Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@17:11:15 GMT

پیش‌بینی وزش باد شدید در برخی شهرها

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۳۴۸۳

پیش‌بینی وزش باد شدید در برخی شهرها

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز پنج شنبه ۱۶ مرداد در شمال غرب و از جمعه ۱۷ مرداد تا اوایل هفته آینده ‌در شمال غرب و سواحل خزر، دما ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، فریبا گودرزی، کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، بیان کرد: امروز و فردا در سواحل خزر، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال غرب کشور، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و این شرایط در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات شرق هرمزگان، شرق فارس و جنوب غرب کرمان حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: هشدار وزش باد شدید در تهران

وی ادامه داد: روز پنجشنبه ۱۶ مرداد در شمال زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال غرب هرمزگان همچنین سواحل خزر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز در دریای خزر و از امروز تا اوایل هفته آینده شرق و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

گودرزی اظهار داشت: روز چهارشنبه در شمال و مرکز خلیج فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه در مرکز و شرق خلیج فارس افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر پیش‌بینی می‌شود ‌و موجب متلاطم و مواج شدن دریا می‌شود.

‌وی گفت: روز شنبه ۱۸ مرداد در مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناور های سبک پیش‌بینی و توصیه می‌شود ممانعت از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی، شنا کردن و فعالیت شیلاتی در دستور کار باشد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در روزهای جمعه و شنبه در ارتفاعات هرمزگان، سواحل خزر، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

گودرزی بیان کرد: امروز و فردا در بخش‌هایی از نیمه شمالی کشور و سواحل شمالی دما ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد و از پنج شنبه ۱۶ مرداد در شمال غرب و از جمعه ۱۷ مرداد تا اوایل هفته آینده ‌در شمال غرب و سواحل خزر دما ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.

وی گفت: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب و همچنین فردا در مناطقی نظیر جنوب تهران، جنوب سمنان، البرز، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی وزش باد افزایش می یابد که می تواند به بروز گرد و خاک بیانجامد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز تا پایان هفته در شرق و جنوب شرق کشور پدیده غالب وزش باد شدید است که با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد جنوبی و سرعت باد ۱۴ کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۱۸ درصد است.

گودرزی گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۳ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۸ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین اخبار حوادث هواشناسی هشدار سازمان هواشناسی وزش باد شدید پیش بینی می شود شمال غرب وزش باد شدید خلیج فارس سواحل خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی بارش‌های شدید در ۲۱ استان طی امروز و فردا از احتمال وقوع سیلاب، آب‌گرفتگی، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و تگرگ خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است. فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • هشدار شدید باران در ۲۱ استان
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان