Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - آنچه که مجتمع فولاد خراسان را در مقایسه با سایر مجتمع های فولادی کشور متمایز می کند این است که تغییر حاشیه سود در بهار 99 نسبت به بهار 98 به میزان 151 درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شماواقتصاد، کسری غفوری مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان گفت: در 9 ماه گذشته 11 رکورد در مجتمع فولاد خراسان به ثبت رسید، پارسال مجتمع های فولادی کشور موفق شدند 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 میلیارد دلار ارزآوری داشته باشند که امسال تلاش داریم این میزان به 10.6 میلیارد دلار برسد.
او افزود: تغییر حاشیه سود مجتمع فولاد خراسان در بورس در فصل بهار 99 نسبت به زمستان 98 به میزان 151 درصد بود در حالیکه این میزان برای فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و ارفع به ترتیب 66، 32، 39، 113 و 43 درصد بوده است.
مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان ادامه داد: اتفاقی که مجتمع فولاد خرسان را با سایر مجتمع های فولادی کشور متمایز می کند این است که تغییر حاشیه سود در بهار 99 نسبت به بهار 98 به میزان 151 درصد رشد داشته در حالی که این میزان برای فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و ارفع به ترتیب منفی 10، 29، 10، 22 و 10 درصد بوده است.
بیشتر بخوانید؛ استمرار حرکت فولاد خراسان در مسیر جهش تولید/ ثبت رکورد جدید در فولادسازی شماره2 مجتمع فولاد خراسان غفوری بیان کرد: با اینکه ترامپ به طور مستقیم در تحریم ها به فولاد خراسان اشاره کرد و این مجموعه برای سومین بار تحریم شد، در سال 98 بالغ بر 79 درصد سودخالص در این مجتمع شناسایی شد، 110 درصد سوددهی فولاد خراسان نسبت به سال قبل افزایش یافت و رتبه اول را در بین فولاد سازان کسب کرد.
او تصریح کرد: این موفقیت ها با همکاری و تعامل جمعیت هفت هزار نفری مجتمع فولاد خراسان ممکن شده و تمام تلاش ما این بوده و هست که همه کارکنان این مجتمع در سود حاصل از این موفقیت ها سهیم شوند.
مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان تاکید کرد: نیشابور بواسطه بزرگانش مانند خیام و عطار در جهان شناخته می شود و فولاد خراسان می تواند یک ستون اقتصادی و توسعه فرهنگی و کارآفرینی را برای نیشابور فراهم کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجتمع فولاد خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عملکرد زنجیره تولید سرب نخلک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علیرضا خوش‌مقام گفت: عملکرد این شرکت همسو با شعار سال ۱۴۰۲ (مهار تورم و رشد تولید)، با تلاش همکاران و همگرایی با راهبر، از میزان تولید مدت مشابه پارسال و نیز سطح اهداف برنامه‌ریزی شده فراتر رفت.

وی افزود: «تولید کنسانتره» این مجتمع، پارسال افزایش حدود ۴۵ درصدی را درمقایسه با سال ۱۴۰۱ تجربه کرد. همچنین، عملکرد بخش «استخراج ماده معدنی» ۴۳ درصد، «حفاری اکتشافی» ۱۴ درصد و «فروش محصول» ۲۶ درصد در مقایسه با آمار ۱۴۰۱ افزایش حاصل شد.

مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک با اشاره به افزایش عملکرد پارسال این مجتمع درمقایسه با برنامه، گفت: مجتمع معدنی سرب نخلک سال گذشته، در بخش «استخراج ماده معدنی» ۷۸ درصد، «حفاری اکتشافی» ۱۳ درصد، «تولید کنسانتره» ۳۹ درصد، و «فروش محصول» ۲۸ درصد درمقایسه با برنامه افزایش داشت.

خوش‌مقام با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای افتتاح شده در سال ۱۴۰۲ افزود: طرح مکانیزه کردن معدن (اسپیرال)، مرحله نخست کارخانه ۲۰ هزار تنی فرآوری کنسانتره سرب، ساخت و بهره برداری از طرح‌های زیست محیطی (تیکنر، فیلتر پرس و ژئوممبران) و نیز ساخت راه دسترسی به معدن، از طرح‌های افتتاح شده است.

وی گفت: سرمایه گذاری این طرح ها، ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم آنها، ۱۲۰ نفر بوده است.

مجتمع معدنی سرب نخلک یکی از قدیمی‌ترین معادن زیرزمینی کشور است که در منطقه انارک و در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • افزایش عملکرد زنجیره تولید سرب نخلک
  • ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • فخاس اسفند خوبی را پشت سر گذاشت
  • تحول ساختار تولید ذوب‌آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
  • تولید آهن اسفنجی فولاد سبا به بالاترین میزان از زمان راه‌اندازی رسید
  • تخصیص ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی
  • تقاضای جهانی فولاد دستخوش تغییر شد
  • تعطیلات عید فطر مصرف بنزین در خراسان رضوی را ۲ درصد افزایش داد
  • رشد ۵۲ درصدی وصول مالیات در خراسان رضوی طی سال گذشته