Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@16:25:30 GMT

علائم خطر و بروز بیماری کرونا را بیشتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۶۱۵۴

علائم خطر و بروز بیماری کرونا را بیشتر بشناسید

گروه استان‌ها-با شیوع ویروس کرونا موجی از علائم برای این بیماری معرفی شد، اما مهم‌ترین علائم بیماری کرونا چیست و در چه صورت باید خود را یک فرد مبتلا به کرونا قلمداد کرده و به بیمارستان مراجعه کنیم؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مراجعه زود هنگام به مراکز درمانی در بیماران کووید١٩ اهمیت بسیار بالایی در نتیجه درمان آن‌ها دارد و لازم است افراد درصورت مشاهده علائم خطر، به این مراکز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ردپای ژنتیک بر رفتار کرونا + پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی‌اختصاصی تسنیم|پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتائاتی دربارۀ احکام عزاداری در ایام کرونادومین آزمایشگاه تخصصی "کرونا" استان بوشهر در هفته دولت افتتاح می‌شود

در این رابطه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: تب بالا به مدت طولانی یا وقوع دوباره تب، تنگی نفس، سرفه‌های خشک و مکرر علائم خطر این بیماری می‌باشند که در این صورت باید به پزشک مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی در رابطه با علائم تنگی نفس، تصریح کرد: یکی از علائم آن تعداد بیشتر از 24 تنفس در دقیقه است، همچنین در حین انجام فعالیت کم و آرام، فرد به نفس نفس می‌افتد.

وی ادامه داد: شاید در مواردی تنگی نفس با علائم گفته شده ظاهر نشود ولی فرد دچار خستگی و بی‌حالی ناشی از نرسیدن اکسیژن کافی به اعضای بدن شود که باید مورد توجه و تمایز قرار بگیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: درد یا فشار مداوم روی قفسه­‌ی سینه، گیجی و ناتوانی در هوشیاری از علائم دیگری است که فرد در صورت مشاهده باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند.

انتهای پیام/868/ش

R7555/P/S6,58/CT7 بیشتر بخوانید... واکسن کرونا در روسیه فعلاً برای کودکان تجویز نمی‌شود قم دوباره قرمز کرونایی شد / گسترش ‌کووید ۱۹ در بین مردم / تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها‌ رئیس دفتر رئیس جمهور برزیل کرونا گرفت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... واکسن کرونا در روسیه فعلاً برای کودکان تجویز نمی‌شود قم دوباره قرمز کرونایی شد / گسترش ‌کووید ۱۹ در بین مردم / تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها‌ رئیس دفتر رئیس جمهور برزیل کرونا گرفت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۲ فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند ۳ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۴ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۵ آیت الله خاتمی: اجلاس خبرگان رهبری به تاریخ دیگری موکول شد‌ ۶ شهر خودرو برای آسیایی شدن محکوم به پیروزی برابر استقلال است ۷ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۸ تداوم نسیم مواسات در خراسان‌رضوی/ تمام ظرفیت‌ها به‌کار گرفته می‌شود‌ مهمترین اخبار استانها فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند انهدام شبکه اخلالگر بازار ارز توسط وزارت اطلاعات/ تخلف یک میلیارد یورویی شبکه متخلف ارزی/ دستگیری اعضای اصلی در خراسان‌رضوی عضو مجلس خبرگان: وانمودکردن شکست ایران مقابل تحریم‌ها "بزرگ‌ترین تحریف" است/ ارتباط ایران با چین "انحصار قدرت آمریکا" را می‌شکند گزارش ویدئویی| سایه شوم دلالان بر سر شالیکاران شمال / وقتی واردات بی‌رویه ‌تیشه به ریشه برنج ایرانی می‌زند‌ مهمترین اخبار تسنیم ۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی در انفجار مهیب بیروت/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای در لبنان+فیلم و عکس پیام تسلیت ظریف به ملت لبنان/ ایران آماده ارائه کمک به هر طریق لازم است بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترین اخبار کوله بران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت درباره بیماری‌های واگیرداری که در سال گذشته شیوع ببشتری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیرداری که سال گذشته با آن مواجه بودیم، بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال بود. شیوع این بیماری از اوایل مهرماه آغاز شد و در اسفند به حدی کمتر از اپیدمی رسید. ما هر ساله انتظار داریم آنفلوآنزا از اواسط آبان آغاز و به تدریج در آذر به پیک برسد و در اواخر بهمن ماه فرو بنشیند، اما سال گذشته هم شیوع این بیماری زودتر شروع شد و هم دیرتر پایان یافت.

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه در سال گذشته به طور همزمان علاوه بر آنفلوآنزا با کرونا که همان تظاهرات بالینی را دارد نیز رو به رو بودیم و این مسئله کار را برای ما تا حدودی مشکل کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده بودند، مشکل کمتری داشتند، امیدواریم امسال با تزریق بیشتر این واکسن به گروه‌های هدف شاهد بروز مشکل‌های کمتری در مبتلایان به این بیماری باشیم.

افزایش ابتلای کودکان به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به گرم شدن هوا و لزوم توجه به بیماری‌های فصلی افزود: خوشبختانه سال گذشته چندان بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) از نوع التور را نداشتیم چراکه دانشگاه‌های مختلف وارد عمل شدند و موارد تکثیر را شناسایی کردند.

عرشی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری آبله مرغان و ویرس RSV را نیز در کودکان داشتیم، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری‌ها در سال گذشته این بود که طی ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تماس کودکان با یکدیگر کاهش یافته بود و مدارس غیرحضوری بودند و همین امر موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری‌ها در آن سال‌ها شده بود و به همین دلیل موارد ابتلا به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلش با افزایش همراه شده بود.

وی توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها که از تصویب ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به سیستم بهداشتی کشور می‌گذشت و موفق به خرید این واکسن‌ها نشده بودیم، در اواخر سال گذشته تامین اعتبار صورت گرفت و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد کشور شد، امیدواریم طی روز‌ها و هفته‌های آینده حداقل در تعدادی از استان‌ها واکسیناسیون این بیماری‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجاج این دو توصیه را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آغاز ایام حج گفت: مهم‌ترین مسئله برای حجاج این است که به کم آبی بدن توجه و حتما در طول روز آب کافی مصرف کنند به ویژه اینکه ممکن است با توجه گرمای هوا شاهد گرمازدگی فراوان در حجاج باشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است حجاج به توصیه‌های بهداشتی که توسط روسای کاروان‌ها به آن‌ها گفته می‌شود، توجه داشته باشند. همچنین حجاج از مواد خوراکی بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنند تا دچار گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) نشوند.

شیوع سویه JN ۱ کرونا در کشور

عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: شیوع این بیماری در حال حاضر نسبت به فصل زمستان کاهش پیدا کرده هر چند موارد خفیف کووید همچنان در سطح دنیا وجود دارد و این بیماری بخش عمد‌های از سرماخوردگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: آخرین سویه‌ای که هم اکنون در جریان است همان سویه JN ۱ است که بسیار واگیردار است، اما شدت بیماری آن زیاد نیست و در افراد عادی با قدرت ایمنی طبیعی شاهد بروز علائم شدید نیستیم، به طور کلی این بیماری همچنان وجود دارد، اما سویه جدیدی شیوع پیدا نکرده است.

دیگر خبرها

  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها