Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@07:30:34 GMT

پمپئو: واشنگتن آماده ارائه کمک به مردم لبنان است!

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۵۸۸۵

پمپئو: واشنگتن آماده ارائه کمک به مردم لبنان است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هندوستان تایمز، «مایک پمپئو» روز سه شنبه در واکنش به انفجارهای مهیب بیروت در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما در حال بررسی وضعیت هستیم و برای کمک به مردم لبنان جهت نجات از این تراژدی وحشتناک آماده هرگونه کمکی هستیم».

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که ایالات متحده منتظر دریافت یافته های مقامات لبنانی در مورد علت وقوع این انفجارهاست؛ انفجارهایی که دست کم ۷۳ کشته برجای گذاشت و بندرگاه این شهر مدیترانه ای را به شدت ویران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو در ادامه مدعی شد که «تیم ما در بیروت در مورد خسارت گسترده به این شهر و مردمی که گرامی می دارم، به من گزارش دادند، خساراتی که در زمان بحران عمیق کنونی یک چالش مضاعف به شمار می روند».

گفتنی است که سفارت آمریکا در بیروت، شهروندان آمریکایی ساکن در این شهر را به پناه گرفتن در منازل خود تشویق می کند. در یک اخطاریه امنیتی آمده است: «گزارشهایی مبنی بر انتشار گازهای سمی در اثر این انفجار وجود دارد، بنابراین همه در این منطقه باید در داخل خانه بمانند و در صورت اینکه ماسک در دسترس آنهاست، از آن استفاده کنند».

گفتنی است که وقوع دو انفجار مهیب در بندر بیروت در عصر روز سه شنبه دست کم ۷۳ کشته و بیش از ۲،۵۰۰ زخمی برجای گذاشت.

کد خبر 4991354

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا بیروت لبنان مایک پمپئو انفجار ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ویروس کرونا لبنان عربستان سعودی دونالد ترامپ ایران روسیه حزب الله لبنان فلسطین سوریه امارات متحده عربی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اسرائیل به ۲ خودرو در لبنان/ ۲ نفر کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

ارتش رژیم صهیونیستی ۲ خودرو را در شهرک «الشهابیه» واقع در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار داد.

به گزارش الجزیره، منابع پزشکی به خبرنگار الجزیره گفتند که در نتیجه این حمله‌ها ۲ نفر به شهادت رسیده‌اند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این شهرک‌های «علما الشعب» و «یارون» در جنوب لبنان نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک «الخیام» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یکی از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به نام «اسماعیل یوسف باز» (ابو جعفر) متولد سال ۱۹۷۲ میلادی از اهالی شهرک «الشهابیه» در جنوب لبنان در راه قدس به شهادت رسیده است.

پیش از این نیز خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خودرویی در شهرک «عین بعال» در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده در نتیجه این حمله یک نفر به شهادت رسیده و ۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «کفرشوبا»، «حلتا» و «الخیام» در جنوب لبنان را هدف حمله‌های توپخانه‌ای قرار داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم
  • حمله اسرائیل به ۲ خودرو در لبنان/ ۲ نفر کشته شدند
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید
  • واشنگتن پست: نتانیاهو از ارتش خواست گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کند
  • کشته و زخمی شدن نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله
  • کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله لبنان
  • گزارش روزانه بورس ۲۷ فروردین/ بازگشت امید به بازار سرمایه