Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از انتشار خبرِ واگذاری خانه هنرمندان اصفهان به نهادی دیگر، روز یکشنبه ۱۲ مرداد، جمعی از هنرمندان، مقابل این ساختمان قدیمی که در فهرست آثار ملی هم ثبت شده است، اجتماع کردند که با دخالت ماموران به پایان رسید. 

برخورد ناشایست با این هنرمندان، در دو روز گذشته بازتاب زیادی پیدا کرده است که همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه، محمدمهدی دادمان که از حدود یک ماه پیش به ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی انتخاب شده است، متنی انتقادی و اعتراضی را در اینستاگرام خود منتشر کرد. 

در متن اینستاگرامی محمدمهدی دادمان آمده است: 

«باسم الحق
روز یکشنبه از چند هنرمند دلسوز اصفهانی با اسپری فلفل و بی‌احترامی پذیرایی شد! مقابل خانه هنرمندان اصفهان! آمده بودند تا خبر تحویل خانه هنرمندان به بنیاد شهید را پیگیری کنند؛ صرفا یک دغدغه‌ درست فرهنگی.
از اتفاق پیش آمده بسیار متأسف و عذرخواهم. دیروز با بعضی از این هنرمندان عزیز مکالمه کرده و امروز نمایندگان ویژه حوزه هنری را برای بررسی دقیق‌تر ماجرا و دلجویی از هنرمندان عزیز راهی اصفهان کردم.
از فرمانده محترم نیروی انتظامی نیز خواهشمندم نسبت به رفتارِ غیرقانونی و بی‌ادبانه‌ برخی مامورین ناجا اقدام متناسب را انجام دهند.
مشکل را با بنیاد شهید مالک قانونی این ساختمان حل خواهیم کرد. خانه هنرمندان اصفهان، خانه و مامنِ اهالی هنرِ این شهر بوده، هست و ان‌شاءالله خواهد بود.»

این عمارت تاریخی، از ۳۰ سال پیش، محل و پاتوق هنرمندان و علاقه‌مندان هنر در اصفهان بوده است که چندی پیش، دادگاه حکم داد تا ساختمان به بنیاد شهید واگذار شود. در اعتراض به این رویداد بود که روز یکشنبه ۱۲ مرداد، هنرمندان اصفهانی مقابل این ساختمان تجمع کردند که این حرکت آن‌ها با برخوردی نامناسب روبه‌رو شد. 

۵۷۵۷

کد خبر 1418090

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوزه هنری سازمان تبلیغات استان اصفهان هنرمندان هنرمندان اصفهان خانه هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در نشست خبری تشریح برنامه‌های چله رضوی و بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: رویکرد‌های تحولی در دو سال اخیر مد نظر بوده است، جشنواره امام رضا بیست سال گذشته یک جشنواره عمومی بود، اما برای تخصصی شدن آن جلسات مختلفی برگزار شد و اتفاقی که امسال تجربه می‌کنیم این است که جشنواره حرفه ای‌تر و تخصصی‌تر شده است.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع)، سامانه و اپلیکیشنی با نام منظومه رضوان رونمایی می‌شود که در آن در زمینه ابعاد مختلف سیره رضوی، سوژه‌ها و دیباچه‌های مختلفی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و هنرمندان برای تولید آثار فاخر رضوی دسترسی آسانتری به سوژه‌ها و نظرات کارشناسان صاحبنظر خواهند داشت.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: استفاده از هنرمندان شاخص و تراز در مدیریت جشنواره از دیگر رویکرد‌های این جشنواره است.

سعیدی زاده به راه اندازی پنجره درگاه تولیدات رضوی هم اشاره کرد و افزود: این درگاه برای بهره گیری عموم از تولیدات جشنواره پس از برگزاری جشنواره و کیفی سازی آنها طراحی شده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از حمایت ۵ میلیارد تومانی از هنرمندان در جریان تولیدات جشنواره رضوی خبر داد و گفت: منابعی را برای تولید و ارتقای تولیدات به عنوان اعتبار حمایتی در فضا‌های مختلف رضوی در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم.

*برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان
سعیدی زاده به ارتقای فنی هنرمندان اشاره و تصریح کرد: مداخله فرایندی ما برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتباط با جامعه اساتید بوده است و تاکنون کارگاه‌های تخصصی برگزار کرده‌ایم.

*موسسات تخصصی مردم محور
وی گفت: انتخاب موسسات تخصصی با رویکرد مردم محور بنای بنیاد برای زیست بوم رضوی بوده است، ما به حلقه‌های میانی در فضای فرهنگ و هنر توجه داشتیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در پایان گفت: امیدوارم جشنواره امام رضا (ع) تا ۴ سال آینده به عنوان یکی از حرفه ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور در حوزه فرهنگ و هنر تثبیت شود. دوره گذار جشنواره به پایان رسید و امسال نخستین سال شکل گیری جشنواره حرفه‌ای است.

دیگر خبرها

  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • افتتاح نمایشگاه «سفر آخر» در حوزه هنری