Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@04:21:24 GMT

واکنش وزارت خارجه ایران به انفجار در بیروت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۵۰۱۳

واکنش وزارت خارجه ایران به انفجار در بیروت

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انفجار بیروت را تأسف آور و نگران کننده خواند و گفت: با اندوه بسیار این حادثه و اخبار آن را دنبال می‌کنیم.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انفجار شدید عصر امروز (سه‌شنبه) در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن صدها تن در این حادثه دلخراش را تاسف آور و نگران کننده خواند و اظهار داشت: با اندوه بسیار این حادثه و اخبار آن را دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اعلام همدردی و تسلیت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با ملت و دولت لبنان،  بر آمادگی کشورمان برای کمک به برادران و خواهران لبنانی تأکید کرد.

در این زمینه:

تصویری از خسارت به دفتر نخست‌وزیری لبنان تصویر تراژدیک از یکی از قربانیان انفجار بیروت

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین بر همبستگی باب دولت و ملت لبنان در این شرایط سخت و طاقت فرسا تأکید کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه نیز در پیامی توئیتری کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان لبنان بر اثر انفجار را به مردم و دولت لبنان تسلیت گفت.

وی در پیام توئیتری خود به زبان عربی نوشت: «قلب‌های ما در این فاجعه بزرگ با ملت لبنان است. شهدا مورد رحمت قرار بگیرند و صبر و آرامش برای خانوده قربانیان و مجروحان نیز شفا یابند. سلام و درور خدا به این ملت غرورآفرین.»

بر اثر انفجار عصر امروز در بیروت پایتخت لبنان تعدادی کشته و صدها نفر زخمی شدند. سازمان صلیب سرخ لبنان در تازه ترین آمار خود اعلام کرد که دست‌کم ۷۰ نفر بر اثر انفجارهای امروز در بیروت کشته شده‌اند.

شدت انفجار به ساختمان و مقر نخست‌وزیری لبنان نیز آسیب جزیی وارد کرده است.

کاخ سفید نیز در پی این انفجار در بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجار مهیب در بندر بیروت را به دقت رصد می‌کند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی در فلسطین اشغالی گزارش دادند که «انفجار در بندر بیروت هیچ گونه ارتباطی به اسرائیل ندارد».

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین انفجار بیروت فلسطین اشغالی سید عباس موسوی محمدجواد ظریف فلسطین کاخ سفید اسرائیل دولت لبنان بندر بیروت رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مین در شمال غرب پاکستان/ ۳ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمزآوایندیا، به‌دنبال وقوع انفجار مین در استان ناآرام خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان، یک نوجوان کشته شد و دو تن دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش‌ها، یکی از این نوجوانان در حالی که در منطقه موسوم به «تیراه دره» به‌دنبال قارچ بود، روی مین رفت و بلافاصله کشته و نفر دوم نیز با جراحات شدید راهی بیمارستان شد.

همچنین یک نوجوان ۱۶ ساله دیگر نیز که در این انفجار به شدت زخمی شده، در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته است. منطقه تیراه‌دره به دلیل مجاورت با مرز افغانستان، مملو از زمین‌های مین‌گذاری‌شده است.

کد خبر 6084326

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش وزارت خارجه عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • انفجار مین در شمال غرب پاکستان/ ۳ نفر کشته و زخمی شدند