Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا محمدی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح شیفت ایثار توسط کارگران بسیجی یک اقدام جهادی و حماسی است که در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: این طرح با هدف «امید آفرینی و نمایش جلوه‌های انفاق اجتماعی کارگران در نهضت تعاون، احسان و کمک مؤمنانه» توسط کارگران بسیجی و با اشراف آن‌ها از محیط داخلی و بیرونی تولید برای کمک به تولید، صنعت و منافع ملی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی خاطرنشان کرد: این طرح با تعامل کارگران بسیجی با کارفرما از کار روزمره هر فرد آغاز می‌شود تا این که این کار به دریایی از ایثار تبدیل می‌شود که نتایج آن به خوبی در جامعه نمایان می‌شود.

وی یادآور شد: این اقدام ارزشمند دارای ثمرات و برکات فراوانی است که انجام آن، مرهمی بر مشکلات مردم آسیب دیده از ویروس کرونا است.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر تأکید کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی نقشی مثال زدنی داشته و دارای کارنامه عملکرد خوبی در این زمینه هستند.

کمک ۴.۸ میلیاردی به نیازمندان

وی بیان کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی نشان داده‌اند گرچه خود از تلاطم مختلف دور نبوده‌اند ولی مؤمنانه در کنار مردم ایستاده و در این چهل و یک سال عمر انقلاب اسلامی، دین خود را به مردم کشورشان ادا کرده اند.

محمدی افزود: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر با برگزاری مرحله اول رزمایش کمک‌های مؤمنانه و تأیید امام خامنه‌ای (مد ظلّه العالی) و تأکید ایشان بر لزوم استمرار این نهضت خدمت‌رسانی، امروز چهاردهم مرداد هم‌زمان و هماهنگ با رده‌های مشابه خود در سراسر کشور اقدام به برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه در دو قالب «شیفت ایثار» ویژه کارگران و «دست یاریگر» ویژه کارفرمایان کرد.

وی تصریح کرد: این رزمایش در رده‌های کارگری سراسر استان با همت و تلاش کارگران بسیجی، کارفرمایان و رده‌های مقاومت کارگری برگزار شد که در مجموع به میزان ۴ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال به نیازمندان قشر کارگری کمک مؤمنانه انجام شده است.

این مقام مسئول به تشریح کمک‌های انجام شده این سازمان در مرحله دوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه پرداخت و گفت: در این رزمایش ۲۶۹ نفر از کارگران و کارکنان با درخواست خود بخشی از حقوق و اضافه کار خود را برای کمک به تولید، صنعت و منافع ملی اختصاص دادند.

توزیع سیمان در رزمایش کمک‌های مؤمنانه

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر تصریح کرد: تولید و توزیع هزار پاکت سیمان بین نیازمندان قشر کارگری جهت بازسازی و تعمیر خانه‌های مسکونی و تعمیر و بازسازی ۱۷ کیلومتر خط لوله اتصال گاز از پالایشگاه فجر جم به شبکه سراسری توسط ۸۰ نفر از کارگران بسیجی از جمله اقدامات مهمی است که در قالب این رزمایش انجام شده است.

محمدی با اشاره به فعالیت سه کارگاه تولید ماسک در این رزمایش، اضافه کرد: در این کارگاه‌ها بش از ۱۰۰ هزار ماسک تولید و به صورت رایگان بین کارگران توزیع شده است که علاوه بر این ۲۰۰ کارت هدیه دو میلیون ریالی و ۵۰۰ بسته معیشتی شامل کیسه برنج، گوشت، مرغ، روغن و حبوبات نیز میان نیازمندان و افراد آسیب دیده قشر کارگری از ویروس کرونا توزیع شده است.

وی افزود: تهیه و توزیع ۳۰۰ بسته لوازم التحریر، پخت و توزیع هزار پرس غذا جهت اطعام نیازمندان قشر کارگری در روز عید سعید غدیر خم و انجام تسویه حساب مالی خانواده‌های نیازمند کارگری از فروشگاه‌های محله نیز از سایر برنامه‌هایی است که در قالب این رزمایش انجام شده و یا در حال انجام است.
 

کد خبر 4991238

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر تشکل های کارگری و کارفرمایی علیرضا محمدی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند اقامه نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مجلس شورای اسلامی رزمایش کمک های مؤمنانه کارگران بسیجی استان بوشهر قشر کارگری انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود

احمد محمدی زاده در نشست مسئولان استان با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: سال گذشته و امسال، تمرکز فعالیت‌های ترویجی در حوزه ایثار و شهادت در استان بوشهر، در مدارس و دانشگاه هاست.

وی افزود: پارسال با اقداماتی که آموزش و پرورش با همکاری سپاه انجام داد، حال و هوای مدارس و دانشگاه‌ها به سمت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت رفت و در ۶۰ مدرسه شهر بوشهر میزبان شهدای گمنام بودیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در بسیاری از مدارس استان بوشهر، مراسمات یادواره شهدای دانش آموزی و شهدای فرهنگی با کیفیت مطلوبی برگزار شد که امسال نیز تداوم دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه، مقام معظم رهبری بر تجلیل از همسران شهدا تاکید دارند گفت: این مهم در استان بوشهر، جزو اولویت هاست و برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه آزادگان ابراز داشت: سال گذشته، آزادگانی که در رژیم منحوس پهلوی شکنجه شدند، تجلیل شدند و امسال این موضوع با شتاب بیشتری ادامه دارد.

استاندار بوشهر در ارتباط با واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: باید تا پایان امسال واگذاری زمین به تمام فرزندان و همسران شهدا و نهایتا ایثارگران با دقت و حساسیت انجام شود.

وی اضافه کرد: در استان، کار‌های خوبی در واگذاری زمین انجام شده و باید شتاب بیشتری به موضوع داده شود.

محمدی زاده تصریح کرد: به اندازه کافی زمین در استان بوشهر داریم که به شهر‌ها الحاق شده و مشکلی در واگذاری زمین نداریم.

وی با بیان اینکه به حوزه‌های هنری ماندگار در عرصه ایثار و شهادت، کمتر پرداخته شده گفت: مردان بزرگی مثل شهید ماهینی، شهید ستاری، شهید دوران، شهید یاسینی، شهید بابایی و شهید مهدوی و شهید حمایتی و ... از شهدای شاخصی هستند که باید در سطح ملی معرفی شوند.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه به نوکری کردن خانواده شهدا افتخار می‌کنیم خاطر نشان کرد: مدیران استان بوشهر، همواره قدردان شهدا هستند و هر کاری برای این خانواده شهدا کنیم، باز هم کم است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بازنشستگان بخوانند | این گروه از بازنشستگان از همسان‌سازی حقوق معاف می‌شوند؟
  • بازنشستگان بخوانند/ این گروه از بازنشستگان از همسان‌سازی حقوق معاف می‌شوند؟
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد