Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی افشار روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون میزان ثبت‌نام در مدارس مقطع ابتدایی خراسان رضوی ۹۴ درصد و در مقطع متوسطه اول این استان ۸۸ درصد ثبت شده است. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون ثبت‌نام در مدارس مقطع متوسطه دوم این استان نیز ۵۲ درصد و کمتر از دیگر مقاطع تحصیلی است. 

رییس اداره ارزیابی و نظارت بر عملکرد اداره ‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: میزان کمتر ثبت‌نام در مدارس متوسطه دوم خراسان رضوی به دلیل اجرای طرح هدایت تحصیلی و انتخاب رشته است لذا ظرف روزهای اخیر روند ثبت‌نام در مدارس این مقطع تحصیلی نیز از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشترین درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان مربوط به پایه نهم با  ١٠٧.٥ درصد و کمترین درصد ثبت‌نام در پایه دهم با ٢٢.٥ درصد است.

افشار ادامه داد: بیشترین درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان استان مربوط به دو شهرستان خوشاب وکلات می‌باشد.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را دارد. افزایش ۵۰ هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی این استان در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها مدارس مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مشهد مدارس مشهد خراسان رضوی ثبت نام درصد ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نیشابور گفت: در ادامه برنامه‌های بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری،  برای اولین بار به صورت کشوری بیست و یکمین دوره مسابقه ادبی تاسیمرغ در ۱۸ شهرستان برگزار شد.

سید مهدی قاضی افزود: این مسابقه ادبی با هدف معرفی شخصیت و آثار این شاعر و عارف بزرگ ایران زمین به دانش آموزان، در قالب ۴۵۰ گروه سه نفره، ویژه دانش آموزان دختر و پسر، در دو مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم برگزار شد.

وی گفت: گزیده‌ای از مطالب چند کتاب ارزشمند عطار نیشابوری به عنوان منبع و به صورت جزوه در اختیار دانش آموزان قرار داده شده بود و آنان در این آزمون به ۳۰ سوال تشریحی و تستی طراحی شده پاسخ دادند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نیشابور افزود: علاوه بر استان خراسان رضوی، دانش آموزان استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، گیلان و گلستان نیز به صورت همزمان در این مسابقه شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • تجمع دانش آموزان جنت آبادی برای حمایت از سپاه پاسداران + فیلم
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟