Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در تماس تصویری با برنامه امروز پیگیری شبکه خبردر خصوص مهلت 20 روزه محیط زیست به مرکز دفن زباله گندک این شهرستان گفت: پیش از این به 7 شهردار مربوطه بصورت مشترک اخطاریه محیط زیستی ابلاغ شد تا ظرف مدت 20 روز وضعیت این مرکز را ساماندهی کنند.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد فریدی در پاسخ به برنامه پیگیری شبکه خبر در خصوص هشدار محیط زیست به مرکز دفن زباله گندک با اشاره به اینکه اراضی این مرکز توسط منابع طبیعی به مجموعه این شهرداری ها واگذار شده و دارای مجوز سازمان حفاظت محیط زیست است، افزود: پسماندهای 7 شهر شامل پردیس، بومهن،رودهن،آبسرد، کیلان، آبعلی و دماوند به این مرکز منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در بازدید 20 روز قبل کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان دماوند از این مرکز وضعیت زیست محیطی مطلوبی نداشته و مورد تایید محیط زیست نبود، اظهار داشت:شیرابه ها در حوزه آبریز سد ماملو رها می شد و همین طور با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا، زباله های پزشکی در این مرکز با دیگر زباله ها مخلوط و به شکل درستی دفن نمی شد.
فریدی ادامه داد: بر همین اساس به 7 شهردار این شهرها بصورت مشترک اخطاریه محیط زیستی ابلاغ شد تا ظرف مدت 20 روز وضعیت این مرکز را ساماندهی کنند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند با اشاره به اینکه کارشناسان این اداره در طی این 20 روز چندین مورد بازدید از این مرکز داشته اند، اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات موثری در این مدت شامل دفن اصولی زباله ها در ترانشه ها، ایجاد ترانشه ای مجزا برای زباله های بیمارستانی همچنین لوله گذاری برای جمع آوری شیرابه ها به حوضچه های جمع آوری ایزوله انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه احداث سیستم تصفیه فاضلاب برای شیرابه های جمع آوری شده از جمله مهمترین اقدام مورد انتظار محیط زیست در خصوص این مرکز است، گفت: با توجه به زمان بر بودن روند ایجاد تصفیه خانه، مقرر شده تا پایان سال 99، تصفیه خانه در این مرکز ایجاد شود.
فریدی در پایان خاطر نشان کرد: اگر تا پایان سال این تصفیه خانه ایجاد نشود، محیط زیست به عنوان ناظر بر قانون مدیریت پسماند ازشهرداری ها به دادگاه کارکنان دولت شکایت و موضوع را از مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.
این گزارش همچنین می افزاید: سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در دیدار هفته قبل خود با دادستان دماوند، با تاکید بر اهمیت سلامت مردم و ضرورت توجه به الزامات و موضوعات حوزه محیط زیست ، از عزم و پیگیری این دستگاه در برخورد با تخلفات زیست محیطی سخن گفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست شیرابه ها زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیأت‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست به انجام رسید.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضاهای عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

کد خبر 6087462

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت