Web Analytics Made Easy - Statcounter

لژیونرهای ایرانی شاغل در اروپا شرایط متفاوتی در این فصل داشتند و مهدی طارمی موفق‌تر از دیگر ملی‌پوشان بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های باشگاهی فوتبال اروپا در قالب لیگ‌های مختلف به پایان رسیده و تنها رقابت‌های لیگ قهرمانان باقی مانده است. در این میان لژیونرهای ایرانی حاضر در قاره سبز شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی طارمی و سردار آزمون موفق شدند در ترکیب تیم‌های ریوآوه و زنیت سن‌پترزبورگ به عنوان آقای گلی رقابت‌های پریمیر لیگ پرتغال و لیگ برتر روسیه دست پیدا کنند. با این حال این دو بازیکن برای فصل آینده شرایط متفاوتی در نقل و انتقالات خواهند داشت.

طارمی با پیشنهاد چندین تیم مطرح مواجه شده و به نظر می‌رسد پورتو که عنوان قهرمانی پریمیر لیگ پرتغال را به دست آورد، جدیت بیشتری برای جذب این مهاجم ایرانی دارد. البته باشگاه‌های بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون و براگای پرتغال در کنار استون ویلای انگلیس و اسپانیول اسپانیا نیز پیشنهاداتی برای جذب لژیونر ایرانی ریوآوه مطرح کرده‌اند ولی شانس حضور طارمی در پورتو در حال حاضر بیش از سایر مشتریان وی است.

سردار آزمون با وجود درخشش در تیم زنیت با پیشنهاد جدی مواجه نشد و باشگاه روسی هم قصد فروش او را ندارد. در خصوص آزمون عنوان شده بود این بازیکن از باشگاه‌های ناپولی و میلان ایتالیا، اتلتیکو مادرید و سویا اسپانیا و آرسنال، اورتون، لسترسیتی و وستهام انگلیس پیشنهاد دارد اما ثابت شد تمامی این خبرها غیرواقعی بوده و مهاجم ایرانی پیشنهاد رسمی ندارد. بنابراین آزمون به احتمال فراوان فصل آینده نیز در زنیت باقی می‌ماند و البته فرصت آن را خواهد داشت تا در لیگ قهرمانان اروپا برای تیمش به میدان برود.

علیرضا جهانبخش که فصل ناموفقی را در تیم برایتون پشت سر گذاشت، خبرهایی در خصوص پیشنهاد تیم آژاکس آمستردام هلند در خصوص جذب او مطرح شده اما او نیز مانند آزمون، پیشنهاد رسمی ندارد و به نظر می‌رسد پروپاگاندای خبری برای او شکل گرفته است چرا که آژاکس قهرمان هلند است و بعید است برای تیمش به دنبال بازیکنانی که فصل بدی داشتند، باشد.

کاوه رضایی فصل موفقی را در تیم رویال شارلروا بلژیک پشت سر گذاشت و پس از بازگشت به بروژ بار دیگر به عنوان بازیکن قرضی به شارلروا بازگشت. رضایی این فصل هم می‌تواند برای تیمش نمایش بسیار خوبی ارائه کند و امیدوار باشد تا در آینده با پیشنهادی از سوی تیم‌های بهتر مواجه شود.

میلاد محمدی در تیم خنت بلژیک بازی‌های خوبی ارائه کرد و در تیم منتخب فصل قرار گرفته است. او با پیشنهاد تیم لیدز انگلیس که اخیراً به رقابت‌های لیگ برتر جزیره صعود کرده روبه‌رو شده و احتمال آنکه نماینده فوتبال ایران در عالی‌ترین سطح فوتبال انگلیس باشد، کم نیست.

سامان قدوس با وجود بازی‌های خوبی که برای تیم آمیان فرانسه انجام داد اما با سقوط اجباری تیمش به لیگ دو فرانسه، در فهرست فروش آمیان قرار گرفته تا این باشگاه بتواند خسارات ناشی از سقوط به لیگ دسته پایین‌تر را جبران کند.

مهرداد محمدی با وجود تلاش‌های زیادی که در تیم آوس پرتغال انجام داد اما با سقوط این تیم به دسته پایین‌تر به احتمال فراوان از آوس جدا می‌شود و باید دید فصل آینده در چه تیمی بازی خواهد کرد.

علی قلی‌زاده و یونس دلفی نیز کماکان با تیم شارلروا بلژیک قرارداد دارند و بعید به نظر می‌رسد این دو بازیکن به تیم دیگری ملحق شوند. البته قلی‌زاده نسبت به دلفی بازی‌های بهتری ارائه کرده و این بازیکن شانس زیادی خواهد داشت تا در آینده در تیمی بهتر از شارلروا به میدان برود.

سید مجید حسینی در تیم ترابوزان اسپور ترکیه دومین فصل حضورش را در شرایطی به پایان رساند که در دیدارهای پایانی تیم کمتر به بازی گرفته شد. این موضوع باعث شده تا احتمال جدایی وی از این تیم مطرح شود و باید دید او چه تعاملی با باشگاه ترکیه ای خواهد داشت.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: سردار آزمون مهدی طارمی میلاد محمدی مهرداد محمدی برای تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین کارت تاریخ به مهدی طارمی(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی پورتو در مسابقه شب گذشته مقابل ویتوریا گیمارش در دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال در شرایطی به دست آمد که مهدی طارمی پس از چهار ماه دوباره به ترکیب بازگشت و برای دومین بازی پیاپی موفق به گلزنی شد تا فینالیست شوند، اما جدا از این دو اتفاق مهم برای مهاجم ایرانی و تیمش، او یک مورد عجیب را تجربه کرد.

مهدی طارمی با انگیزه زیادی برای تثبیت جایگاهش در ترکیب پورتو پای به زمین گذاشت و در همان نیمه اول پنالتی به دست آمده توسط فرانسیسکو کونسیسائو را مثل همیشه با یک ضربه مطمئن تبدیل به گل کرد و لحظاتی بعد هم موقعیت‌سازی داشت، اما در نیمه دوم که برای ایجاد یک حمله خطرناک دیگر تلاش می‌کرد، عجیب‌ترین کارت زرد تاریخ را گرفت.

ستاره ایرانی پورتو در دقیقه 55 که بازی با برتری دو بر یک به سود پورتو در میانه زمین در جریان بود، پِرِس محکم روی پای مانو داشت و مقابل ضربه او قرار گرفت تا در موقعیت تک به تک قرار بگیرد، اما سرعتِ بالای توپ کاری کرد تا یک صحنه عجیب رقم بخورد.

طارمی با توپ‌گیری در میانه زمین سعی در ایجاد موقعیت داشت که توپِ او به سمت بیرون از زمین رفت

مهدی طارمی پس از این توپ‌گیری سعی کرد با فرار سریع به سمت خط عرضی زمین دوباره توپ را بگیرد و تبدیل به موقعیت تک به تک کند، اما در حالی که توپ به سمت بیرون می‌رفت، تکل این مهاجم ایرانی هم ثمری نداشت و البته یک کارت زرد غیرمنتظره به همراه آورد.

مهاجم ایرانی پورتو پس از زدن تکل که از داخل به بیرون از زمین کشیده شد، به طور ناخواسته با وسایل عکاسان برخورد کرد و لپ‌تاپ، کیف عکاسی، صندلی و ... را روی زمین انداخت (و شاید هم به تجهیزات آنها خسارت زد) ولی هرچه بود، کارت زرد عجیبی را برای او به دنبال داشت.

طارمی با وجود اینکه بدون عمد با وسایل عکاسان برخورد کرد و به دلیل تلاش زیاد برای گرفتن توپ به شدت از سوی هوادارانِ حاضر در ورزشگاه دو دراگائو و بازیکنان ذخیره پورتو تشویق شد، اما به یکباره در بازگشت به زمین از سوی آرتور سوارس دیاز کارت زرد گرفت.

مهاجم ایرانی پورتو تا لحظه آخر برای گرفتن توپ و ایجاد فرصت گلزنی تلاش کرد که زدن تکل هم برای جلوگیری از خروج توپ ثمری نداشت

این داور 44 ساله پرتغالی که تجربه قضاوت‌های حساس و مهم داخلی و بین‌المللی را در کارنامه دارد و طی 11 روز اخیر هم قضاوت تیم‌های مدعی بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون در لیگ برتر پرتغال و همچنین بایر لورکوزن و وستهم انگلیس در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا را برعهده داشته، مهدی طارمی را با کارت زرد عجیب همراه کرد.

دو عکاس که پشت خط بودند، از جای خود بلند شدند تا کف استوک طارمی به آنها برخورد نکند، اما تکل مهاجم ایرانی به سمت تجهیزات آنها ادامه داشت

طبق قوانین، اگر داور تشخیص بدهد حرکتی مشابه با صحنه‌ی برخورد طارمی با تجهیزات عکاسان یا عواملِ کنار زمین عامدانه بود، می‌تواند از کارت زرد خود استفاده کند که آرتور سوارس هم این کار را انجام داد، اما طبق تصاویر تلویزیونی و تلاشی که مهاجم ایرانی در آن لحظه داشت، به نظر نمی‌رسید که حرکت او از روی عمد باشد.

لپ تاپ، صندلی و چمدان یکی از عکاسان در برخورد با تکل طارمی روی زمین افتاد تا داور به دلیل همین اتفاق به او کارت زرد بدهد

طارمی جدا از کارت‌هایی که در ماه‌های اخیر در تیم ملی گرفته و مقابل سوریه در جام ملت‌های آسیا اخراج شد، آخرین اخطار خود در پورتو را چهار ماه قبل در هفته چهاردهم لیگ برتر پرتغال مقابل اسپورتینگ لیسبون به دلیل آرنج زدن به بازیکن حریف دریافت کرد و قبل‌تر از آن هم در هفته دوم لیگ کاپ پرتغال به دلیل جلوگیری از ضدحمله استوریل کارت زرد گرفته بود، اما شب گذشته در جدال با ویتوریا گیمارش اخطار عجیبی در کارنامه‌اش ثبت شد.

مهدی طارمی از ابتدای فصل 24-2023 سه کارت زرد در 18 بازی لیگ برتر پرتغال و یک اخطار در لیگ کاپ گرفته بود که دیشب هم در جام حذفی یک کارت غیرمنتظره دریافت کرد.

دیگر خبرها

  • عکس| ستاره ایرانی بلینگام شد!
  • (عکس) لقب جذاب اینستاگرامی پرتغالی‌ها برای مهدی طارمی
  • تمجید تیم فوتبال پورتو از مهدی طارمی با یک لقب جدید
  • شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها
  • عجیب‌ترین کارت تاریخ به مهدی طارمی(عکس)
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی مهدی طارمی
  • طارمی جزو 10 لژیونر برتر هفته آسیا
  • پیشنهاد ۴۵ میلیاردی به ستاره پرسپولیس؛ شبیخون تیم متمول به سرخ‌پوشان پایتخت | مذاکره با ۴ چهره سرشناس تیم اوسمار
  • پیشنهاد ۴۵ میلیاردی به ستاره پرسپولیس؛ شبیخون تیم متمول به باشگاه سرخ
  • تمرکز ۴ستاره پرسپولیس با پیشنهاد نجومی به هم ریخت | تور بزرگ قبل از پایان لیگ پهن شد