Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@21:14:18 GMT

پاسخ ضربه محدود!

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۶۴۲۹

پاسخ ضربه محدود!

محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی نوشت: ترامپ اوایل كار داشت خوب پیش می‌رفت. محبوبیت او در غلبه بر برخی مسائل داخل قابل توجه بود. دو حادثه، بساط او را به هم زد، یكی معضل كرونا و دیگری انفجار بمب تبعیض‌نژادی.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: ترامپ اوایل كار داشت خوب پیش می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبوبیت او در غلبه بر برخی مسائل داخل قابل توجه بود. دو حادثه، بساط او را به هم زد، یكی معضل كرونا و دیگری انفجار بمب تبعیض‌نژادی. حكام كاخ سفید فكر می‌كردند پس از جنبش وال‌استریت و مهار آن مشكل امنیتی نخواهند داشت،‌ اما جنبش ضدنژادپرستی دمل چركین عفونت جامعه پست آمریكا دوباره سر باز كرد. اكنون بیش از دو ماه است مردم كف خیابان هستند، پرچم آمریكا را آتش می‌زنند، نمادهای سرمایه‌داری را به زیر می‌كشند به ریش فیلسوفان سیاسی غرب و ایدئولوگ‌های لیبرال دموكراسی می‌خندند و به سردمداران كاخ سفید لعنت می‌فرستند.


یك تحلیل واقع‌بینانه نشان می‌دهد ادامه ماجراجویی احمق‌های كاخ سفید ممكن است به این سمت هدایت شود كه ترامپ برای ادامه ماندن در كاخ سفید و مهار هیجان مخالفت با خود كه نیاز به یك شوك در داخل و خارج كشور دارد و آن شوك می‌تواند یك «ضربه محدود» به ایران برای اثبات اقتدار آمریكا در منطقه باشد.


هرچند بعید است او دست به این حماقت بزند، اما مانور اخیر پهلوانان و قهرمانان سپاه در خلیج‌فارس و تست موشك‌‌هایی كه از اعماق زمین شلیك شد و انهدام ماكت ناو هواپیمابر آمریكا در این مانور نشان داد كه اراده جمهوری اسلامی بر این تعلق گرفته ضربه محدود را با «پاسخ نامحدود» جواب دهد.


ترامپ در آرزوی مذاكره و توافق با ایران به سر می‌برد. او برای گرفتن یك عكس یادگاری برای انتخابات ریاست‌جمهوری به‌شدت نیازمند است و لَه‌لَه می‌زند.


فقط احمق‌ها می‌توانند در دو طرف میز، این آرزو را دست‌یافتنی بدانند چون هیچ عزمی در دولت و ملت ایران برای گفت‌وگو وجود ندارد.
آمریكایی‌ها فكر می‌كنند در تهران كسانی باشند به خاطر تداوم آثار تحریم‌ها، آثار ویروس كرونا در اقتصاد كشور و فرصت‌طلبی برخی گروه‌ها در ایران برای رسیدن به رؤیاهای خیالی خود پروسه مذاكره را عملیاتی كنند، اما هرچه بیشتر تلاش می‌كنند، كم‌تر نتیجه می‌گیرند. این تعبیر مقام معظم رهبری؛ «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه» تفسیر كامل رؤیاهای اراذل و اوباش كاخ سفید است.


ملت در مقابله با تحریم‌ها به توانایی‌های خود می‌اندیشد. دولت نیز برای بقای حیثیت و آبروی خود حتی یك لحظه نمی‌تواند به مذاكره فكر كند، چون دستاورد تقریبا هیچ و تحقیقاً هیچ در هیچ برجام را در پیش روی خود دارد. دولت و ملت ایران امروز فقط به یك چیز فكر می‌كند و آن «ایران قوی» است.


دشمن در مشوش نشان دادن اوضاع ایران درصدد به هم زدن قوای كشور،اثبات كاهش مقبولیت و محبوبیت مردمی نظام و بن‌بست‌نمایی راه‌حل‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است. آن‌ها ۴۰ سال است زحمت می‌كشند تا گسل‌های سیاسی، قومی، نژادی، زبانی و مذهبی را فعال نگه دارند،‌ اما هرچه تلاش می‌كنند، كمتر نتیجه می‌گیرند.


دشمن به شدت از پیشرفت‌های كشور عصبانی است. هر روز با فراخوان‌های عقیم درصدد بسترسازی برای آشوب و غائله‌آفرینی است.


جنبش مواسات و كمك مؤمنانه، یك مانور اجتماعی است كه دولت و ملت را در كنار محرومین، مستضعفین و آسیب‌دیدگان جامعه نشان می‌دهد و رشته‌های بافته‌شده توسط رسانه‌های اهریمنی دشمن را پنبه می‌كند.


منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، باند جاسوسی بهائیت، تروریست‌های وهابی، گونه‌های وحشی و متنوع سیاسی – نظامی ضدانقلاب در داخل و خارج دست به دست هم داده‌اند كه به قول خودشان مطالبات معیشتی مردم را نمایندگی كنند. ارتباط تصویری می‌گیرند، آموزش آشوب‌آفرینی و جنگ چریك شهری و خشونت می‌دهند. این تلاش‌ها هیچ مخاطبی جز همان باند خودشان به علاوه یك شبكه و سرویس امنیتی چند كشور اروپایی و رژیم صهیونیستی ندارد. هر تلاشی كه در جهت «ادراك‌سازی» و «كاریكاتوریزه كردن جبهه انقلاب» انجام می‌دهند، عكس آن را نتیجه می‌گیرند.


اخیرا یكی از عمله‌های سوروس در تهران كه عملا با كیان تاجبخش در آشوب‌های سال ۸۸ همكاری می‌كرد، با یك توییت، با ارتباط تصویری ضدانقلاب همصدایی كرده و می‌گوید؛ «تحریم، كمر میهن و مردم را خم كرده است. ما در عصر ارتباطات به دنبال مبارزه با تحریف هستیم. ما داریم با سایه‌ها می‌جنگیم و سنگرها را یكی پس از دیگری از دست می‌دهیم.»


چنین خیالاتی از یك «تاج‌»زاده و همراهی او با ربع پهلوی نباید تعجب‌انگیز باشد. آمریكا در برابر جنبش ضدنژادپرستی مردم خود و نیز كرونا كمر خم كرده، از غرب آسیا سنگر به سنگر عقب نشسته، رژیم صهیونیستی در محاصره مقاومت دور خود دیوار كشیده، آن وقت یك ابله در داخل با دادن آدرس غلط می‌گوید؛ ملت ایران در برابر تحریم‌ها كمر خم كرده است.


دستگیری ریگی، نیما زم و جمشید شارمهد رئیس تبهكار و تروریست گروهك تندر نشان داد دستگیری، محاكمه و مجازات عناصر اصلی ضدانقلاب ممكن است دیر و زود داشته باشد، اما سوخت و سوز ندارد. اگر حتی یك روز از عمر آن‌ها باقی مانده باشد، گرفتار تور سربازان گمنام امام زمان(عج) خواهند شد و در محكمه عدالت انقلاب پاسخگوی خون‌های به‌ناحق‌ریخته خواهند بود.

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا ترامپ محمدكاظم انبارلویی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودم را محدود به هیچ عرصه‌ای نمی‌کنم!/ علاقه‌مند به مسائل سیاسی روز هستم

افشین علا شاعر و نامزد چهره سال هفته هنر انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره نگاه جامعه به اشعارش گفت: «هر کسی از ظن خود شد یار من»، من خودم را محدود به هیچ عرصه‌ای نمی‌کنم حال شاید برخی اشعار بیشتر به چشم بیاید، ولی نگاهم یک بعدی نیست!

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خود را شاعر سیاسی می‌داند یا خیر، گفت: من در این چند سال خیلی جدی در عرصه ادبیات کار کردم، تنوع شعری از ادبیات کودک تا غزل و رویکردهای تغزلی عاشقانه، اجتماعی،‌خانوادگی و عاطفی داشتم در کنارش چون خیلی سال‌های دور نیز علاقه‌مند به مضامین سیاسی بودم، قطعا طرفدار ورود به این مضامین هم هستم و آنها را وارد دایره ادبیات می‌کنم.

علا با تأکید براینکه تصور نمی‌کند وقایع سیاسی روز با مضامین شعری در تضاد باشد، گفت: ما در عرصه مشروطه هم اشعار سیاسی پیرامون مسائل روز داشتیم و شعرا در آن زمان اشعار سیاسی می‌سرودند، من هم در عرصه‌هایی که علاقه دارم ورود می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از «سربازنامه» که شامل سروده هایی درباره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود، منظومه دیگری نیز در دست کار دارد یا خیر، گفت: بله؛ اشعاری در دست کار دارم.

گفتنی است، سربازنامه منظومه‌ای است حماسی، ملی و آیینی. تلفیقی از اسلوب متون منظوم فارسی پیرامون افسانه‌ها و اساطیر باستان و آموزه‌های دینی و انقلابی امروز ایران زمین. با این تفاوت که روایت این منظومه نه بازنویسی افسانه‌های دوردست و کهن است و نه قهرمان آن اسطوره ایست خیالی. داستان سربازنامه صرفنظر از آرایه‌ها و استعاره‌های شاعرانه روایتی مستند و واقعی از حماسه‌هایی است که در سال‌های اخیر پیش چشم ایرانیان و جهانیان به وقوع پیوسته است.

این گزارش در ادامه می‌افزاید؛ تازه‌ترین شعر علا به مساله اخیر پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه اختصاص داشت که در ادامه می‌خوانید؛

????ناقوس مرگ????

بنگر چه‌سان تعبیر شد کابوس اسراییل
لرزید بر خود پیکر منحوس اسراییل

عمری تظاهر کرد بر روئین‌تنی اما
برداشت ایران پرده از سالوس اسراییل

دیگر به آژیر خطر هر دم کند تکرار
آهنگ مرگ خویش را ناقوس اسراییل

از پا فتاد ای خودفروشان قامت دشمن
پس دست بردارید، از پابوس اسراییل

بیم از چه دارید ای سران؟ جز عنکبوتی نیست
با بازوانی سست، اختاپوس اسراییل

محو چه‌اید ای رهبران؟ جز پای زشتی نیست
لنگان و کج زیر پر طاووس اسراییل

از عطسه‌ی چرکین غم تا خاک گردد پاک
باید که گردد ریشه‌کن ویروس اسراییل

رحمی نباید کرد بر این غاصبان وقتی
کودک‌کشی فخر است در قاموس اسراییل

ای شمس خاور سر برآر از پرده چون دیگر
دارد به پت‌پت می‌رسد فانوس اسراییل

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدامات غلط شهرداری برای از بین بردن سفید بالک‌ها؛ از آبشویی تا نصب کارت‌های زرد روی درختان
  • امیرعبداللهیان: پاسخ نظامی ایران به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
  • امیر عبداللهیان: پاسخ نظامی ایران به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • ضربه مهلک حمله موشکی به اسرائیل به روایت وزیر رئیسی /جنتی خطاب به اسرائیل: دوران بی پاسخ ماندن به سر آمد/ حزب کارگزاران هم پیام داد
  • نمایشی حیرت انگیز از قدرت بدون زدن ضربه کامل
  • خودم را محدود به هیچ عرصه‌ای نمی‌کنم!/ علاقه‌مند به مسائل سیاسی روز هستم
  • ایران با پیراهن سفید در اولین بازی جام ملت‌ها
  • فوتسال ایران برابر افغانستان سفید پوش شد
  • «وعده صادق» محدود و تنبیهی بود/ اگر شدیدتر بود چیزی از اسرائیل نمی‌ماند