Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@23:10:53 GMT

واکنش الکاظمی و برهم صالح به انفجارهای بیروت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۵۶۹۹

واکنش الکاظمی و برهم صالح به انفجارهای بیروت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهوری عراق، صالح در این تماس که در پی انفجار بیروت به جان باختن و زخمی شدن شماری از شهروندان پایتخت لبنان انجامید، با میشل عون گفت وگو کرد.

وی، ضمن اعلام همبستگی دولت و ملت عراق با مردم و دولت لبنان، این حادثه را به خانواده جان‌باختگان تسلیت گفت و برای زخمی شدگان طلب شفای عاجل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


میشل عون نیز از همدردی رئیس جمهوری و ملت عراق و روح برادری میان دو ملت قدردانی کرد.

در همین حال، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز با صدور بیانیه ای همبستگی دولت و ملت عراق را با مردم و دولت لبنان اعلام کرد. 

در بیانیه الکاظمی آمده است که دولت و مردم عراق در انفجار روز سه شنبه بیروت همبستگی و هم‌دردی خود را با مردم و دولت لبنان ابراز می کنند. 

وی ادامه داده که دولت و ملت عراق در این مصیبت، آماده کمک و ایستادن در کنار مردم لبنان هستند. 

 

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ای در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، عصر سه‌شنبه انفجار مهیبی رخ داد.
 

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، صدای انفجار به قدری شدید بوده که در پایتخت و حومه شنیده شده است و نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

رسانه‌های لبنانی به نقل از وزیر بهداشت لبنان گزارش دادند؛ تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰ نفر در پی این انفجار به بیمارستان منتقل شدند و دستکم ۶۳ نفر نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند.
«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان سه‌شنبه شب در پی وقوع انفجار در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی روز چهارشنبه را عزای عمومی در کشور اعلام کرد.

23311 کد خبر 1418187

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برهم صالح لبنان مصطفی الکاظمی میشل عون ملت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به ۳ مرکز نظامی اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌هایی اعلام کرد که حمله‌های جدیدی را علیه مرکز‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داده است.

به گزارش النشره، اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی به روستا‌های امن که آخرین مورد آن در عین بعال رخ داد، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۴۵ عصر امروز سه‌شنبه شانزدهم آوریل ۲۰۲۴ پایگاه بیت هلل را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۵ عصر امروز سه‌شنبه شانزدهم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان ساعت ۳:۴۰ عصر امروز به وقت محلی پادگان صهیونیستی «زبدین» واقع در مزارع اشغالی شبعا در شمال سرزمین‌های اشغالی را نیز هدف حمله موشکی قرار داد.

کمی پیش‌تر نیز اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۴:۲۵ عصر امروز سه‌شنبه شانزدهم آوریل ۲۰۲۴ طی ۲ مرحله با پهپاد‌های انتحاری سامانه پدافند موشکی در بیت هلل را هدف گرفتند و سکو‌های گنبد آهنین و کادر راهبری آن را مورد اصابت قرار دادند که در نتیجه آن، این نظامیان کشته یا زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • عملیات‌ حزب الله در مرز لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • ادامه عملیات‌ حزب الله در مرزهای شمالی لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • واکنش ایران به حکم دادگاه آرژانتینی در پرونده «آمیا»
  • شنیده‌ شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • السودانی: موشک‌های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده
  • حمله حزب‌الله لبنان به ۳ مرکز نظامی اسرائیل
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳