Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده از پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، سید کریم ابراهیم زاده افزود: امسال ۲۹ هزار و ۵۵۷ هکتار از اراضی شهرستان نقده زیرکشت گندم رفته است که از این مقدار۱۰ هزار و ۹۷هکتار گندم آبی و ۱۹ هزار و ۴۸۰ هکتار گندم دیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم زاده ادامه داد: تاکنون حدود ۳۲ هزار و ۸۶۵ تن محصول گندم در این شهرستان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است که عملیات خرید تا اواخر شهریور و تا پایان برداشت مزارع گندم ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده بیان کرد: تعداد ۱۲۰ کمباین برداشت، شامل ۱۰۰ کمباین بومی و ۲۰ کمباین مهاجر در امر برداشت گندم از مزارع این شهرستان به کار گیری شده اند.

وی تصریح کرد: عملیات نظارت بر برداشت و کنترل ریزش توسط، ۳ نفر ناظر برداشت نظام مهندسی کشاورزی به همراه اکیپ های نظارت مراکز جهادکشاورزی و اکیپ نظارت مدیریت شهرستان صورت می گیرد .

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان نقده خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از نهم تیرماه شروع شده است که سه مرکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی به همراه دو مرکز مباشر تعاونی روستایی خرید محصول گندم تولیدی کشاورزان عزیز شهرستان را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نقده گندم جهادکشاورزی جهادکشاورزی استان اصفهان آذربایجان غربی شهرستان نقده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،خسرو شهبازی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای مرکز استان ، اظهار کرد: آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان، با توجه به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در آذربایجان غربی نیز برگزار می‌شود و از فعالان زنجیره تامین نان و زحمتکشان این صنعت استراتژیک از جمله کارخانجات آرد و نان و نانوایی‌های نمونه و گندمکاران پیشرو تقدیر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: ۱۸ کارخانه آرد و نان در استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند که آمادگی تولید آرد کامل نانوایی با کیفیت را دارند. 
شهبازی افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد که حدود ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین خریداری و در سیلو‌ها ذخیره سازی شد و استان به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: امسال ۶۹ هزار و ۱۰۵ تن کود مورد نیاز مزارع گندم استان تامین و این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است؛ و همچنین کود‌های ریز مغذی شامل سولفات آهن، سولفات روی و کود‌های زیستی جهت افزایش کیفیت نانوایی گندم تولیدی استان تامین شده است.
وی تاکید کرد: علی رغم بارش‌ها و پراکنش نامناسب در پاییز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تامین کود لازم پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود یک میلیون تومان گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان تولید شود. 
وی تصریح کرد: ارقام گندم تولیدی در جهت افزایش راندمان تولید در مزارع استان که به زارعین گندمکار توصیه شده است، در گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، میهن، زرینه و ارقام دیم شامل آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا، جام و هشترود است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۵ هزار تن گندم از مزارع بهبهان
  • سمپاشی در مزارعی که بیماری زنگ دوباره مشاهده شده است
  • ۱۴ سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد