Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:12:57 GMT

معدن فیروزه نیشابور + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۴۱۳۶

معدن فیروزه نیشابور + تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، معدن فیروزه نیشابور نه تنها مهم‌ترین معدن فیروزه کشور است بلکه در سطح جهانی نیز به دلیل کیفیت عالی آن از معروفیت خاصی برخوردار است.

کوه‌های منطقه معدن فیروزه در نیشابور از آهک‌های نومولیت دار همراه با ماسه سنگ و اسلیت تشکیل شده است. این رسوبات حاوی ذخایر متعدد گچ و نمک هستند که نمونه‌هایی در حال بهره برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سنگ‌ها مواد آتشفشانی متعلق به دوره سنوزوئیک که سنگ اصلی آن‌ها تراکیت‌های پورفیزی است، نفوذ کرده است.

روش استخراج فیروزه از معدن بهره گرفتن از شیوه کارگاه و پایه است و از آنجا که رگه‌های فیروزه عمودی هستند به ناچار استخراج به صورت طبقه طبقه انجام می‌شود. در مجموع معدن فیروزه نیشابور پنج منطقه استخراجی شامل چاه آبدار، غار سبز، تونل رکوب، غار دم و غار زاک وجود دارد و تاکنون استخراج در این معدن تا عمق ۸۰ متر پیش رفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدن فیروزه فیروزه نیشابور تصاویر زیبا معدن فیروزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۴۸ خودرو در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی نیشابور گفت: طرح شبانه ارتقای امنیت اجتماعی با هماهنگی‌ پلیس راهور و کلانتری ۱۳ قدس دیشب در نیشابور اجرا شد.


سرهنگ حسین احمدی افزود: این طرح با هدف برخورد با رانندگان هنجارشکن و تخلفات حادثه‌ ساز که با حرکات مخاطره‌ آمیز خود سبب سلب آسایش روحی و روانی شهروندان شده بودند، انجام شد.


وی ادامه داد: در این طرح تعداد ۴۸ دستگاه خودرو علاوه بر اعمال قانون و حتی ثبت نمره منفی به صورت حضوری و سیستمی توقیف و روانه پارکینگ شدند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۴۸ خودرو در نیشابور
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه
  • بهاریه «جشن گل سرخ» در دیار گنبدهای فیروزه‌ای