Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه ما تلاش کرده‌ایم که در سال جاری برای ثبت‌نام دانش‌آموزان، مدارس و خانواده‌ها با چالش کمتری مواجه شوند، اظهار کرد: به عنوان مثال به مدارس توصیه کرده‌ایم که در ارتباط با موضوع محل سکونت دانش‌آموزان و ثبت‌نام آنها در مدارس انعطاف بیشتری داشته باشند و تا آنجا که امکان دارد با خانواده‌ها همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه مشارکت خانواده‌ها در تأمین هزینه‌های مدارس باید داوطلبانه باشد و اجبار کردن آنها برای پرداخت هزینه ممنوع است، افزود: بر اهمیت حفظ کرامت خانواده‌ها و دانش آموزان در هنگام ثبت‌نام در مدارس تاکید داریم.

حکیم‌زاده در پاسخ به این پرسش که در سال‌های گذشته نیز چنین تاکیداتی به مدارس اعلام می‌شد ولی در عمل این توصیه‌ها اجرایی نمی‌شد، گفت: ما امسال برای اولین بار به صورت مکتوب این موارد را به مدارس اعلام کرده‌ایم و جز معیارهای ارزیابی ما در بازدید از مدارس است؛ اگر خانواده‌ای در هنگام ثبت‌نام از عملکرد مدرسه ناراضی باشد، می‌تواند از مدرسه شکایت کند و این شکایت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین تیم‌های میدانی در سطح شهر تهران و استان تهران اقدام به بازدید سرزده از مدارس می‌کنند.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق بازدیدهای صورت گرفته به نظر می‌رسد چالش‌ها نسبت به سال‌های گذشته کمتر است و همدلی بیشتری بین خانواده‌ها و مدارس وجود دارد، گفت: در همین چارچوب تعداد شکایت‌های ثبت شده نیز کمتر از سال‌های قبل است.

وی تصریح کرد: از خانواده‌ها می‌خواهیم که به محدودیت‌های موجود در مدارس و آموزش و پرورش هم توجه کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آموزش ابتدایی رضوان حکیم زاده وزارت آموزش و پرورش صراط خانواده ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریفی حسینی عصر چهارشنبه در جلسه با مدیران مدارس غرب استان سمنان به میزبانی کانون فرهنگی لقمان حکیم گرمسار ضمن بیان اینکه مهمترین رویداد حوزه وزارت آموزش و پرورش به سرانجام رسیدن طرح رتبه بندی معلمان بوده است، ابراز داشت: بر پایه طرح مذکور برای معلمان ورودی سال ۱۴۰۳ باز. منابع مالی در نظر گرفته شود.

وی ضمن بیان اینکه معلمان در صورت کسب شرایط لازم هر چهار سال ارتقای رتبه خواهند داشت، افزود: برای رتبه بندی معلمان ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه این میزان هزینه کرد برای رتبه بندی معلمان در شرایطی که کل بودجه سازمان نوسازی مدارس طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، ابراز داشت: رتبه‌بندی معلمان در واقع به دنبال ارتقا معیشت معلمان و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است.

طریفی حسینی ضمن بیان اینکه ۸۵۰ هزار معلم رتبه بندی شدند، تصریح کرد: دولت سیزدهم نیز بر این موضوع اهتمام دارند که برای ۱۴۰۳ پیگیری بیشتری خواهد شد.

وی از جذب ۷۲ هزار معلم طی سال جاری از طریق آزمون استخدامی خبر داد و افزود: ۱۹ هزار مربی پرورشی، تربیت‌بدنی و مربی سلامت نیز از اول مهر کار خود را در مدارس آغاز می‌کنند.

کد خبر 6081158

دیگر خبرها

  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • ببینید | اقدام بی‌رحمانه یک شهروند؛ اجبار یک لاک‌پشت خشک‌زی برای شنا در آب!
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در خوزستان
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر