Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، با مرگ یکهزار و ۳۷۳ مورد جدید، مجموع فوتی‌های ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۵۶ هزار و ۷۷۱ نفر افزایش یافت. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، طبق آمار و ارقام جدید دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دستکم یکهزار و ۳۷۳ نفر، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۵۶ هزار و ۷۷۱ نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته، دستکم ۵۵ هزار و ۸۸۴ مورد جدید در آمریکا به ویروس «کووید-۱۹» آلوده شده‌اند و مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به چهار میلیون و ۷۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز گذشته این مرکز نشان می‌دهد، علیرغم آنکه در دو روز گذشته تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ و قربانیان این ویروس در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با هفته‌های گذشته روندی نزولی را در پیش گرفته بود، اما در ۲۴ ساعت گذشته مجدداً شمار قربانیان کرونا در آمریکا به بیش از یکهزار نفر و تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشور به بیش از ۵۵ هزار نفر افزایش یافت.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را چهار میلیون و ۹۱۸ هزار و ۴۲۰ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۶۰ هزار و ۲۹۰ نفر گزارش کرده است.

بنا بر اعلام این پایگاه، ایالت کالیفرنیا با ۵۲۷ هزار و ۱۸۶ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۷۰۳ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده‌آمریکا است و بعد از آن فلوریدا با ۴۹۷ هزار و ۳۳۰ مورد ابتلا و هفت هزار و ۴۰۲ مورد فوتی و تگزاس با ۴۷۲ هزار و ۴۷۶ مورد ابتلا و هفت هزار و ۶۶۰ مورد فوتی، در رده‌ها بعدی ایالات آمریکایی با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند و نیویورک که در آغاز شیوع کرونا، کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا بود، هم‌اکنون با ۴۴۶ هزار و ۶۹۱ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۸۰۱ مورد فوتی در رده چهارم قرار گرفته است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۱۸ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۳۴ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۶۹۹ هزار و ۲۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۱ میلیون و ۷۴ هزار و ۵۱۵ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن برزیل با دو میلیون و ۸۰۱ هزار و ۹۲۱ مورد ابتلا و ۹۵ هزار و ۸۱۹ مورد فوتی و هند با یک میلیون و ۸۵۵ هزار و ۷۴۵ مورد ابتلا و ۳۸ هزار و ۹۳۸ مورد فوتی، در رده‌های دوم و سوم کشور‌های جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تلفات کرونا در آمریکا ویروس کرونا دانشگاه جانز هاپکینز ایالات متحده آمریکا تعداد مبتلایان کرونا در آمریکا نفر افزایش یافت جانز هاپکینز مورد ابتلا ویروس کرونا ۲۴ ساعت مورد فوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • کاریکاتور/ ساعت به وقت غزه / حدود ۱۴ هزار کودک فلسطینی در جنگ غزه کشته شده‌اند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا