Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین اشتری در همایش سراسری رؤسای پلیس فتا استان‌ها و معاونان حوزه مرکزی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد با بیان اینکه تقویت و تجهیز پلیس فتا از ضروریات است به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند: اگر بنده گرفتاری دیگری نداشتم، مسئولیت این امر خطیر را بر عهده می‌گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به اینکه امروز زندگی مردم با فضای مجازی عجین شده است، تصریح کرد: مردم به واسطه کسب و کار و همچنین حوزه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با فضای مجازی در ارتباط هستند و هر روز وابستگی جامعه به این فضا بیشتر می‌شود.

سردار اشتری گفت: یکی از موضوعات مهمی که در سند چشم انداز بیست ساله کشور به آن توجه شده، امنیت فضای سایبری است و اولویت ناجا نیز سالم سازی این فضا است.

وی با بیان اینکه امروز پلیس فتا، یک پلیس پاسخگو و مؤثر در تأمین امنیت سایبری شهروندان است، تصریح کرد: مردم عزیز ما به پلیس فتا اعتماد دارند و در تمامی زمینه‌ها (راهنمایی گرفتن در امور و حل مشکلات) به این پلیس مراجعه می‌کنند.

فرمانده ناجا ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود در پیشرفت کارها و حل و فصل امور و جلوگیری از بروز تهدیدات بهره لازم را ببریم و فضای مجازی را برای مردم امن کنیم چرا که آنها از ما توقع دارند.

وی با بیان اینکه تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این است که اینترنت ملی را در کشور راه اندازی کنیم، گفت: در این زمینه توصیه‌هایی شده است، امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم اینترنت ملی را در کشور راه اندازی کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات سردار "وحید مجید"؛ رئیس پلیس فتا ناجا تاکید کرد: ما باید برای رشد و تعالی این مجموعه پلیس از نظر دانش روز و تجهیزات با برنامه ریزی دقیق و اصولی، هر روز شتاب بیشتری داشته باشیم؛ هر چقدر پلیس فتا تقویت شود آثار آن را در امنیت و آرامش مردم و جامعه شاهد خواهیم بود ضمن این که در مأموریت‌های پلیس نیز تأثیرات مطلوبی خواهد داشت.

این مقام عالی انتظامی به نقش مؤثر و نظرات کارشناسی و کاربردی مجموعه پلیس در شورای عالی فضای مجازی و اهمیت اطلاع رسانی دقیق به مردم اشاره و عنوان کرد: هر چقدر اطلاع رسانی درست به مردم را افزایش دهیم شاهد کاهش جرایم و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان خواهیم بود.

سردار اشتری تاکید کرد: باید به واسطه اطلاع رسانی دقیق و ظرفیت‌های فنی که در اختیار داریم، فضای مجازی را برای جولان مجرمان ناامن کنیم ضمن اینکه پلیس فتا باید قاطعانه و در چارچوب قانون با افرادی که باعث ناامنی می‌شوند، برخورد کند.

وی در ادامه به شیوع ویروس کرونا در کشور و شایعه سازی توسط برخی سودجویان اشاره کرد و گفت: یک عده افراد سودجو با سو استفاده از شرایط موجود به دنبال تشویش اذهان عمومی بودند اما در این زمینه پلیس ورود پیدا کرد و با شناسایی و برخورد با مجرمان توانست فضای آرام و امنی به مردم و جامعه برگرداند.

رئیس پلیس کشور به حملات سایبری اشاره و عنوان کرد: حوادث زیادی را در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته ایم که با همت پلیس، آرامش به مردم برگشته است اما مطمئناً دشمنان به دنبال ایجاد ناامنی و بحران برای مردم هستند که باید در این رابطه هوشیار باشیم و پلیس فتا باید در این حوزه پیشدستانه عمل کند.

سردار اشتری به اقدامات پلیس فتا در خصوص رمز پویا (رمز دوم) اشاره کرد و گفت: این امر یکی از اقدامات مطلوب پلیس فتا بوده چرا که به دنبال آن شاهد کاهش ۱۸ درصدی وقوع جرایم و افزایش کشفیات بوده ایم.

وی به ضرورت وجود پلیس فتا در شهرستان‌ها اشاره و تصریح کرد: این امر یکی از خواسته‌های نمایندگان مجلس در شورای اسلامی است که باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

فرمانده ناجا در خصوص راه اندازی دانشکده سایبری در دانشگاه علوم انتظامی، گفت: بنده موافق این موضوع هستم البته باید مورد تأیید ستاد کل نیروی‌های مسلح نیز قرار بگیرد؛ اگر نیازمندی ما در حد کافی باشد این دانشگاه را راه اندازی می‌کنیم؛ قطعاً راه اندازی آن می‌تواند یک پشتوانه علمی برای پلیس فتا در سراسر کشور باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: در بحث آینده نگری و رصد تحولات باید یک کار علمی صورت بگیرد که در این زمینه می‌توان از ظرفیت پژوهشگاه علوم انتظامی و نهادهای بین المللی (با هماهنگی پلیس بین الملل) بهره ببریم.

سردار اشتری به اهمیت افزایش رضایت مندی مردم از مجموعه پلیس و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این رابطه اشاره و خاطر نشان کرد: این موضوع باید به عنوان یک مسئله مهم در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 4991193

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار حسین اشتری فضای مجازی رمز دوم پویا فرمانده ناجا ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی پیش بینی وضعیت هوا کمیته امداد امام خمینی محسن حاجی میرزایی بنیاد شهید و امور ایثارگران ملک جماران آیت الله سید ابراهیم رئیسی دستگیری سارق سرهنگ نادر رحمانی عید سعید قربان سردار اشتری راه اندازی فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای تبهکار فحشا در طرح نور

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای از حمایت‌های خالصانه مردم نجیب ایران زمین و دیدگاه‌های قاطع اخیر رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا در اجرای "طرح نور" قدردانی و تشکر کرد.

در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرح نور"(عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه ای که جریان‌های رسانه‌ای بدخواه ملت ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازی جامعه با اجرای" طرح نور" بودند؛ مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی حفظ شود.

برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناخت بیشتری از دلایل فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طی روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهای تبهکار سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارت جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوع پیش گفته؛ گزارش‌های میدانی و اخذ نظرات مردمی در کنار حمایت‌های روسای محترم جمهور و قوه قضاییه، صداسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه وجماعات و سایر نهادهای مسئول نشان دهنده شناخت مطلوب از نبض‌سنجی اجتماعی فراجا در اجرای "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهدات عینی روزانه در شهرها نشان دهنده‌ی حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت‌ زنان و بانوان سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت "طرح نور" به سمت هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی تر خواهد شد که نهادهای متولی کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

در پایان قدردان کارکنان سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزشهای اجتماعی یاری می رسانند و انتظار داریم تا با همّت مسئولین محترم و انجام بموقع وظایف دستگاههای مسئول روند هوشمندسازی نیز، پُرشتاب تر به سرانجام مطلوب و مورد رضایت مردم برسد.

کد خبر 846502 برچسب‌ها خبر مهم زنان - حجاب فراجا گشت ارشاد

دیگر خبرها

  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • طرح نور هوشمند می‌شود
  • پلیس درباره طرح حجاب و عفاف باز هم اطلاعیه صادر کرد
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره طرح نور + جزئیات
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای فساد در طرح نور
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای تبهکار فحشا در طرح نور
  • طرح نور هوشمندسازی می‌شود/ پلیس دنبال پرونده‌سازی نیست