Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شبکه‌سازی امام هادی(ع) گفت: فرهنگ‌سازی مردم در زمان غیبت اقدام بسیار مهمی بود که امام علی النقی(ع) بانی این موضوع بودند و اذهان را برای غیبت امام زمان(عج) فراهم کردند. - اخبار استانها -

آیت‌الله سید رحیم توکل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امام هادی(ع) اظهار داشت: شیعیان از قطره کمتر بوده و معصومین(ع) اقیانوس بیکران هستند و موضوعی که شیعیان بیان می‌کنند با بهره‌مندی از سیره ائمه(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری جایگاه و ارزش معصومین(ع) را مورد توجه قرارداد و افزود: اهل‌بیت(ع) سخن مهمی دارند که باید موردتوجه باشد، معصومین(ع) تأکید کردند ما را خدا نکنید ولی هر چه بگویید ما هستیم.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه عبد محض بودن سبب رشد انسان می‌شود، بیان کرد: امام باقر(ع) فرمودند اگر به مقام بالا دست پیدا کردیم به این خاطر است که در محضر حق‌ تعالی عبودیت کردیم.

وی عنوان کرد:  یکی از برنامه‌هایی که در زمان امام هادی(ع) آغاز و در زمان امام حسن عسکری(ع)  تداوم پیدا کرد ایجاد شرایط غیبت حضرت بقیه‌الله(عج) است.

توکل با اشاره  به شبکه‌سازی امام هادی(ع) گفت: فرهنگ‌سازی مردم در زمان غیبت اقدام بسیار مهمی بود که امام علی النقی(ع) بانی این موضوع بودند و اذهان را برای غیبت امام زمان(عج) فراهم کردند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ائمه(ع) در بین مردم بودند و تماس مردم با اهل‌بیت(ع) علی‌رغم مشکلات امکان‌پذیر بود، امام هادی(ع) با برنامه‌ریزی تلاش کردند کمتر میان مردم باشند تا مردم به این موضوع عادت کنند، در زمان امام عسکری(ع) این موضوع بیشتر شد که امام زمان(عج) این موضوع را تداوم بخشیدند و آن را دنبال کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت بقیه‌الله(ع) ابتدا غیبت صغری را آغاز کردند که مردم با امام(ع) به‌وسیله واسطه مرتبط بودند و در غیبت کبری برای مردم این موضوع جا بیفتد امام زنده‌ای وجود دارد ولی از دید مردم مخفی است.

شناخت مقام امامت در زیارت جامعه کبیره/ چرا دشمن هم به امام هادی(ع) متوسل می شود؟نقاره‌های حرم منور رضوی میلاد امام هادی(ع) را بشارت دادندامام هادی(ع)، امیرالمؤمنین(ع) را چطور توصیف کرد؟

زیارت جامعه امام هادی(ع) دوره جامعی از امام شناسی است

وی خاطرنشان کرد: برخی از شیعیان در دوران امام هادی(ع) به دنبال غلو رفتند و امام (ع) را در حد خدا بالا بردند ولی امام علی النقی(ع) با این موضوع غلط و خرافی به‌شدت برخورد کردند، زیارت جامعه کبیره یک دوره امام شناسی در سطح بسیار بالایی است و هر کسی می‌خواهد امام معصوم(ع) را بشناسد باید به جامعه کبیره مراجعه کند چون مقامات بالای ائمه معصومین(ع) در آن به‌خوبی بیان‌ شده است.

انتهای پیام/452/ح

R7854/P/S6,62/CT1 بیشتر بخوانید... عضو خبرگان رهبری: زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) جریان امامت را به خوبی تبیین کرده است روش امام هادی(ع) در برخورد با پیشامدهای ناگوار/ خداوند بلایا را برای رشد انسان‌ها قرار داده است مروری بر سبک زندگی امام هادی (ع)/ شکرگزاری فتح بابی برای افزایش روزی است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عضو خبرگان رهبری: زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) جریان امامت را به خوبی تبیین کرده است روش امام هادی(ع) در برخورد با پیشامدهای ناگوار/ خداوند بلایا را برای رشد انسان‌ها قرار داده است مروری بر سبک زندگی امام هادی (ع)/ شکرگزاری فتح بابی برای افزایش روزی است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۲ فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند ۳ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۴ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۵ آیت الله خاتمی: اجلاس خبرگان رهبری به تاریخ دیگری موکول شد‌ ۶ شهر خودرو برای آسیایی شدن محکوم به پیروزی برابر استقلال است ۷ تداوم نسیم مواسات در خراسان‌رضوی/ تمام ظرفیت‌ها به‌کار گرفته می‌شود‌ ۸ ۱۳ شرکت دانش‌بنیان ‌چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید محصولات ضدکرونا فعالیت می‌کنند مهمترین اخبار استانها فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند انهدام شبکه اخلالگر بازار ارز توسط وزارت اطلاعات/ تخلف یک میلیارد یورویی شبکه متخلف ارزی/ دستگیری اعضای اصلی در خراسان‌رضوی عضو مجلس خبرگان: وانمودکردن شکست ایران مقابل تحریم‌ها "بزرگ‌ترین تحریف" است/ ارتباط ایران با چین "انحصار قدرت آمریکا" را می‌شکند گزارش ویدئویی| سایه شوم دلالان بر سر شالیکاران شمال / وقتی واردات بی‌رویه ‌تیشه به ریشه برنج ایرانی می‌زند‌ مهمترین اخبار تسنیم ۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی در انفجار مهیب بیروت/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای در لبنان+فیلم و عکس پیام تسلیت ظریف به ملت لبنان/ ایران آماده ارائه کمک به هر طریق لازم است بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زیارت جامعه کبیره عضو مجلس خبرگان خبرگان رهبری امام زمان عج امام هادی ع معصومین ع کوله بران امام ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدام خردمندانه سپاه به جهانیان نشان داد که وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی بعد از ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در گردهمایی مردمی و تشکل‌های دینی تیران در محل امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: حکومت ظلم بر اساس آیات و روایات پایان پذیر بوده و چنین حاکمانی سرانجام بدی خواهند داشت.

وی افزود: تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه دولت‌های مزدور جهان و کشتار مردم بی گناه توسط آنان روزی به پایان رسیده و سرانجام با بدترین حالت امکان شکست را تجربه می‌کنند که در موضوع اسرائیل این اتفاق مشهود است.

امام جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه شکست طوفان‌الاقصی و وعده صادق حقیقت را روشن کرد، تصریح کرد: دشمن در این دو اتفاق شکست‌های سختی را تجربه و دنیا چهره واقعی آنان را شناخت.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به حمله موشکی سپاه به اسرائیل، خاطرنشان کرد: در این جریان وعده صادق ایران برای نابودی ظلم و ستم به اثبات رسید.

وی ادامه داد: جبهه حق همواره پیروز بوده و با حمایت‌های قدرتمندان حضرت حق بر مشکلات غلبه خواهند کرد که این موضوع در جریان مقاومت و غزه نمایان شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تعامل و همدلی بین مردم و ترویج معارف اخلاقی در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: دوستی و محبت باید در بین مردم گسترش پیدا کند و تفرقه و کینه از بین برود.

حجت‌الاسلام حسناتی اضافه کرد: مواضع تفرقه‌افکن را باید از بین برد و زمینه‌های همکاری بین مسئولان و مردم افزایش پیدا کند و از تصمیمات شخصی دوری کرد.

وی یادآور شد: کاهش باورهای دینی و اخلاقی در جامعه مانع پیشرفت بوده و چالش‌ها و نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد و در چنین شرایطی دشمن اهداف و سیاست‌های خود را دنبال کرده و زندگی‌ها سخت می‌شود.

امام جمعه نجف‌آباد همکاری تشکل‌های مردمی در گسترش معارف اسلامی و اخلاق در جامعه را مهم خواند و گفت: تبلیغات فرهنگی و مؤثر می‌تواند نسل جدید را با واقعیت‌ها آشنا سازد.

کد خبر 747025

دیگر خبرها

  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است