Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قم گفت: برگزاری مراسم عزاداری حسینی باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، هیئت‌های عزاداری در این زمینه همدلی داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست امروز در نشست شورای هیئات مذهبی استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: محرم و صفر نزد ملت ایران دارای ارزش و جایگاه بی‌نظیری است و برگزاری این مراسم با رعایت موارد بهداشتی مورد تأکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خود را هیئتی می‌دانم و سال گذشته در هیئت‌های استان شرکت کرده و شور حسینی را به‌خوبی مشاهده کردم، از ساعت 7 صبح تا 1 شب در 23 هیئت استان حضور پیداکرده و از نزدیک این شور را درک کردم.

استاندار قم بیان کرد: برگزاری مراسم عزاداری حسینی باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، هیئت‌های عزاداری در این زمینه همدلی  و دستگاه‌های استان نیز در این زمینه اهتمام داشته باشند.

تولید محتواهای آموزشی ویژه محرم در انتظار پروتکل های بهداشتی ستاد کروناعزاداران حسینی از برگزاری روضه‌های خانگی با جمعیت محدود در محرم غافل نشوندبرگزاری مراسم محرم در دانشگاه تابع نظر ستاد مقابله با کرونا است

سرمست با اشاره به ارزش و جایگاه محرم و صفر عنوان کرد: برگزاری عزاداری حسینی مورد توجه است ولی عزاداران حسینی باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی نکرده تا مشکلی ایجاد نشود.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن برای مقابله با آرمان‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن برای مقابله با وحدت و همدلی ملت ایران برنامه‌ریزی کرده است، مقابله با مردم انقلابی استان از جمله برنامه‌های شوم دشمن است که در این زمینه وحدت و همدلی باید بیش از گذشته مورد تأکید باشد.

استاندار قم عنوان کرد: استانداری در کنار دستگاه‌های استان نسبت به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری ماه محرم و صفر تأکید ویژه دارد ولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ما بسیار مهم است و باید به‌خوبی رعایت شود.

وی بر لزوم تشکیل جلسه و استفاده از نظرات و پیشنهادات مسئولین هیئات و  کارشناسان مذهبی و انعکاس برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت تدوین پروتکل های بهداشتی ایام ماه محرم تاکید کرد.

انتهای پیام/452/ ز

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... "خیمه‌های رسانه‌ای" به کمک عزادان حسینی می‌آیند/ اینترنت رایگان برای دنبال کردن هیئت‌ها فرمانده سپاه استان یزد: دشمن به دنبال ایجاد عملیات جنگ روانی در ارتباط با محرم است عزای امام حسین(ع) به جامعه نشاط و پویایی می‌بخشد/ هیئتی‌ها پایبند به اصول بهداشتی در محرم‌اند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... "خیمه‌های رسانه‌ای" به کمک عزادان حسینی می‌آیند/ اینترنت رایگان برای دنبال کردن هیئت‌ها فرمانده سپاه استان یزد: دشمن به دنبال ایجاد عملیات جنگ روانی در ارتباط با محرم است عزای امام حسین(ع) به جامعه نشاط و پویایی می‌بخشد/ هیئتی‌ها پایبند به اصول بهداشتی در محرم‌اند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۲ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۳ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۴ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۵ آیت الله خاتمی: اجلاس خبرگان رهبری به تاریخ دیگری موکول شد‌ ۶ ۴ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت ۷ گزارش| غول گرانی بازار میوه و تره‌بار را بهم ریخت؛ آیا میوه‌جات داخلی هم با "دلار" خرید و فروش می‌شود؟ ۸ انهدام شبکه اخلالگر بازار ارز توسط وزارت اطلاعات/ تخلف یک میلیارد یورویی شبکه متخلف ارزی/ دستگیری اعضای اصلی در خراسان‌رضوی مهمترین اخبار استانها فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند انهدام شبکه اخلالگر بازار ارز توسط وزارت اطلاعات/ تخلف یک میلیارد یورویی شبکه متخلف ارزی/ دستگیری اعضای اصلی در خراسان‌رضوی عضو مجلس خبرگان: وانمودکردن شکست ایران مقابل تحریم‌ها "بزرگ‌ترین تحریف" است/ ارتباط ایران با چین "انحصار قدرت آمریکا" را می‌شکند گزارش ویدئویی| سایه شوم دلالان بر سر شالیکاران شمال / وقتی واردات بی‌رویه ‌تیشه به ریشه برنج ایرانی می‌زند‌ مهمترین اخبار تسنیم بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است لحظه به لحظه با لبنان|۳۰ کشته و ۲۵۰۰ زخمی در انفجار بیروت؛ دشوار شدن عملیات نجات به سبب قطع برق+فیلم و عکس پیام تسلیت ظریف به ملت لبنان/ ایران آماده ارائه کمک به هر طریق لازم است گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی استاندار قم کوله بران هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام سازمان تبلیغات، پیش بردن مساله تدبر در قرآن در کشور است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت:در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نشست هم‌اندیشی اساتید تدبر در قرآن پیرامون ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم، عصر روز پنجشنبه ۹ فروردین با حضور حجت الاسلام خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

حجت الاسلام قمی در این نشست گفت: در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات اسلامی در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است و دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی این کار را با قوت و اهتمام ویژه کار را پیش می‌برد.

همچنین حجت الاسلام عابدینی از اساتید حوزه و دانشگاه یادآور شد که تدبر، با قلب نسبت پیدا می‌کند که با نظام عمل نسبت دارد. رابطه‌ی تدبر، به سرعت به عمل کشیده شدن است. یعنی نگاهمان به تدبر این باشد که قرآن به صحنه زندگی کشیده شود و در متن و بطن زندگی و جامعه جریان داشته باشد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری ۵ مرحله را برای قرآنی شدن جامعه شامل قرائت، حفظ، انس، تدبر و عمل به قرآن ملاک قرار دادند گفت: آن نکته‌ای که ایشان خیلی روی آن تاکید دارند، همگانی بودن فهم قرآن است.

حجت الاسلام پناهیان دیگر سخنران این نشست به وجود یک آسیب بسیار مهم سر راه قرآنی شدن کشور به ویژه در تدبر که انحصار دادن قرآن و فهمش به علما است اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات آیت الله جوادی آملی و علامه طباطبایی هذا بیان للناس را اگر سرلوحه قرار دهیم، برای فهم قرآن به هیچ دانشی احتیاج نیست و خود قرآن کمک می‌کند به فهم قرآن و اگر این امر به مردم منتقل شود، این آسیب برطرف می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نقش تدبر در قرآن در زمانه ما، می‌تواند یک روش شناسی باشد برای حل مسائل حکمرانی کشور. ما مساله‌های زمین مانده حکمرانی بسیاری داریم و می‌توانیم برای حل این مسائل از قرآن استفاده کنیم.

حجت الاسلام قاسمیان، کارشناس برنامه محفل گفت: بسیاری از مردم مسائل دینی و اعتقادی خود را از منبر‌ها و جلسات تبلیغی اخذ می‌کنند که ضرورت ویژه وجود دارد، بحث تدبر در قرآن کریم در حوزه‌های علمیه و در بین مبلغین جامعه بصورت جدی دنبال شود.

** اهتمام سازمان تبلیغات، پیش بردن مساله تدبر در قرآن در کشور است

حجت الاسلام‌علی صبوحی، از اساتید تدبر در قرآن کریم در این نشست گفت: تدبر در قرآن همگانی هست. این جمله در مقابل اختصاصی بودن تدبر است نه در مقابل تخصصی بودنش. همه حق دارند تدبر کنند، ولی باید تخصص آن را نیز فراگیرند. البته این هم مراحلی دارد که در سطوح بالای علمی تا سطوح عموم مردم وسعت دارد.

در ادامه حجت الاسلام عابدینی از اساتید حوزه و دانشگاه طی سخنانی گفت: قرآن نازل شده تا به آن عمل شود. زندگی با مفاهیم قرآنی، قرآنی بودن نیست. مفاهیم قرآنی لازم است، اما متوقف نباید شویم. تدبر، با قلب نسبت پیدا می‌کند که با نظام عمل نسبت دارد. رابطه‌ی تدبر، به سرعت به عمل کشیده شدن است. یعنی نگاهمان به تدبر این باشد که قرآن به صحنه زندگی کشیده شود.

دیگر خبرها

  • اهتمام سازمان تبلیغات، پیش بردن مساله تدبر در قرآن در کشور است
  • اهتمام سازمان تبلیغات ، پیش بردن مساله تدبر در قرآن در کشور است
  • محرم ۱۴۰۳ کی است؟ زمان دقیق محرم سال ۱۴۰۳
  • دورنمایی از رمضان اجتماعی
  • خدمات چشمگیر دانشگاههای علوم پزشکی مازندران در ایام نوروز
  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • توسعه شبکه کاسبان امین در قم
  • هیئت بررسی و رفع مشکلات بیمارستان رازی ایلام تشکیل شود
  • رتبه سوم مازندران در سالمندی
  • بیاتی: ترکمنستان نسبت به بازی رفت پیشرفت کرده بود/ حسینی می تواند فیکس تیم ملی شود