Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خلیل آبادی در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت الله فیروزآبادی در شهرری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اطراف حرم امام خمینی(ره) به دلیل فضای باز دسترسی راحت به استان های جنوبی و وجود نمایشگاه شهر آفتاب، نزدیکی به فرودگاه امام و مترو یکی از بهترین مکان ها برای انتقال پایانه مسافری جنوب است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اطراف پایانه جنوب را محل تردد و اجتماع معتادان متجاهر و کارتن خواب ها شده است، افزود: وجود این گونه افراد در حاشیه یکی از بزرگترین پایانه های مسافری کلان شهر تهران موجب اضطراب و دل نگرانی مسافران می شود که با انتقال این ترمینال این مشکلات برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل آبادی یادآور شد: اطراف پایانه 20 استان جنوبی کشور به دلیل تردد مسافران داخلی و خارجی باید دارای انواع مراکز خرید و نمایشگاه های مختلف برای وقت گذرانی مسافران و خرید آنان شود ولی در حال حاضر اطراف پایانه جنوب به دلیل مختلف تبدیل به محل اجتماع معتادان شده است که به هیچ عنوان زیبنده پایانه کلان شهر تهران نیست.

وی با بیان اینکه هم اکنون تردد اتوبوس های مسافری موجب ایجاد ترافیک در محدوده میدان بهمن، بزرگراه بعثت و محله خزانه شده است، خاطرنشان کرد: پایانه باید در محل احداث شود که بافت مسکونی نداشته باشد ولی وسایل دسترسی مانند اتوبوس و مترو به داخل شهر باشد که اطراف مرقد مطهر امام خمینی(ره) تمام این موارد را دارا است.

خلیل آبادی در خصوص هزینه های انتقال پایانه جنوب به جوار حرم امام خمینی(ره) نیز بیان داشت: اگر طرح و ایده خوبی برای انتقال از طرف اعضای شورا و شهرداری تهران ارائه شود بخش خصوصی و شرکت های مسافربری از آن استقبال خواهند کرد.

برچسب‌ها شهرستان ری كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران حمل و نقل مسافری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران حمل و نقل مسافری شهرستان ری كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران حمل و نقل مسافری پایانه جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرح دعای سحر|چرا در هر خیری باید خدا را شکر کرد؟

در مورد خیر، به جهت از او بودنش باید خداوند متعال مورد حمد قرار گیرد، و اما در مورد شر، چون منسوب به نفس و جهت خلقی آن است نباید هیچ کس جز خود نفس، مورد ملامت قرار گیرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «دعای سحر» یکی از دعاهای عظیم‌الشأنی است که از امام رضا علیه‌السلام روایت شده و آن حضرت فرموده است: این دعا، دعایی است که امام باقر علیه‌السلام در سحرهای ماه رمضان می‌خواند.

در عین حال یکی از آثار فاخر و ارزشمند امام خمینی (ره) «شرح دعای سحر» است؛ اثری که امام خمینی (ره) آن را در حدود 27 سالگی خود تألیف کرده و نشان از دانش و عرفان والای ایشان از دوران جوانی دارد.

خبرگزاری تسنیم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم و مضامین والای دعای سحر که خواندن آن در سحرهای ماه رمضان توصیه شده، به بررسی بخش‌ها و نکاتی از امام خمینی (ره) درباره این دعای ارزشمند و والا پرداخته است.

نکات مهم فراز پانزدهم از این دعای شریف را می‌خوانیم:

اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ مِنْ شَرَفِكَ بِأَشْرَفِهِ وَكُلُّ شَرَفِكَ شَرِیفٌ، اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ بِشَرَفِكَ كُلِّهِ

پروردگارا، از تو در خواست می‌کنم به شریف‌ترین شرفت حال آن که همه شرف تو شریف است. بارالها، از تو به همه شرفت درخواست می‌کنم.

یکی از موضوعاتی که همه الهیون اعم از اصحاب حکمت و فلسفه با نحله‌های گوناگون و با تفاوت مشربشان در سلوک علمی و طریق برهانی یا سیر عرفانی و کشف معنوی اتفاق نظر دارند این است که: «وجود» خیر و شرف و نور زیبایی و درخشش است و «عدم» شر و پستی و تاریکی و سیاهی است.پس وجود ‎]‎حق تعالی‎[‎ خیر محض و شرافت صرف است که همه اشیا مشتاق اویند و هر متکبر گردنکشی در برابر او فروتن است و همه موجودات او را می‌جویند و همه کائنات به او عشق می‌ورزند، و همه خوبی و شرافت بر مدار او می‌گردد و همه سالکان به او توجه دارند.«وجود» به معنی مصدری به معنای «بودن» مقصود ما نیست، بلکه حقیقت وجود خارجی و عین اعیان خارجی منظور است.

 

شرح دعای سحر| سیر در مقام جمال و جلال الهی از زبان انبیاء و اولیاء

 

مرجع هر خیر و شرف و حقیقت و نوری، وجود است و اصل ثابت و شجره طیبه اوست، که شاخه‌هایش آسمان‌ها و زمین و ارواح و اشباح را پر کرده و مرجع هر شر و فرومایگی و بطلان و ظلمتی عدم است که شجره خبیثه ظلمانی واژگونه اوست و چنین درختی، هیچ گونه ثبات و قراری ندارد.هر چه وجود تمام‌تر و کامل‌تر باشد، خیر و شرافت آن بیشتر است تا آن جا که به وجودی که هیچ گونه عدمی در او نیست و کمالی که هیچ گونه نقصانی ندارد منتهی شود... مراتب دیگر به اعتبار انتساب به او و مظهر او بودن خیرهایی دارند و به اعتبار انتسابشان به خود، کمال و خیریت و حقیقت و شیئیتی ندارند، چنانچه خداوند متعال می‌فرماید: «کلّ من علیها فان و یبقی وجه ربّک ذو الجلال والاکرام» (سوره قصص، آیه 88) و فرمود: «کلّ شیء هالک الی وجهه» (سوره الرحمن، آیه 27).سرور انبیا و تکیه‌گاه برگزیدگان، صلوات الله و سلامه علیه و علی آله الطیبین الطاهرین، می‌فرماید: «من وجه خیراً فلیحمد الله و من وجه غیر ذلک فلایلومنّ الّا نفسها؛ هر که خیری دید باید خداوند را بر آن شکر کند و هر کس جز آن چیزی دید نباید جز نفس خود چیز دیگری را ملامت کند.» پس در مورد خیر، به جهت از او بودنش باید خداوند متعال مورد حمد قرار گیرد، و اما در مورد شر، چون منسوب به نفس و جهت خلقی آن است نباید هیچ کس جز خود نفس، مورد ملامت قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • شرح دعای سحر|چرا در هر خیری باید خدا را شکر کرد؟
  • تصاویر آخرالزمانی از بارش‌های شدید در اطراف تهران + فیلم
  • ۷ کیلومتر از محور کندوان نیازمند تعریض و چهاربانده شدن است
  • جشن بزرگ قرآنی امام حسنی ها در ورزشگاه آزادی | قرآن خوانی ۱۰۰ هزار نفری در ولادت کریم اهل بیت
  • پایانه بندر خشک در شهرستان بروجن ایجاد می‌شود
  • ۳۰ شهید در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان شفا
  • مهران و شلمچه پرترددترین پایانه‌های مرزی کشور در ۱۰ روز گذشته
  • حملات هوایی به غرب خان یونس و اطراف بیمارستان شفا
  • ممنوعیت انتقال آب به خارج از اراضی آبخور چاه کشاورزی در زنجان