Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر و رئیس جمهور عراق با لبنان در پی انفجار عصر روز سه شنبه بندر بیروت اعلام همبستگی کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز سه شنبه با لبنان در خصوص فاجعه انفجار در بندر بیروت ابراز همبستگی کرد.

الکاظمی در بیانیه‌ای گفت: ما دولت و ملت عراق با دولت و ملت لبنان در پی انفجار روز سه شنبه بیروت اعلام همبستگی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر عراق بر آمادگی کشورش برای ایستادن در کنار ملت لبنان در شرایط دشوار کنونی تاکید کرد و از درگاه پروردگار برای مجروحان این حادثه دلخراش شفای عاجل و برای خانواده‌های قربانیان صبر طلب کرد تا از این شرایط دشوار عبور کنند.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق هم در تماس تلفنی با میشل عون همتای لبنانی خود این حادثه دردناک را تسلیت گفت.

رئیس جمهور عراق ضمن اعلام همبستگی دولت و ملت عراق با دولت و ملت لبنان به خانواده‌های جان باختگان این حادثه تسلیت و برای مجروحین هم شفای عاجل از درگاه متعال طلب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، میشل عون هم موضع عراق و  احساس برادری میان دو ملت برادر لبنان و عراق را ارج نهاد.

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان لبنان هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به ملت لبنان به دلیل قربانی شدن صدها نفر در این انفجار دردناک تسلیت می‌گوید.

در انفجار مهیب عصر روز سه شنبه در بندر بیروت تا کنون مرگ بیش از۷۰ نفر تایید شده و نزدیک به ۳۷۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

 انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا مانند ترقه بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتداء انفجار کوچک و سپس انفجار شدید رخ داده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: انفجار عراق تسلیت اعلام همبستگی روز سه شنبه بندر بیروت دولت و ملت ملت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه

در کنار سکوت مقامات آمریکایی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان، اما جامعه دانشگاهی این کشور به ویژه دانشجویان به طور گسترده در حال نشان دادن مخالفت خود با این موضوع است. دانشگاه‌های ایالات متحده اکنون به محلی برای انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی بدل شده است. 

به گزارش الجزیره، دپارتمان پلیس نیویورک امروز (سه شنبه) اعلام کرد طی تظاهرات دانشجویان در دانشگاه نیویورک ۱۳۳ دانشجو دستگیر شده و پس از احضار دادگاه آزاد شدند. 

این موضوع پس از آن رخ می‌دهد که تظاهرات معترضان به رژیم صهیونیستی در دانشگاه ییل، کلمبیا و سایر دانشگاه‌های بزرگ آمریکا تشدید شده و پلیس نیویورک برای جلوگیری از سرایت این مسئله به دانشگاه این ایالت، اقدامات پیشگیرانه انجام داد. 

سخنگوی دانشگاه نیویورک در این زمینه گفت: تصمیم برای مداخله پلیس در این تظاهرات پس از آن گرفته شد که معترضان دیگری که تصور می‌شد بسیاری از آنها ارتباطی با دانشگاه نیویورک نداشتند، موانع ایجاد شده در اطراف محیط دانشگاه را شکستند. 

تظاهرات در دانشگاه ام آی تی، میشیگان و ییل نیز با بازداشت گسترده دانشجویان همراه بود به طوری که ۴۷ نفر روز گذشته در این دانشگاه‌ها از سوی پلیس دستگیر شدند. 

پیش از این ریاست دانشگاه هاروارد به دلیل فشار لابی‌های صهیونیست به دلیل عدم جلوگیری از برگزاری تجمعات همبستگی با فلسطینیان در دانشگاه مجبور به کناره گیری از سمت خود شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد