Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست ستاد ملی بزرگداشت مباهله به اهمیت این روز و برپایی ۲۴ جشن در ۲۴ نقطه شهر تهران اشاره شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، نشست بزرگداشت واقعه عظیم مباهله امروز ۱۴ مرداد در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

مباهله انرژی هسته‌ای شیعه است

در این نشست، علی انسانی، شاعر آیینی کشورمان با بیان اینکه چند سالی است که مناسبت‌های خاص شیعیان به ویژه عید غدیر تبلیغ می‌شود، اظهار داشت: امسال به سفارش علما قرار شد تا در روز عید مردم تا جایی توان دارند سر سفره امیرالمؤمنین (ع) میهمان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مباهله انرژی هسته‌ای شیعه است، چرا که امام رضا (ع) می‌فرمایند بزرگترین فضیلت پدرم در مباهله است.اما متاسفانه این روز بزرگ در ایران کمرنگ شده است.

انسانی با بیان اینکه به لطف امام علی (ع) هر سال علما در این طرح ما را یاری کردند، خاطر نشان کرد: امسال برنامه‌های متنوعی برای ایام مباهله داشتیم، اما گویا ویروس منحوس مبحوس کرده، نگذاشت تا آنطور که برنامه‌ریزی کردیم، پیش رویم و بتوانیم این روز بافضیلت را گرامی داریم.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه حضرت آقا روز‌ مباهله را بزرگترین فضیلت دهه آخر ذی الحجه دانستند، تصریح کرد: بعد از عید غدیر ۶ روز تا مباهله است اما متاسفانه برخی بعد از عید غدیر به استقبال محرم می‌روند.

انسانی به برنامه روز مباهله امسال اشاره کرد و گفت: قرار است در هر میدانی بنری با موضوع مباهله نصب شود و زیر آن نیز روزشمار مباهله قرارداده شود.

ستاد مباهله وابسته به هیچ نهاد و ارگانی نیست

در ادامه نیز علی احرابی، دبیر ستاد مباهله با بیان اینکه یکی از مهمترین کارگروه‌های ما تولید محتوا است، اظهار داشت: بعد از روز غدیر بسیاری به استقبال محرم می‌روند و از مباهله و ایام آن غافل می‌شوند. بر همین اساس ما سعی کردیم در حوزه‌های مختلف تولید محتوا داشته باشیم تا روز ‌مباهله را به خوبی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ما به هیچ ارگان و‌سازمانی وابسته نیستیم و تمامی هزینه‌ها توسط خیران و‌مردم صورت می‌گیرد، افزود:‌از توفیقات ستاد مباهله این بود که امسال با ستاد ائمه جمعه استان تهران و شهرداری جلساتی داشتند تا فضای شهر تهران در ایام مباهله رنگ‌و بویی دیگر بگیرد.

چاپ کتابی با محتوای مباهله/ سایت مباهله راه‌اندازی شد

محمد مهدی مفیدی، دبیر کارگروه محتوا ستاد ملی مباهله نیز با بیان اینکه ابتدا فعالیت ما در موضوع مباهله با دست خالی بود، گفت: وقتی شروع به تولید محتوا کردیم،درباره غدیر و فضایل امام علی (ع) مکتوباتی وجود داشت؛ اما درباره مباهله منابع بسیار محدود بود. بر همین اساس سعی در جمع آوری منابع و تولید محتوا کردیم که یکی نتایج آن چاپ کتابی با این‌موضوع بود.

وی با بیان اینکه  کتاب شعری نیز به همت علی انسانی جمع آوری و‌نهایی شد، گفت: دعای مباهله و‌دانشنامه مباهله نیز از دیگر محتواهای جمع آوری شده توسط ستاد مباهله به شمار می‌رود.

مفیدی از راه‌اندازی سایت مباهله خبر داد و افزود: تلاش شده محتوای لازم در این سایت همچون کتاب، پایان‌نامه و ‌تولیدات مولتی مدیا قرار داده شود تا مردم با این روز بافضیلت آشنا شوند.

وی با بیان اینکه آلبوم‌صوتی «روزی که مهر و ماه یکی شد» نیز در حال تکمیل است که به زودی منتشر می‌شود، اظهار داشت: در ایام مباهله، مسابقه‌ای نیز برای ‌کودکان زیر ۷ سال برپا می‌شود که به ۵۰۰ نفر اولی که فایل تلاوت آیه مباهله را ارسال کنند، جوایزی اعطا می‌شود. همچنین تیزر این مسابقه از سوی شبکه امید و شبکه کودک نیز پخش خواهد شد.

مفیدی با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی مباهله نیز به صورت اینترنتی انجام می‌شود، گفت: آزمون آنلاینی نیز با موضوع کتاب مباهله برپا می‌شود و به ۱۰ نفر اول ۵۰۰ هزار تومان تقدیم می‌شود.

بوسف بالو دبیر کمیته فضاسازی شهری ستاد مباهله نیز با بیان اینکه شهرداری تهران نیز برای این روز بافضیلت برنامه‌ریزی کرده است، گفت: ۲۴ جشن در ۲۴ نقطه تهران برپا می‌شود که این برنامه  ۲۴ مرداد با  رعایت پروتکل‌ها در فضای باز در حد یک ساعت با حضور سخنران و مداح‌و‌شاعران اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی انسانی روز مباهله تولید محتوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ادعای رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، گفت: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

وی افزود: در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است. در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان خاطر نشان کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی در خصوص برجام گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

کد خبر 6080305

دیگر خبرها

  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • خودرویی که قرار بود «رانندگی اتمی» را امکانپذیر کند
  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران