Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری عصر سه‌شنبه در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید در یزد افزود:  تاکنون توسط دولت و پیگیری بخش خصوصی و دانشگاه‌ها کارهای خوبی در این زمینه در کشور صورت گرفته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: پایه اصلی اقتصاد دانش بنیان به خصوص در سال جهش تولید که رویکرد دولت است حضور و مشارکت بحش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان با همکای پارک‌ها و مراکز آموزش عالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری گفت: به خاطر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و نلاش علمی و همکاری همه مراکز امسال شاهد رشد هشت درصد تولید انواع مقاله هستیم و در مجموع ایران در رتبه دهم دنیا قرار دارد به خصوص در مهندسی و ریاضی که باید بیشتر تلاش شود.

وی ادامه داد: دانشگاهی می‌تواند محور توسعه قرار گیرد که خروجی آن جوانانی هدفمند و با دانش روز باشد که بتوانند با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نسبت به رفع نیازهای کشور بدون اتکا به درآمدهای نفتی و تنها با تلاش فناوری گام بردارند.  

معاون رییس جمهوری اظهار کرد: زمانی در کشور موفق هستیم که خروجی مراکز آموزش عالی ایجاد صنعتی پویا با نیروهای انسانی خلاق و کارآمد برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی و قطع وابستگی و اتکا به دانش بومی باشد.

ستاری تاکید کرد: ما به دنبال اقتصادی در کشور هستیم و زیرساخت‌های آن را آماده می‌کنیم و زمینه ساز مشارکت بخش خصوصی و جوانان کشور می‌شویم که فناوری را به طور جدی پیگیری و ترویج دهیم و نسبت به انتقال آن اقدام کنیم.

همچنین استاندار یزد گفت: در این استان با حضور و مشارکت بخش خصوصی و برنامه‌ریزی مدون شاهد تحول عظیم در اقتصاد دانش بنیان هستیم و این روند روز به روز با همت همه دلسوزان در حال  افزایش است.

محمدعلی طالبی افزود: یزد در سال‌های اخیر با اقدام‌های خوبی که در حوزه فناوری و ارتباطاعات و اطلاعات صورت گرفته است در مسیر نمونه قرار گرفته و هنوز جای کار بیشتر دارد.

وی به برگزاری برخی جلسه‌ها و راه‌اندازی برخی شوراهای فناوری با همکاری دانشگاه ها و نخبگان در استان خبر داد که نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ها و اقتصاد دانش بنیان بر اساس اهداف کشور و خدمت به مردم داشته است.

این مسوول به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها و همراهی با پارک علم و فناوری و سایر بخش‌های مرتبط برای اجرای اقتصاد دانش بنیان به خصوص در سال جهش تولید اشاره کرد.

طالبی همچنین از همکاری این بخش و پیگیری تمامی مسوولان استان و مراکز آموزش عالی برای تحقق اهداف در سال جدید و گسترش اقتصاد دانش بنیان قدردانی کرد.

همچنین در این نشست از برنامه توسعه نظام نوآوری کشور در استان رونمایی شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که امروز به یزد سفر کرد از نمایشگاه‌های محصولات فناوری و شتابنده سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی مرکز استان بازدید کرد.

 در این نمایشگاه ۱۷ شرکت محصولات خود را در زمینه های علوم نوین پزشکی، نانو و سلول‌های بنیادی عرضه کرده اند.

ستاری در ادامه از نمایشگاه محصولات فناورانه پارک علم و فناوری یزد نیز دیدن کرد و در این نمایشگاه ۲۵ شرکت محصولات خود را در زمینه های مختلف در معرض دید قرار دادند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین به اتفاق  محمدعلی طالبی استاندار و جمعی از مسوولان محلی امروز از تعدادی شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی مرکز استان بازدید کرد.

وی در این بازدید از شرکت‌های دانش بنیان راز تحریر، کاوش داده پردازان سفیر، توسعه انرژی نوین و دانش بنیان فراپویان ایساتیس دیدن کرد و در جریان فعالیت‌های آنها قرار گرفت.

هم اکنون ۹۰ شرکت دانش بنیان در استان یزد فعالیت دارد که از این لحاظ در میان ۳۱ استان کشور در جایگاه چهارم قرار دارد .

همچنین  یزد در شاخص فناوری در رتبه سوم قرار گرفته و در زمینه تعداد محصولات دیجیتال، بعد از تهران رتبه دوم را کسب کرده است. 

برچسب‌ها سورنا ستاری شرکت دانش بنیان یزد اشتغال زایی محمدعلی طالبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری شرکت دانش بنیان یزد اشتغال زایی محمدعلی طالبی سورنا ستاری شرکت دانش بنیان یزد اشتغال زایی محمدعلی طالبی شرکت های دانش بنیان اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری بخش خصوصی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سهیل بیگدلی شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در جلسه مدیران و کمیسیون سرمایه‌گذاری اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: اقداماتی که در استان قزوین انجام می‌شود به نوعی تولید ثروت محسوب می‌شود؛ کل رقبه‌های استان ۱۱۰ هزار مورد است و گاهی با تغییر کاربری به ۱۲۰۰۰۰ رقبه هم می‌رسد که می‌تواند ظرفیتی برای مولدسازی باشد.

وی از تعیین ۷ محور سرمایه‌گذاری در حوزه وقف خبر داد و افزود: این ۷ محور در حوزه‌های انرژی خورشیدی، صنعت، معدن، کشاورزی، آبزی‌پروری و پرورش دام سبک و سنگین مشخص شدند که تمامی ظرفیت‌های یادشده در این استان موجود است.

معاون سازمان اوقاف با اشاره به راه‌اندازی شبکه تولید دام سازمان متبوعش در سرتاسر کشور اضافه کرد: در این شبکه ۲۰۰۰۰ رأس دام سبک داریم و تولید ۱۰۰ تن شیر در روز هم توسط شبکه دامداری و دامپروری موقوفات رقم می‌خورد.

بیگدلی به مرز آبی ۴۰۰۰ کیلومتری در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: با همه مشکلات آبی که وجود دارد، محصولی که در آب داریم ۱۵۰۰ تن ماهی و در مقیاس ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است و در حال حاضر در تولیدات این سازمان، حدوداً ۲۵۰۰ تن ماهی در داخل آب وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه انرژی خورشیدی هدف گذاری‌ها ۱۱۰ مگاوات است که در حال حاضر تولید ما ۱۰ مگاوات است و با هدف‌گذاری مورد نظر فاصله زیادی داریم؛ در موضوع معدن هم ظرفیت فوق‌العاده‌ای در سازمان اوقاف وجود دارد و جهت نوع بهره‌وری از این ظرفیت برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد و گفت: حدود ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد کردیم و ۱۹ شرکت دیگر هم پیشنهاد شده که نمونه‌ای از آن‌ها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر سازمان اوقاف ۲۰ محصول با گردش مالی بالا از طریق همین شرکت‌ها تولید می‌کند.

کد خبر 747669

دیگر خبرها

  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو