Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه چهار هزار بیمار ام‌اسی در آذربایجان‌غربی چشم به راه حمایت مسئولان هستند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۶۴ نفر پرونده جدید تشکیل شده است. - اخبار استانها -

سمیه زارع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آمار کل بیماران ام‌اس در استان، اظهار داشت: در حال  حاضر بیش از چهار هزار بیمار ام اس در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 80 درصد را زنان تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 240 نفر بیمار جدید در این انجمن تشکیل پرونده داده‌اند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای 64 نفر پرونده جدید تشکیل شده است.

مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بیماری ام اس یک نوع از بیماری‌های خاص و صعب العلاج است که هر سال بیش از 200 نفر به این آمار افزوده می‌شود و تاکنون هیچ درمان قطعی برای آن به دست نیامده است و منشا اصلی آن نیز مشخص نیست.

وی تصریح کرد: قیمت بالای داروهای خارجی ام‌اس و حتی در برخی از موارد قیمت داروهای ایرانی با درآمد اندک بیشتر خانوارها سازگار نیست و این بیماران به حمایت‌های هرچه بیشتر خیران و مسئولان نیاز دارند تا حتی‌الامکان بتوانند نیازهای اولیه خود را تامین کنند.

زارع با بیان اینکه مسئولان، ارگان‌ها و سازمان‌ها هیچ حمایتی از بیماران ام اس در روزهای کرونایی نکردند، عنوان کرد: متاسفانه تاکنون بعد از گذشت چندین ماه از آغاز روزهای کرونایی در کشور ما و با وجود آمار قابل توجه بیماران ام اس در استان هنوز هیچ ارگانی از این بیماران نکرده و انجمن ام‌اس به تنهایی بار این مسوولیت را بر دوش گرفته است.

مراقب 5 علامت زودهنگام بیماری ام اس باشید!بیشترین مبتلایان به بیماری ام اس در سیستان و بلوچستان بانوان هستندرابطه عصبانیت با بیماری ام اس

وی با اشاره به اینکه در این مدت تمامی حمایت‌ها توسط خیرین بوده است افزود: البته از موقع شیوع کرونا سپاه شهدا آذربایجان‌غربی بسته معیشتی برای تعداد 77 نفر از بیماران اهدا کرد.

زارع تصریح کرد: این بیماران به خاطر مصرف داروهای خاص سیستم ایمنی ضعیفی دارند و چندین برابر افراد عادی در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند و در این شرایط نیز نیاز به ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی زیاد است که باید به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گیرد.

مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه متاسفانه چندین بیمار مبتلا به ام‌اس به خاطر کرونا شغل خود  را از دست داده یا دچار کاهش درآمد چشمگیر شده اند، بیان کرد: بنابراین هزینه زندگی و درمان نیز از  سوی دیگر فشار روانی زیادی برای این قشر تحمیل می کند که انجمن ام اس به تنهایی توان تامین حمایت این بیماران را ندارد و علاوه بر بیماران ارومیه بیماران شهرستان هم هستند که فراموش شده اند.

زارع با بیان اینکه با کمبود امکانات تا حدودی در حمایت از این بیماران موفق بوده‌ایم، گفت: با وجود این آمار فزاینده بیماران و اوضاع اقتصادی نابسامان مردم جامعه و نبود حمایت دولتی، پاسخگویی به نیاز همه بیماران مقدور نیست.

انتهای پیام/7548/ ز

R7548/P/S6,48/CT1 بیشتر بخوانید... مراقب ۵ علامت زودهنگام بیماری ام اس باشید! بیشترین مبتلایان به بیماری ام اس در سیستان و بلوچستان بانوان هستند داروی ایرانی درمان بیماری ام اس در شیراز رونمایی می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مراقب ۵ علامت زودهنگام بیماری ام اس باشید! بیشترین مبتلایان به بیماری ام اس در سیستان و بلوچستان بانوان هستند داروی ایرانی درمان بیماری ام اس در شیراز رونمایی می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۲ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۳ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۴ گزارش| غول گرانی بازار میوه و تره‌بار را بهم ریخت؛ آیا میوه‌جات داخلی هم با "دلار" خرید و فروش می‌شود؟ ۵ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۶ ۴ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت ۷ آیت الله خاتمی: اجلاس خبرگان رهبری به تاریخ دیگری موکول شد‌ ۸ گزارش ویدئویی| سایه شوم دلالان بر سر شالیکاران شمال / وقتی واردات بی‌رویه ‌تیشه به ریشه برنج ایرانی می‌زند‌ مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| سایه شوم دلالان بر سر شالیکاران شمال / وقتی واردات بی‌رویه ‌تیشه به ریشه برنج ایرانی می‌زند‌ انهدام شبکه اخلالگر بازار ارز توسط وزارت اطلاعات/ تخلف یک میلیارد یورویی شبکه متخلف ارزی/ دستگیری اعضای اصلی در خراسان‌رضوی واکنش نماینده مردم نجف‌آباد به جوابیه استانداری اصفهان/ عدالت استخدامی برقرار شود کرونا شوخی‌بردار نیست/ مسئولان بازدید از رسانه‌ها به‌مناسبت روز خبرنگار را به تاخیر بیندازند مهمترین اخبار تسنیم گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی لحظه به لحظه با لبنان|تکذیب شایعه حمله اسرائیل به بیروت؛ حداقل ۱۰ کشته و صدها زخمی و خسارت‌های مالی سنگین تشکیل کارگروه مشترک سه قوه برای "جهش تولید" با مسوولیت جهانگیری سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است گزارش| بی بی سی و تداوم نقش تریبون برای ترور درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی بیماری ام اس انجمن ام اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران

مدیر کانون هموفیلی ایران از شناسایی ۱۳ هزار بیمار مبتلا به هموفیلی در کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر سعید بَرپَروَشان؛ مدیر کانون هموفیلی ایران با اشاره به 29 فروردین ماه روزجهانی هموفیلی، اظهار کرد: در ایران حدود 13 هزار بیمار هموفیلی شناسایی شده است؛ این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که 13 فاکتور انعقاد خون در آن نقش دارد.

وی گفت: بیماری هموفیلی حدود 17 نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور 8 و 9 مهم ترین فاکتور به شمار می‌آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره و بیان کرد: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران به خصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است. 

مدیرکانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

وی همچنین به تاثیر کمک از طرف خیرین اشاره کرد و افزود: جهت ادامه کار درمانگاه‌های هموفیلی نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم البته واحد مسئولیت اجتماعی زرین رویا به منظور کمک به زنان مبتلا به هموفیلی بسته‌هایی را در نظر گرفته است.

وی افزود: در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود