Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@01:22:24 GMT

آمریکا عامدانه از پیمان موشکی خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۴۱۱۲

آمریکا عامدانه از پیمان موشکی خارج شد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای در سالروز پایان اعتبار پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد اعلام کرد: آمریکا عامدانه و بطور هدفمند از این پیمان موشکی خارج شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، یک سال پیش پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد بر اثر خروج یکجانبه آمریکا از آن اعتبار خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت خارجه روسیه می گوید: ما همچنان بر این باوریم که آمریکا اشتباه کرد هرچند که این پیمان در شرایط کنونی ایده آل نبود اما بدون شک به تامین شرایط بازدارندگی و قابل پیش بینی بودن در عرصه موشکی- هسته ای کمک می کرد. 

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود می گوید: جای تاسف دارد که آمریکا به چه صورتی این پیمان را کنار گذاشت و در مقابل جامعه جهانی اقدامات مخرب خود را با کارزار تبلیغاتی علیه مسکو و با طرح اتهامات واهی کارگردانی کرد.

در بیانیه گفته شده است: آمریکا بجای پیشنهاد طرف روسی برای بررسی حرفه ای ایرادهای دو طرف، به روسیه اولتیماتوم داد و راه حلی که طرف روسی برای رفع نگرانی ها براساس شفافیت متقابل مطرح کرد را نادیده گرفت.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: آمریکا با رد راههای احتمالی حل مسائل، بطور هدفمندانه کار را به فسخ پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میانبرد کشاند. 

در بیانیه آمده است: روسیه نمی تواند پیدایش ریسک های موشکی جدید برای قلمرو خود را نادیده بگیرد بنابراین در عالی ترین سطح برای مذاکره آماده ایم چرا که اطمینان داریم که تنها راه معقولانه و منطقی برای حل و فصل وضعیت پیش آمده، یافتن راهی از مسیر دیپلماتیک یا سیاسی است.

«روسیه برای همکاری سازنده به منظور اعتمادسازی و تحکیم امنیت بین المللی و ثبات راهبردی آماده است. امیدواریم طرف آمریکایی احساس مسئولیت و علاقه مندی متقابل ازخود نشان دهد.»

گفتنی است مساله کنترل تسلیحات راهبردی، مهم‌ترین مساله مورد اختلاف روسیه و آمریکا است که بر روابط دو کشور سایه انداخته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه پیمان موشکی خارجه روسیه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجهٔ آمریکا گفت: واشنگتن، قطعنامۀ عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد آمریکا به قطعنامه پیشنهادی برای پذیرش فلسطین به عنوان کشور عضو سازمان ملل رای منفی خواهد داد و از حق وتوی خود استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند