Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@13:47:56 GMT

فارس من| قانونی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی نداریم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۵۶۹۲

فارس من| قانونی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی نداریم

سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به مطالبه درخواست عقد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی اعلام کرد قانون و مقرراتی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از مطالبات ثبت شده کاربران «فارس من» به موضوع «درخواست عقد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی» بر می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالبه دارای 1247 امضا از سوی کاربران و مخاطبان بوده و خبرگزاری خود را موظف به پیگیری موضوع از مسئولان و دستگاه مربوطه می داند.

افکار عمومی خواستار جذب نیروهای شرکتی به صورت مستقیم با دستگاه های مختلف شده و مخاطبان معتقدند که قوانینی در این زمینه وجود دارد.

در بخشی از این مسئله آمده است: بارها این مسئله در مجلس مطرح و در سال 1390 بعضی از سازمانها اقدام به جذب نیرو کردند اما سازمان استخدام کشوری چند سالی است که علیرغم مصوبه مجلس، هیچ‌گونه مجوزی برای تبدیل وضعیت به سازمان‌ها نمی‌دهد.

خواهشمندیم سازمان استخدام کشوری و مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه، در یک اقدام هماهنگ، این مسئله و مشکل را برای سیل عظیمی از کارمندان شرکتی حل نمایند.

موضوع را از سازمان اداری و استخدامی کشور پیگیر شدیم که پاسخ این دستگاه بدین شرح است:

نیروهای شرکتی براساس قوانین و مقررات مربوطه از جمله مواد 17 و 18 قانون مدیریت خدمات کشوری توسط شرکتهای متبوع آنان بکارگیری شده و در قالب پیمانکاری به دستگاههای اجرایی خدمت ارائه می دهند.

به عبارت دیگر نیروهای مذکور کارکنان موسسه یا شرکت بخش غیردولتی می باشند که شرکت متبوع آنان به عنوان پیمانکار انجام بخشی از فعالیتها در دستگاه اجرایی را بر عهده گرفته است. در قوانین و مقررات موجود نیز هیچ گونه ضابطه ای برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد مستقیم کارگری و کار معین با دستگاه اجرایی وجود ندارد.

از طرفی، انعقاد قرارداد با شرکتهای پیمانکاری اقدامی در جهت کاهش فعالیتهای تصدی گری و منطقی سازی اندازه دولت بوده است؛ چرا که نوع فعالیت های برون سپاری شده به این شرکتها اساساً با فعالیتهای اصلی دستگاههای اجرایی که در قالب پستهای سازمانی تعریف می شود، متفاوت است.

همچنین، در قوانین و مقررات موجود استخدام رسمی، پیمانی و بکارگیری نیروی قراردادی به عنوان اشکال جذب و بکارگیری نیروی انسانی برای انجام وظایف اصلی دستگاه های اجرایی تعیین شده است.

ضمناً برخلاف تصور نگارنده نامه، مجلس شورای اسلامی تاکنون قانونی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی تصویب نکرده است و کلیه اقدامات سازمان اداری و استخدامی کشور در چارچوب قوانین موضوعه کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: افکار عمومی مطبوعات قوانین عقد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برای تبدیل وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  محمد جعفر عبدالهی، با اشاره به احکام صادره برای وسایل نقلیه طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ افزود:  برای ۱۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه وسیله نقلیه احکام قضایی صادره شده است که تعداد هزار و ۷۰۱ دستگاه در حراج‌های برگزار شده در سال گذشته به فروش رسیده و  بقیه در حال انجام تشریفات قانونی برای تعیین تکلیف است.
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: با اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر صیانت از بیت‌المال و تعیین تکلیف فوری وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های سراسر کشور، ساماندهی جدی توقف‌گاه‌های نگهداری وسایل نقلیه در استان سمنان در دستور کار است.
وی تصریح کرد: تعیین تکلیف قانونی وسایل نقلیه توقیفی و ساماندهی پارکینگ‌ها از جمله برنامه‌های راهبردی دستگاه قضایی استان سمنان برای صیانت از بیت المال است . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وضعیت نامناسب پل میربهاءالدین زنجان+فیلم
  • بهره مندی ۱۳۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی
  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • بهترین اتفاق حوزه کار در سال گذشته
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • دیوار مرزی برای کشور لازم است/ در زمینه اتباع خارجی خلاء قانونی داریم
  • برخورد قانونی با متخلفان برداشت خاک و شن در پناهگاه حیات وحش موته
  • برخورد قانونی با متخلفان برداشت خاک و شن در عرصه‌های طبیعی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته
  • فروش خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در استان سمنان
  • تبدیل چرخ خیاطی قدیمی به دستگاه برش زنی + فیلم