Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@06:04:20 GMT

روش‌های خانگی برای پرپشت کردن ابرو‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۵۴۶۴

خوشبختانه روش‌های طبیعی و ساده‌ای وجود دارد که اگر به طور روزانه رعایت کنید و همچنین اهمیت ویژه‌ای به تغذیه‌تان بدهید تا مو‌ها از درون نیز تقویت شوند می‌توانید به ابرو‌های دلخواهتان نزدیک شوید.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ گذشت آن زمانی که ابرو‌های نازک مد بود و خانم‌ها تلاش می‌کردند ابرو‌های خود را نخ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز‌ها اکثر خانم‌ها علاقه زیادی به داشتن ابرو‌های پهن و پرپشت دارند، چون به مراتب طبیعی‌تر است و به‌صورت بیشتر می‌آید. مشکل اینجاست که روش‌های نادرست برداشتن ابروها، استفاده زیاد از رنگ‌های ابرو که حاوی ترکیبات شیمیایی مضر هستند و همچنین وجود ذرات معلق در هوا باعث حساس و شکننده شدن ابرو‌ها شده و کار را برای داشتن ابرو‌های پهن و زیبا سخت می‌کند.

اما خوشبختانه روش‌های طبیعی و ساده‌ای وجود دارد که اگر به طور روزانه رعایت کنید و همچنین اهمیت ویژه‌ای به تغذیه‌تان بدهید تا مو‌ها از درون نیز تقویت شوند می‌توانید به ابرو‌های دلخواهتان نزدیک شوید.

ابرو‌های پرپشت با روغن کرچک

درست است که امروزه خانم‌ها با انواع تکنیک‌های آرایشی ابرو‌های خود را اصلاح می‌کنند، اما بدون شک تقویت ابرو‌ها و جلوگیری از ریزش و کمک به رویش دوباره آن‌ها کاری است که ابرو‌ها را به طور طبیعی زیبا و پرپشت خواهد کرد. روغن کرچک یکی از روغن‌های فوق‌العاده برای افزایش حجم ابرو‌ها و مقابله با ریزش و آسیب‌پذیری آن‌ها است. این روغن منبع طبیعی پروتئین‌ها، اسید‌های چرب ضروری و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که به ریشه مو نفوذ کرده و باعث تحریک رشد آن‌ها می‌شود.

چه باید کرد؟
یک گلوله پنبه را به روغن کرچک ارگانیک آغشته کنید و روی ابرو‌ها بکشید. هر یک از ابرو‌ها را به مدت ۳ دقیقه ماساژ ملایم بدهید و اجازه دهید روغن تمام شب را روی آن‌ها بماند. این کار را هر شب تکرار کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

ابرو‌های پرپشت با روغن نارگیل
روغن نارگیل علاوه بر داشتن بویی مطبوع حاوی اسید‌های چرب با زنجیره متوسط، ویتامین E و مواد معدنی زیادی است که به تقویت ابرو‌ها و ریشه آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

چه باید کرد؟
میزان کمی روغن نارگیل جامد را به مدت ۲۰ ثانیه در ماکروویو یا با حرارت غیرمستقیم گرم کنید. زمانی که به خوبی ذوب و به دمای مناسب و قابل تحمل رسید با یک گلوله پنبه به ابرو‌ها بزنید. چند دقیقه ابرو‌ها را ماساژ دهید و اجازه دهید تمام شب روی آن بماند. این کار را به مدت حداقل یک ماه متناوب تکرار کنید.

روغن زیتون یکی از سالم‌ترین روغن‌های موجود بوده و حاوی ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید‌های چرب امگا ۳ است که به رشد ابرو‌ها و همچنین ضخیم شدن آن‌ها کمک می‌کند

آب پیاز
آب طبیعی پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که به تقویت ریشه ابرو‌ها و رشد آن‌ها کمک می‌کند. فواید پیاز باعث افزایش تولید کلاژن بافت‌ها شده و همچنین آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد.

چه باید کرد؟
یک عدد پیاز را به دو نیم تقسیم و میکس کنید تا آب آن در بیاید. ابرو‌ها را با آب پیاز به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید خشک شود. اگر می‌توانید بوی پیاز را تحمل کنید اجازه دهید تمام شب روی ابروهایتان بماند. در غیر این صورت آن‌ها را با آب سرد شستشو دهید. این کار را به مدت حداقل یک ماه هر شب تکرار کنید.

پرپشت کردن ابرو‌ها با زرده تخم‌مرغ
زرده تخم‌مرغ حاوی پروتئین‌های باکیفیت است که به بهبود سلامت موها، ابرو‌ها و مژه‌ها کمک زیادی می‌کنند. ویتامین‌ها و مواد معدنی با شکنندگی و ریزش ابرو‌ها به دلیل کمبود مواد مغذی بدن مقابله می‌کنند.

چه باید کرد؟
زرده را از سفیده جدا کرده و بزنید تا یک بافت کرمی پیدا کند. سپس آن را به کمک برس تمیز ریمل یا براش نرم کوچک به ابرو‌ها بزنید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را هر هفته دو مرتبه انجام دهید.

شیر
شیر حاوی پروتئین و چربی‌هایی است که باعث تقویت ریشه ابرو‌ها شده و به رشد سالم آن‌ها کمک می‌کنند.

چه باید کرد؟
یک گلوله پنبه را به مقدار کمی شیر پرچرب آغشته کرده و به ابرو‌ها بزنید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و خشک شود و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

روغن زیتون
روغن زیتون یکی از سالم‌ترین روغن‌های موجود بوده و حاوی ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید‌های چرب امگا ۳ است که به رشد ابرو‌ها و همچنین ضخیم شدن آن‌ها کمک می‌کند.

چه باید کرد؟
مقدار کمی روغن زیتون را گرم کنید و اجازه دهید به دمای قابل تحمل برسد. سپس آن را به ابرو‌ها زده و به‌آرامی ماساژ دهید. نیازی نیست ابرو‌ها را بشویید، چون این روغن به راحتی جذب می‌شود. توصیه می‌شود هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.

ژل آلوئه‌ورا
گیاه آلوئه ورا حاوی آنزیم‌ها و ترکیبات مرطوب‌کننده است که ریشه مو‌ها را تمیز می‌کند در نتیجه مانعی برای رشد آن‌ها باقی نمی‌ماند. استفاده از ژل آلوئه‌ورا باعث تسریع روند رشد ابرو‌ها شده و به ضخیم‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کند. آلوئه‌ورا همچنین مانع از ریزش ابرو‌ها می‌شود.

چه باید کرد؟
میزان کمی ژل تازه آلوئه‌ورا را به ابرو‌ها بزنید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید تمام شب روی ابروهایتان بماند و صبح با آب ولرم شستشو دهید.

حرف آخر
حرف آخر این که این درمان‌ها معجزه نمی‌کنند و نتیجه فوری ندارند. برعکس، نتایج استفاده از این درمان‌های طبیعی در طولانی‌مدت بروز می‌کند به‌ویژه اگر یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین و اسید‌های چرب امگا ۳ نیز داشته باشید.

منبع: تبیان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرپشت کردن ابرو روش خانگی آن ها کمک اسید های چرب اجازه دهید ماساژ دهید روغن زیتون تکرار کنید ابرو ها آلوئه ورا ابرو ها تمام شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

مصرف خوراکی‌های سنگین در شب علاوه بر بروز چاقی و اضافه وزن، سبب ایجاد ناراحتی‌های معده از جمله ریفلاکس می‌شود. ریفلاکس معده هنگامی رخ می‌دهد که که اسید معده به گلو بر می‌گردد و باعث بروز سوزش در آن می‌شود. برای جلوگیری از تمام این مشکلات، بهتر است حداقل دو یا سه ساعت قبل از خواب، یک شام سبک بخورید.

چند نمونه از غذایی‌هایی که نباید در طول شب مصرف کنید:

پیتزا

پیتزا علی‌رغم محبوبیتی که دارد، اصلاً جزء غذا‌های سبک نیست و حتی هضم آن در روز هم مشکل است، چه برسد به شب که به طور کلی سرعت پردازش دستگاه گوارش کندتر است.

این ماده غذایی سرشار از چربی است و معمولا از موادی با شاخص اسیدیته بالا تشکیل شده که موجب بروز ناراحتی در دستگاه گوارش می‌شوند.

شیرینی

مصرف شیرینی نه‌تن‌ها سطح قند خون را بالا می‌برد، بلکه ممکن است کابوس‌های شبانه را نیز افزایش دهد. ثابت شده است که چربی‌ها و قند‌ها تأثیر مستقیمی بر امواج مغزی دارند و باعث کابوس دیدن در خواب می‌شوند. بنابراین، برای داشتن یک خواب آرام، بهتر است شب‌ها از خوردن شیرینی پرهیز کنید.

نوشابه

مصرف نوشابه در هیچ‌ساعتی از شبانه‌روز توصیه نمی‌شود، اما در صورتی که به نوشیدن آن علاقه‌مند هستید، در طول شب این کار را نکنید. نوشابه متشکل از مقادیر زیادی قند و مواد مضر است که اسیدیته بدن را افزایش می‌دهد.

پنیر

تمام مواد غذایی که حاوی پنیر هستند، در صورت امکان باید در ساعات ابتدایی روز مصرف شوند. حجم زیاد چربی پنیر مانع از هضم و تحریک تولید اسید معده می‌شود. مصرف شبانه همبرگر، لازانیا و دیگر غذا‌هایی که حاوی پنیر هستند باعث اختلال در خواب می‌شوند.

شکلات

شکلات تلخ منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن برای حفظ سلامت مغز و حافظه (در مقدار کم) توصیه می‌شود. با این حال، خوردن آن پیش از خواب خوب نیست، زیرا بدن در طول شب به مدت چندین ساعت در حالت استراحت باقی می‌ماند و اینگونه کالری شکلات به صورت چربی در بدن انباشته می‌شود.

از طرفی باید توجه داشته باشید که شکلات، به ویژه شکلات تلخ، حاوی مقادیر بالایی کافئین و دیگر محرک‌ها است و قادر است مغز را برای مدت بیشتری نسبت به حالت عادی، بیدار نگه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان
  • بازگرداندن کیف پول ۷۲ میلیون تومانی به صاحبش
  • کارگر فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیونی را به صاحبش بازگرداند
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین