Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@16:32:04 GMT

قیمت مرغ به کانال ۱۸ هزار تومان بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۳۶۸۰

قیمت مرغ به کانال ۱۸ هزار تومان بازگشت

عظیم حجت، از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۸ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده در بازار کنترل شده است، افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که التهاب خاصی در بازار رخ ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد، بیان کرد: بنابر آمار بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفته که با این حجم جوجه ریزی کمبودی در عرضه نداریم.

عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، بیان کرد: با توجه به تنش گرمایی، وزن گیری مرغ در فصل تابستان نسبت به بهار متفاوت است به طوریکه علی رغم ۱۱۰ میلیون جوجه ریزی، مازادی در عرضه نداریم.

وی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار وجود ندارد، چنانچه مسئولان خواهان عرضه با نرخ مصوب هستند، نهاده با نرخ مصوب را باید در اختیار مرغداران قرار دهند.

حجت با انتقاد از تاخیر در توزیع نهاده‌های دامی بیان کرد: اکثر شرکت‌های فروشنده نهاده‌های دامی به جز پشتیبانی امور دام در ارسال بار عملکرد مناسبی ندارند که تمامی این عوامل منجر به افزایش هزینه‌های تولید می‌شود.

استمرار نابه سامانی بازار نهاده‌های دامی

وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: عدم حمل به موقع نهاده علت اصلی اختلاف قیمت مصوب با بازار آزاد است و از آن جا که مرغدار با موجود زنده سر و کار دارد، چاره‌ای جز تامین نهاده با نرخ بالا ندارند.

حجت با اشاره به اختلاف ۳ برابری قیمت کنجاله سویا نسبت به نرخ مصوب بیان کرد: با توجه به تامین ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز مرغداران با نرخ مصوب، حداقل ۳ هزار تومان بر هزینه تمام شده تولید افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌ها همچنان ۲ نرخی است، گفت: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۷ هزار تومان و ذرت ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار سیاه به وفور موجود است، درحالیکه نهاده به میزان کافی با نرخ مصوب نیست.

این مقام مسئول متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه را بالای ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نوسان شدید هزینه‌های تولید، نرخ مصوب به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر اصلاح قیمت مرغ بیان کرد: اگر قیمت مصوب بر مبنای کارشناسی اعلام شود، تولیدکنندگان با افتخار می‌پذیرند چرا که تولیدکنندگان به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت نیستند.

وی در پایان با تاکید بر اصلاح قیمت مرغ در بازار تصریح کرد: با وجود آنکه امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار وجود ندارد، از این رو انتظار می‌رود مسئولان تنظیم بازار برمبنای واقعیت و هزینه تمام شده تولید، قیمت واقعی مرغ را اعلام کنند.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1418083

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گوشت قیمت گوشت سفید مرغ و تخم مرغ تنظیم بازار بازار تهران افزایش قیمت کاهش قیمت ها نهاده های دامی نرخ مصوب هزار تومان قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان/ خریداری در بازار نیست