Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر اسپانیایی می‌گوید رویکرد ترامپ در مواجهه با کرونا و معترضین به سیاست‌های نژادپرستانه وی، چشم‌انداز انتخاب دوباره او به ریاست جمهوری را تیره‌وتار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خوان آلبرتو سانچس مارین در خصوص شانس مجدد پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و به‌طورکلی آینده این کشور گفت: قطعاً همه‌چیز به اقداماتی که ترامپ در واکنش به اعتراضات اتخاذ خواهد کرد بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واضح است که عکس‌العمل او برای انتخاب مجدد وی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

این کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون‌مرزی صداوسیما ابراز کرد: مدیریت ضعیف مبارزه با بیماری کووید -19 پیش‌بینی‌ها برای موفقیت مجدد ترامپ در انتخابات را کاملاً بر هم زده است. به نظر من رئیس‌جمهور آمریکا عادت کرده است که توجه‌ها را به خود جلب کند.

خوان آلبرتو سانچس مارین

بازتاب‌های رسانه‌ای موضوع هرچه باشد، چه به نفع وی چه به ضررش، در کل به نظر می‌رسد این بار ترفندها چندان خوب عمل‌نکرده‌اند.

طرفداران ترامپ از شدت عمل علیه معترضین بسیار راضی هستند

به گفته سانچس مارین، البته ترامپ طرفداران خاص خود را دارد که از این اوضاع نژادپرستانه بسیار راضی هستند؛ نژادپرستانی که خنجرهای خود را بر روی طبقات و گروه‌های جامعه می‌کشند. این‌ها رأی‌دهندگان وی هستند. ترامپ این مسئله را به‌خوبی می‌داند و از این تعصبات شدید نهایت استفاده را می‌کند. این مواضع مرد قدرتمند امریکا در مواجهه با اعتراضات کسانی است که مخالف وی هستند، مانند آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار.

بیشتر بخوانید:

چرا طرفداران ترامپ از او دست نمی‌کشند؟/مذهب، اقتصاد و نژاد فاکتورهای اصلی حمایت از ترامپ

وی در ادامه بیان کرد: نکته مهمی که باید بدان توجه کرد این است که برخلاف اعتراضات دوره‌های قبل، مانند اعتراض‌های دهه 60 این بار ما شاهد حضور شمار زیادی از سفیدپوستان در خیابان‌ها هستیم. این جمعیت سفیدپوست که زمانی به ترامپ رأی داده بود البته نه به دلایل نژادپرستانه بلکه به دلیل وعده‌های اقتصادی و اعتماد به وعده‌های انتخاباتی وی او را انتخاب کرده بودند که باید گفت بسیاری از این وعده‌ها عملی نشده و حالا این رأی‌دهندگان احساس طرد شدن و بی‌اعتمادی می‌کنند.

این مفسر روابط بین‌الملل اضافه کرد: ترامپ یک روش نامناسب برای مقابله با پاندمی کرونا در نظر گرفت و اکنون تلاش می‌کند با سوءاستفاده از اعتراض‌های اجتماعی، ضعف مدیریتی خود را در برخورد با کرونا مخفی نگه دارد و به نظر می‌آید هر روز که می‌گذرد اوضاع بدتر خواهد شد.

اوضاع اقتصادی آمریکا حتی پیش از کرونا متشنج بود

سانچس مارین ادامه داد: گذشته از قصه‌های دروغین ترامپ در مورد رشد اقتصادی ایالات‌متحده در ابتدای سال، واقعیت این است که اوضاع در این کشور قبل از ورود کرونا ویروس از مدت‌ها قبل بسیار متشنج بوده است.

واقعیت این است که کرونا دیوار تبعیض نژادی در جامعه آمریکا را به حرکت درآورده است.

نرخ بیکاری که تا فوریه امسال و در کل سال 2019 بین 3/3 تا 6/6 درصد در نوسان بود، در ماه مارس به 4.4 درصد و در ماه آوریل به 14.7 درصد رسیده. بدون شک، داده‌های ماه می بدتر است و حدود 20 درصد خواهد بود.

تحلیلگر سیاسی اسپانیایی عنوان کرد: ما در مورد بیش از 40 میلیون بیکار صحبت می‌کنیم؛ در کشوری که خود را توسعه‌یافته می‌داند. برای هر اقتصاد سالمی این آمار نشانگر یک آسیب جدی است. برای اقتصاد در بحران، بدهکار، فریبکار و عمیقاً نابرابر این آمارها واقعاً نشانه ننگ و بدبختی است. به‌خصوص وقتی‌که این کشور با یک مقابله جهانی روبرو شده باشد. این همان چیزی است که به صورت‌های مختلف خود را نشان داده است؛ جنگ تجاری با چین، شکستن معاهدات مختلف، نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی و اتخاذ اقدامات غیراخلاقی علیه کشورهایی که تسلیم زورگویی‌های امریکا نمی‌شوند. بنابراین در اوج بحران اقتصادی، ما با رئیس‌جمهوری روبه‌رو هستیم که از موفقیت در انتخابات آتی ناامید خواهد بود.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ اعتراضات ضد نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی در نشست خبری که با اصحاب رسانه که در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: «با فعال شدن پنجره واحد الکترونیک در قشم تمام مراحل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در یک فرآیند زمانی کمتر از یک ماه انجام خواهد شد.»

وی ادامه داد: «بحث تسهیل و ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری برای شفافیت و جذب بالاتر فعالان اقتصادی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان منطقه آزاد قشم است که توسط کمیته سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.»

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، پنجره واحد الکترونیک به کمیته سرمایه‌گذاری کمک می‌کند تا فرآیند اقدامات سرمایه‌گذاران در کمترین زمان ممکن و به صورت شفاف انجام شود.

حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

عظیم‌زاده اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «حجم صادرات و صادرات مجدد این منطقه آزاد در سال گذشته به بیش از 505 میلیون دلار با تراز تجاری مثبت 313 میلیون دلار رسید که این آمار یکی از بهترین ترازهای مثبت مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.»

وی با اعلام اینکه سال 1402 در تمام شاخص‌های عملکردی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با افزایش درآمدها همراه بوده‌ایم، افزود: «در حوزه سرمایه‌گذاری چه در بحث صدور فعالیت‌ها و چه در بحث تمدید مجوزها حدود 20 درصد رشد داشته‌ایم.»

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، حجم سرمایه‌گذاری‌های سال گذشته در قشم و در شرکت‌های شیلاتی و در حوزه کشاورزی بالغ بر 100 درصد رشد داشتیم و در بحث ثبت شرکت‌ها و مقایسه آن با سال 1401 هم شاهد 11 درصد افزایش بوده‌ایم.

او بیان داشت: «در بحث حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد در سال 1402 در حوزه خودرو و مسافر 27 درصد تغییرات مثبت را داشتیم که همه اینها در رشد و توسعه جزیره جهانی قشم تاثیرگذار بوده است.»

عظیم‌زاده اردبیلی با تاکید بر اینکه در بخش صنایع و اشتغال ایجاد شده هم شاهد رشد 25 درصدی در این منطقه آزاد بودیم، یادآور شد: «در بخش عقد قراردادهای فعالیت‌های صنعتی که منجر به تحویل زمین به سرمایه‌گذاران شده است هم با واگذاری 80 زمین صنعتی شاهد رشد قابل توجه بودیم.»

وی گفت: «در حوزه واردات کالاهای 15 درصد گمرکی هم با افزایش 200 درصدی مواجه بودیم که این افزایش درآمدها در فرآیند و رونق جزیره نقش مهمی ایفا می‌کنند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898728

دیگر خبرها

  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان