباله در بخش‌های مختلف این استان تولید می‌شود که برای بازیافت و مدیریت این پسماند‌ها با ورود سرمایه‌گذار خارجی برنامه‌ریزی شده و قرار است از این مزیت برای تولید برق استان استفاده شود.

او با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و موضوعاتی همچون دفع اصولی و استاندارد پسماند‌های صنعتی و غیرصنعتی، افزود: این موضوع با توجه به ارزش افزوده خوبی که به همراه دارد می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی نیز نقش بسیار موثری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ضرورت دارد از حداکثر توان مرکز برای توسعه و شکوفایی استان بهره گرفته شود و مدیران نباید در این زمینه کوتاهی کنند، تأکید کرد: بهره گیری هر چه بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کننده توسعه بهتر اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان خواهد بود.

حسینی از ایجاد سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خرد و کلان استان به دستور استاندار همدان خبر داد و تصریح کرد: در این سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان به مردم و متقاضیان معرفی می‌شود و به مشارکت مردم در این طرح‌ها نیز توجه ویژه‌ای انجام شده است.

دیگر خبرها

  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • تقویت زیرساخت‌های انرژی شهرک‌های صنعتی در دستور کار
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد