Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید البرز حسینی اتخاذ راهکارهایی برای تامین مسکن با استفاده از مصالح ارزان و با کیفیت را از جمله اولویت‌های کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد و گفت: در بازار با افزایش قیمت مصالح ساختمانی مانند میلگرد و سیمان مواجه هستیم در حالی که این افزایش قیمت ربطی به نوسانات ارزی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اثر چرخه ارزی برای گرانی فولاد و میلگرد حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است زیرا تولید آن در داخل انجام می‌شود و دلیلی برای افزایش قیمت میلگرد در بازار وجود ندارد.

نماینده مردم خدابنده توضیح داد: اگر افزایش قیمت هم باشد، ‌با توجه به افزایش قیمت ارز باید هر کیلو میلگرد در بازار حدود ۸ هزار تومان معامله شود ولی اکنون قیمت میلگرد به ازای هر کیلو ۱۳ هزار تومان است. از طرفی تولید سالانه فولاد در کشور حدود ۲۷ میلیون تن بوده و در مقابل مصرف سالانه داخلی فولاد نیز حدود ۱۷ میلیون تن است که نشان از عدم کمبود در تولید فولاد و میلگرد در کشور دارد.

حسینی ادامه داد: در بخش سیمان نیز  حدود ۸۰ میلیون تن تولید سیمان در کشور تولید می‌شود که از این مقدار۵۰ تا ۶۰ میلیون تن برای مصرف داخلی است و مازاد تولید را  نیز می‌توان صادر کرد. به عبارتی تقریبا هیچ بخشی از زنجیره تولید سیمان متاثر از افزایش قیمت ارز نیست و همه فرایند تولید در کشور انجام شده و با این اوصاف افزایش دوبرابری قیمت سیمان پذیرفتنی نیست.

سخنگوی کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه حضور در بورس اوراق بهادر یک گزینه برای کاهش قیمت میلگرد و سیمان بود، ولی شاهد افزایش قیمت آنها هستیم، اظهارداشت: با این شرایط دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و میلگرد، عدم نظارت کافی و کنترل قیمت‌ها است.

نماینده مردم خدابنده به لزوم همکاری دولت و مجلس برای نظارت بیشتر بر بازار مصالح ساختمانی تاکید کرد و گفت: باید دولت و مجلس در کنار یکدیگر برای این موضوع تصمیم‌های مهمی بگیرند تا اقشار کم درآمد و نیازمند مسکن، بیشتر از این آسیب نبینند.

وی با بیان اینکه کشور برای پاسخ مناسب به تقاضا به تولید یک میلیون واحد مسکن در سال نیاز دارد، گفت: البته بین عرضه و تقاضا هم تعادلی بر قرار نشده و دولت در ۷ سال گذشته برنامه مدونی برای این موضوع نداشته است.

حسینی در خصوص طرح  مسکن ملی اظهارداشت: طرح مسکن ملی با آورده ۵۰ میلیون تومان از طرف مردم و قیمت تمام شده حدود ۲۰۰ میلیون تومان بیشتر برای دهک‌ها چهارم و پنجم به بالا مناسب است، گفت:‌ با این قیمت دهک‌های پایین و آسیب پذیر خیلی قدرت مانور و خرید این مدل از مسکن را ندارند. زیرا بازپرداخت اقساط این طرح حدود ۳ میلیون تومان در ماه است که از توان خانواده‌های کم درآمد خارج است.

وی موضوع زمین را عامل بسیار مهمی در افزایش قیمت مسکن عنوان کرد و گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد موضوع گرانی مسکن مربوط به زمین است برای همین مجلس دولت را مکلف کرده که زمین ارزان قیمت در اطراف شهرها را در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تامین مالی ساخت یک میلیون واحد در سال را از موارد بسیار مهم در این زمینه دانست و اظهارداشت: مقرر شده حسابی نزد بانک مسکن باز شود و این حساب از چند منبع مالی تغذیه شده و منابع مالی آن فقط در حوزه مسکن هزینه شود.

نماینده مردم خدابنده خاطرنشان کرد:‌ ساختار اجرایی این طرح در قانون دیده شده و هدف این است منابع مالی این حساب فقط برای ساخت و ساز مسکن هزینه شود و بانک‌ها از این منابع برای بنگاه داری و لوکس سازی مراکز تجاری استفاده نکنند.

پربیننده ترین قیمت مسکن در سعادت‌آباد تهران/ توقف یک ماهه معاملات در برخی مناطق! ثبت نام اینترنتی وام اجاره از امروز آغاز می‌شود بساز و بفروش‌های مسکن باید مالیات بدهند/ رشد ۳۰درصدی درآمدهای مالیاتی در ۴ماهه امسال جزئیات طرح اعطای تسهیلات بانکی به مستأجران/ نرخ سود تسهیلات کمک ودیعه مسکن ۱۳درصد است کیسه خواب به صرفه‌تر است یا خرید مسکن!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مصالح ساختمانی نوسانات ارزی ارز درآمد سیمان قیمت مسکن مجلس شورای اسلامی قیمت دلار قیمت مصالح ساختمانی نوسانات ارزی تامین مسکن قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت مصالح ساختمانی کمیسیون عمران افزایش قیمت میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران بیجاری افزایش اجاره بها است و فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران بیجاری تبدیل شده است.

یکی از مهمترین نیازهای جوانان و بالاخص زوج‌های جوان داشتن مسکنی است تا در آن بتوانند با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند این نیاز اصلی است که هر شهروند حق داشتن آن را دارد اما متأسفانه با وجود قیمت‌های بالای مسکن به آرزوی دیرینه‌ای برای آنها تبدیل شده است.

بر اساس گزارش‌های میدانی و گفت‌وگو با شهروندان بیجاری مشخص می‌شود که در این مدت بخش زیادی از متقاضیان که پس‌انداز خود را به رقم قابل توجهی برای خرید خانه رسانده بودند دوباره از بازار مسکن حذف شدند و متأسفانه بعد از عید، نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها نسبت به سال گذشته نوسان بیشتری را تجربه کرده است و همین موضوع به کابوس بدی برای مستأجران تبدیل شده است.

قیمت‌هایی که در بازار امسال از سوی مالکان در شهرستان بیجار، تعیین شده بالاتر از عرف بازار است، به طوری که اغلب خریداران توان پرداخت این رقم‌ها را ندارند و با اعتراض بنگاه‌های املاک را ترک می‌کنند.

داشتن مسکن رؤیای جوانان بیجاری

یکی از شهروندان بیجاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه میزان اجرای بها در شهرستان بیجار بسیار سرسام آور است و بسیاری از جوانان از داشتن سرپناهی برای خود محروم هستند.

محمد ابراهیمی با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در بیجار گفت: بیجار شهرستانی نسبتاً محروم است که اکثریت شهروندان آن از کارگر، کارمند و اقشار کم درآمد و ضعیف می‌باشند اما بر خلاف موقعیت بیجار در استان، قیمت مسکن در آن به نسبت سایر شهرها و استان‌های همجوار بسیار بالا است.

شهروند بیجاری اضافه کرد: مسؤولان باید به فکر جوانان باشند تا بتوانند با هزینه‌های کمتری مسکن تهیه کنند چرا که این مهم به عاملی برای کاهش میزان ازدواج نیز تبدیل شده است.

تمدید اجاره خانه مشکل مهم مستأجر و صاحب خانه است

یکی دیگر از شهروندان بیجاری نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: یکی از مشکلات مهمی که مستأجران بیجاری با آن مواجه هستند تمدید اجاره‌خانه است چرا که بسیاری از صاحب خانه‌ها سالانه میزان قیمت مسکن را افزایش می‌دهند که این مقدار از توان پرداخت مستأجران خارج است.

مرضیه صادقی افزود: در گذشته صاحبخانه‌ها بیشتر با خریداران همراهی می‌کردند اما اکنون حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند و به همین دلیل اجاره بها به یک مشکل جدی در زندگی مستأجران تبدیل شده است.

وی ادامه داد: من به عنوان یک مستأجر، مجبور به پرداخت قیمت‌های بسیار بالا برای مسکن هستم و این واقعاً سختی‌های زیادی را برایم به همراه دارد و لازم است تا مسؤولان در این زمینه وارد عمل شوند تا شاهد کاهش هزینه‌های مسکن باشیم.

این شهروند بیجاری اضافه کرد: من به عنوان یک زن خانه‌دار با داشتن یک همسر بیمار و فرزندی نوجوان علاوه بر مشکلاتی که دارم روزانه باید در بنگاه‌های شهر باید به دنبال مسکن بگردم اما مسکنی که اجاره و ودیعه آن در توان من باشد پیدا نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که مقام‌های مسؤول و دستگاه‌های مربوطه به این موضوع توجه کنند و تدابیر لازم را برای حل این مشکل اتخاذ کنند.

تورم عامل اصلی افزایش بهای مسکن در بیجار

یکی از مشاورین املاک در بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه بهای خانه در شهر بیجار بسیار بالا است و بسیاری از مستأجران توانایی پرداخت مسکن را ندارند.

وی افزود: تعداد کمی مالک که ملک خود را برای اجاره سپردند، قیمت‌های بالایی داده‌اند که به نظر ما هم منطقی نیست ولی صاحب‌خانه هستند و عددی داده‌اند، نظارتی هم بر قیمت‌هایی که صاحب‌خانه اعلام می‌کند، نیست.

جباری تاکید کرد: تورم و افزایش نرخ ارز دو عامل اصلی برای افزایش کرایه‌ها است، وقتی قیمت ارز طی یک سال دو برابر می‌شود، صاحبان خانه نیز طبیعی است، که افزایش قیمت‌های اینچنینی را مطالبه کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به هزینه بالای مسکن بسیاری از مستأجران مجبورند، به حاشیه‌ها رفته و در بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های سن بالا مستقر شوند.

این مشاور املاک بیجاری عنوان کرد: گرانی اجاره مسکن تنها شامل زوج‌های جوان نمی‌شود، بلکه خانواده‌هایی هم هستند که با وجود زندگی چندین ساله با توجه به گرانی و تورم موجود توان پرداخت اجاره بها را ندارند.

با توجه به آنچه استنباط می‌شود داشتن سرپناهی هرچند کوچک به آرزویی بزرگ برای شهروندان تبدیل شده که در حسرت به‌دست آوردن آن با داشتن برنامه‌ریزی دقیق نیز باید سالیان سال برای رسیدن به آن تلاش کنند همچنین وضعیت اجاره مسکن همچنان مانند سال گذشته است و مسیر پر التهابی خواهد داشت و انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه در این مسیر اقدام لازم را داشته باشند.

کد خبر 6076722

دیگر خبرها

  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد