Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه ۱۲۰ موکب شناسنامه‌دار دارد که همه ساله این موکب‌ها در ایام محرم و صفر برای خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات آماده می‌شوند. این موکب‌ها در ایام محرم و صفر به صورت مقطعی برای خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات فعال و معمولا در ایام اربعین به اوج فعالیت خود می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه امسال هم تب و تاب برپایی موکب‌ها در استان در آستانه عید غدیر و محرم و صفر به راه افتاده، گفت : اگرچه به احتمال خیلی زیاد امکان تردد زوار به عتبات عالیات در محرم و صفر امسال به دلیل مقابله با شیوع کرونا وجود نخواهد داشت، اما این موکب‌ها در صورت عدم تردد زوار در حوزه اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان فعال خواهند شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: موکب‌های استان کرمانشاه همیشه در شرایط سخت همچون زلزله و سیل سال‌های اخیر پای کار بوده و به آسیب دیدگان خدمات رسانی داشته اند> اخیرا هم با شیوع کرون در حوزه اجرای رزمایش کمک مومنانه پای کار آمده‌اند.

صحرایی سپس با اشاره به برنامه‌ریزی موکب‌های استان برای پخت و توزیع حدود ۳۰ هزار پُرس غذای گرم به مناسبت عید غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: موکب‌های استان پس از عید غدیر و در ایام محرم و صفر و به ویژه در دهه اول محرم و ایام منتهی به اربعین به اوج فعالیت خود برای خدمات‌رسانی به نیازمندان خواهند رسید .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عتبات عالیات بازسازی عتبات عالیات موکب اربعین موکب اربعین حسینی ایام محرم و صفر استان کرمانشاه عتبات عالیات خدمات رسانی موکب ها عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ سفر عتبات از اردیبهشت ماه

گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سفر عتبات عالیات از قدیم و الایام جزو برنامه‌های اصلی سفر مردم قرار داشت تا با حضور در عراق حرمین شریف ائمه اطهار را زیارت کنند.

در سال‌های اخیر با رایزنی‌های انجام شده و تسهیل در انجام این سفر حضور زائران ایرانی در شهر‌های زیارتی عراق بیش از پیش افزایش پیدا کرده به طوری که برخی کاروان‌ها هر هفته عازم عتبات عالیات می‌شود و در تمامی ایام سال با حضور در شهر‌های نجف و کربلا شاهد حضور گسترده زائران ایرانی هستیم به طوری که معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت تعداد زائران اعزامی توسط این سازمان را در ماه مبارک رمضان ۴۷ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد که براساس اعزام زائران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مسئله مهمی که در ماه‌های اخیر کاروان‌های زیارتی را با مشکل مواجه کرده نوسان قیمت دلار است که منجر به افزایش هزینه‌ها در کشور عراق شده است، آقای یزدی مدیر یکی از کاروان‌های زیارتی به ما گفت: این روز‌ها اعلام قیمت کاروان عتبات سخت شده، چون با افزایش قیمت دلار تمام هزینه‌های ما در عراق هم افزایش پیدا می‌کند و این موضوع پرداخت‌ها را در عراق با مشکل مواجه کرده است.

رئیس جمهور در سومین جلسه شورای عالی حج با بیان اینکه سفر آسان، ارزان و دلنشین سه رکن مهم برنامه‌های زیارتی است، از دستگاه‌های متولی خواست، با برداشتن موانع از پیش روی مردم، برای کم‌هزینه کردن زیارت برنامه‌ریزی کنند.

در دولت سیزدهم مقداری از این موانع با رایزنی‌های دیپلماتیک برداشته شده و زائران به راحتی به عتبات عالیات سفر می‌کنند، اما افزایش هزینه‌های سفر در ماه‌های اخیر برخی زائران را از این سفر زیارتی منصرف کرده است.

محمدی معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص نرخ‌های کاروان‌های عتبات گفته، هم اکنون برای سفر‌های ۷ شب و ۸ روز از مبدا تهران در قالب اعزام زمینی مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بنا به تقاضای متقاضیان با کیفیت بالاتر مبلغ ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت خواهد شد و سفر هوایی از مبدا تهران مبلغ ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بنا به نوع کیفیت اسکان و پذیرایی زائران باید پرداخت کنند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نرخ‌های جدید امسال گفته، مبالغ دریافتی از متقاضیان سفر عتبات عالیات در حال حاضر بر اساس تعرفه سال گذشته اعمال می‌شود و تغییر نرخ‌های جدید طبق روال هر سال در اردیبهشت ماه اعلام و اجرایی خواهد شد.

گزارش از حسین قربانی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین
  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود
  • نرخ سفر عتبات از اردیبهشت افزایش می‌یابد
  • افزایش نرخ سفر عتبات از اردیبهشت ماه
  • ۱۲۰۰ کاروان راهی عتبات عالیات شد
  • برگزاری همایش بین المللی پیر غلامان در محرم
  • محرم در اهواز به دنبال رکورد ساکت الهامی!
  • تیم‌های قهرمان فوتسال در میبد جام رمضان را بالای سر بردند