Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-20@12:31:30 GMT

بیش از ۳۰ کشته و ۳۰۰۰ زخمی در پی انفجار بیروت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۵۴۴۱

بیش از ۳۰ کشته و ۳۰۰۰ زخمی در پی انفجار بیروت

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از روسیا الیوم نوشت: حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که در پی انفجار امروز بیروت، بیش از ۳۰ تن کشته شده و بیش از ۳۰۰۰ تن زخمی شده‌اند.

در همین حال، جورج کتانه، دبیرکل صلیب سرخ لبنان با بیان اینکه صدها تن که در پی انفجار بندر بیروت زخمی شده‌اند، برای درمان به بیمارستان انتقال یافته‌اند، اعلام کرد که افراد بسیاری در خانه‌هایی که از این انفجار آسیب آسیب دیده‌اند، محاصره شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتانه در گفتگو با رسانه‌های لبناین خاطرنشان کرد که آمار مشخصی از تعداد مجروحان وجود ندارد، چراکه افراد بسیاری در منازل و در داخل منطقه محل وقوع انفجار، محاصره شده‌اند و تلاش‌هایی برای نجات افراد دیگری با قایق صورت می‌گیرد.

شبکه لبنانی ال.بی.سی. آی از کادر بیمارستان اوتیل دیو نقل کرد که کادر درمانی این بیمارستان در حال درمان بیش از ۵۰۰ زخمی است و افراد بیشتری را نمی‌تواند پذیرش کند.

مسئولان این بیمارستان تاکید کردند که ده‌ها مجروح نیاز به عمل جراحی دارند.

در همین حال، خبرنگار روسیا الیوم از منابع پزشکی لبنانی نقل کرد که بیش از ۷۰۰ زخمی تا به الان در پی انفجار بیروت شناسایی شده‌اند.

منابع پزشکی اعلام کردند که بیمارستان‌های بیروت در پارکینگ خودروها کمک‌های پزشکی ارائه می‌دهند، چراکه بیمارستان‌ها آکنده از مجروحان شده‌اند.

خبرگزاری لبنان گزارش داد که بالگردهای ارتش در خاموش کردن آتش که هنوز روشن است، مشارکت دارند.

کد خبر 537470 برچسب‌ها لبنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لبنان پی انفجار شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق

منابع عراقی شمار شهدا و مجروحان حمله به پایگاه نظامی کالسو در استان بابل عراق را اعلام کردند.

به گزارش مشرق، سرویس رسانه های امنیتی عراق با صدور بیانیه ای آمار نهایی حمله به پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل عراق را اعلام کرد.

براین اساس، در این حمله که ساعت یک بامداد امروز رخ داد در نهایت یک نفر شهید و هشت نفر دیگر که از نیروهای حشد شعبی عراق بوده اند زخمی شده اند.

پیش‌تر فرماندهی حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای وقوع انفجار در این پایگاه را تأیید و اعلام کرد که انفجاری در مقر نیروهای حشد شعبی در پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل در جنوب بغداد رخ داده است.

در بیانیه نیروهای حشد الشعبی عراق گفته شده است که یک تیم تحقیقاتی در محل انفجار حاضر شدند و این انفجار منجر به خسارات مادی و زخمی شدن برخی افراد شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ۱۴ کشته و زخمی بر اثر وقوع سیلاب در هلمند
  • یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • انفجار در پایانه شرق تهران با ۶ کشته
  • ۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران
  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان؛ یک نفر کشته شد
  • ببینید | حزب الله لبنان مقر اشغالگران را در عرب العرامشه درهم کوبید
  • عملیات ویژه حزب‌الله در عرب العرامشه/ خسارت سنگین به تجهیزات دشمن و زخمی شدن چندین صهیونیست + فیلم
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان در تهران/ یک نفر کشته شد؛ 4 نفر بازداشت شدند