Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار همزمان با شب ولادت امام هادی (ع) اقدام به توزیع بسته‌های پروتئینی مومنانه بین نیازمندان کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، ماه محرم نزدیک است و هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار استان کرمان همه ساله در این ایام در حال تمرین برای برگزاری آیین سنتی مذهبی تعزیه در دهه اول ماه محرم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس کرونا در کشور مشکلات زیادی را برای اقشار مختلف جامعه ایجاد کرد، شغل خیلی‌ها از دست رفت و درآمدشان کم شد، عده‌ای داغدار مرگ عزیزانشان بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس شده‌اند، مراسم ازدواج برخی زوج‌های جوان به تعویق افتاد و پرستاران و پزشکان هم ماه‌ها است که با تحمل رنج دوری از خانواده خود برای درمان بیماران کرونایی خدمت می‌کنند.

در این میان تجمعات و برنامه‌های هیئت‌های مذهبی نیز تعطیل شد و هیئتی‌ها با راه‌اندازی گروه‌های جهادی اقدام به فعالیت‌های مختلف برای مبارزه با ویروس کرونا کردند از ضدعفونی کردن معابر سطح شهر تا دوخت ماسک برای پیشگیری از شیوع کرونا.

اگر چه خودشان از جمله کسانی بودند که بیشترین مشکل اقتصادی را داشتند اما برای کمک به آسیب‌دیدگان اقتصادی ویروس کرونا اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی در لبیک به ندای رهبری برای حضور پرشور در رزمایش کمک‌های مومنانه کردند.

اما ماه محرم نزدیک است و هیئتی‌ها نگرانند، برای نوکر ارباب هیچ غصه‌ای بدتر از تعطیلی مراسم محرم نیست، آنها که به هر دری زده‌اند تا مانع شیوع ویروس شوند حالا از رنگ رخسارشان معلوم است که نگران هستند و دلشان بی‌قرار است.

جلسه هم‌اندیشی کارگروه ماه محرم برگزار شد/ قمی: باید از نقطه نظرات و راهکارهای کارشناسان استفاده کرددستورالعمل وزارت بهداشت برای محرم/ برگزاری جلسات در فضای باز اولویت باشدگزارش|هیئت تعطیل نیست؛ از تعزیه‌خوانی امام حسین(ع) تا ساخت دیوار مسجد جامع روستای سیل‌زده "جهر" اندوهجرد کرمان + تصاویر

هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار از توابع بخش چترود شهرستان کرمان از هیئت‌های فعال استان کرمان است که در این ایام کرونایی برنامه‌های مختلفی برای مقابله با ویروس کرونا و کمک به نیازمندان داشته است.

این هیئت همزمان با شب ولادت با سعادت امام هادی (ع) اقدام به توزیع بسته‌های پروتئینی مومنانه اهدایی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) بین نیازمندان کرد تا در این شب نورانی شادی مردم مضاعف شود و دل‌های مومنین شاد شود.

علی افضلی یکی از اعضای فعال هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار می‌گوید خدا رحم کند که محرم بتوانیم برای ارباب عزاداری کنیم، فکر اینکه اگر بگویند عزاداری سیدالشهدا تعطیل شود بغض دارد چه برسد که تعطیل شود.

وی با بیان اینکه همیشه از خدا می‌خواستیم فرصت دهد تا محرم زنده باشیم و ماه محرم در هیئت برای اباعبدالله‌(ع) عزاداری کنیم گفت: چه بلایی سرمان آمد، حالا زنده هستیم اما نمی‌توانیم برای اربابمان مراسم برگزار کنیم چه کسی باورش می‌شود.

یازده ماه از خدا این روزها را خواستم

دیدۀ تر خواستم حال بکا را خواستم

 اذن دق‌الباب این خانه برای ما بس است

 استجابت پیشکش فیض دعا را خواستم

 یازده ما هست می‌خواهم که سلطانی کنم

پشت این در ماندن و دست گدا را خواستم

قول دادم این محرم معصیت کمتر کنم

 همت توبه به درگاه خدا را خواستم

از علی موسی‌الرضا رزق لباس مشکیه

 دستباف حضرت خیرالنساء را خواستم

هر محرم زیر دین صلح آقاییم ما

 یا امام مجتبی اشفع لنا را خواستم

کربلایی نیستم اما تو شاهد باش که

 هردعایی کردم اول کربلا را خواستم

شصت شب از صبح تا شب نوکری در روضه‌ها

 طعنه خوردن، سوختن پای شما را خواستم

 گرچه ناقابل‌تر از این حرف‌ها هستم ولی

 یک زیارت اربعین پایین پا را خواستم

از نجف تا کربلا پای پیاده دست جمع

روضه خواندن بین این صحن و سرا را خواستم

اهل عالم دارد از ره ماه ماتم می‌رسد

هیئتی‌ها یاعلی! دارد محرم می‌رسد...

انتهای پیام/511/ح

R7860/P/S6,67/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم استان کرمان هیئت بیشتر بخوانید... عزای امام حسین(ع) به جامعه نشاط و پویایی می‌بخشد/ هیئتی‌ها پایبند به اصول بهداشتی در محرم‌اند آصفی: چراغِ روضه هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود/ هیئتی‌ها از قانون تبعیت می‌کنند گزارش| هیئت تعطیل نیست؛ جوانان هیئت تعزیه‌خوانی ده‌زیار اقدام به راه‌اندازی گروه جهادی کردند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عزای امام حسین(ع) به جامعه نشاط و پویایی می‌بخشد/ هیئتی‌ها پایبند به اصول بهداشتی در محرم‌اند آصفی: چراغِ روضه هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود/ هیئتی‌ها از قانون تبعیت می‌کنند گزارش| هیئت تعطیل نیست؛ جوانان هیئت تعزیه‌خوانی ده‌زیار اقدام به راه‌اندازی گروه جهادی کردند واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم استان کرمان هیئت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۲ فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند ۳ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۴ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۵ آیت الله خاتمی: اجلاس خبرگان رهبری به تاریخ دیگری موکول شد‌ ۶ شهر خودرو برای آسیایی شدن محکوم به پیروزی برابر استقلال است ۷ تداوم نسیم مواسات در خراسان‌رضوی/ تمام ظرفیت‌ها به‌کار گرفته می‌شود‌ ۸ ۱۳ شرکت دانش‌بنیان ‌چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید محصولات ضدکرونا فعالیت می‌کنند مهمترین اخبار استانها قدردانی مردم از اقدام انقلابی پلیس بجنوردی/ ماموری که برای دفاع از حقوق شهروندی ‌امر به معروف کرد+ فیلم گزارش| قفل ۳۰ ساله بر درب بزرگ‌ترین پروژه صنعت آب غرب کشور/ سد تالوار در کماست گزارش| گفت‌وگوی تسنیم با دختران شهرکردی/ دختران در ازدواج آسان چقدر نقش دارند؟ گزارش| کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد/ جوانان زمان طلائی درمان را از دست ندهند مهمترین اخبار تسنیم اقدامی فوری مجلس برای حمایت از مردم و اقشار آسیب‌پذیر / کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی ‌تصویب شد دیاب: ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انفجار بیروت منفجر شد تناقض در آمارهای دادستانی تهران و بانک مرکزی / چه مقدار ارز صادراتی به کشور بازگشته است؟ اعلام حالت فوق العاده ۲ هفته‌ای در بیروت و عزای عمومی ۳ روزه در لبنان عضو مجلس خبرگان: وانمودکردن شکست ایران مقابل تحریم‌ها "بزرگ‌ترین تحریف" است/ ارتباط ایران با چین "انحصار قدرت آمریکا" را می‌شکند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم استان کرمان هیئت ماه محرم استان کرمان هیئت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل ع هیئت تعطیل نیست روستای ده زیار استان کرمان ویروس کرونا ترین اخبار ماه محرم هیئتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • آل اسحاق: افزایش تعطیلی‌ها در کشور مخالف تحقق شعار سال است
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود