Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا موفق روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سطح کشور بانک اطلاعاتی جامع از جامعه هدف صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر وجود ندارد و جامعه هدف شناسایی نشده است، در این زمینه مدیران صندوق باید بانک اطلاعاتی خود به روز کنند.

وی افزود: یک مشکل دیگر این است که برخی از روستاییان، پول دادن برای بیمه را هزینه می انگارند، این در حالی است که عضویت در این صندوق و اقدام برای بیمه اجتماعی، نوعی سرمایه گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هیچ صندوقی، مزایای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را ندارد گفت: دولت، پرداخت ۷۰ درصد از هزینه بیمه و عضویت در این صندوق راتقبل کرده و مابقی را بیمه گذار می پردازد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار، بیش از ۵۴ هزار نفر در این استان عضو صندوق شده اند و بیش از ۲ هزار نفر مستمری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه اولویت برای عضویت در این صندوق، سرپرستان خانوار هستند گفت: ۱۰۰ هزار نفر سرپرست خانوار در استان مشمول عضویت در این صندوق هستند و در مجموع، حدود ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این استان می توانند در این صندوق عضو شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در زمینه جذب عضو صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر، در رتبه پنج استان های کشور قرار دارد.

بیمه رایگان منازل روستاییان 

موفق در بخش دیگر سخنان خود، در باره بیمه منازل مسکونی روستاییان استان گفت: امسال تمام منازل مسکونی روستاییان استان به صورت رایگان، در برابر حادثه های طبیعی و غیرمترقبه، بیمه شدند.

وی با بیان اینکه در این زمینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است افزود: بخشی از اعتبار مورد نیاز این طرح را اداره کل مدیریت بحران استانداری و بخشی را دهیاران تامین کرده و بخشی نیز از منابع بنیاد برکت تامین شده است.

وی گفت: بر این اساس تمام منازل روستایی استان به مدت یک سال، در مقابل حادثه های طبیعی بیمه هستند، البته ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی استان به وسیله نهادهای حمایتی زیر پوشش بیمه است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: خسارت حادثه دیدگان تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال و ۵۰ میلیون ریال برای خرید لوازم منزل جبران می شود.  

در استان خراسان شمالی ۶۹۱ روستا دارای دهیاری است. 

۳۶۸ هزار و ۴۵۷ نفر در قالب ۱۰۸ هزار و ۹۳۰ خانوار در روستاهای خراسان شمالی ساکن هستند. 

برچسب‌ها زندگی عشایری صندوق بیمه کشاورزی روستائیان توسعه روستایی خراسان شمالی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری صندوق بیمه کشاورزی روستائیان توسعه روستایی خراسان شمالی کارآمدی دولت زندگی عشایری صندوق بیمه کشاورزی روستائیان توسعه روستایی خراسان شمالی کارآمدی دولت خراسان شمالی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری

رضا محمدی اظهار داشت: کمبود دارو به صورت روزانه رصد می‌شود و چنانچه مردم با کمبودی روبرو شدند آن را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

وی در خصوص فراوانی شیرخشک در داروخانه‌های استان، افزود: کمبودی در این خصوص وجود ندارد و فقط در هفته گذشته در دو قلم شیرخشک با کمبود روبرو شدیم که این موضوع برطرف شد.

بیشتر بخوانید

حمایت از ۱۳ هزار و ۷۰۰ بیمار خاص و سخت علاج در چهارمحال و بختیاری

محمدی اضافه کرد: هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان با در اختیار داشتن سه مرکز آموزشی درمانی به جمعیت حدود یک میلیون نفری استان خدمات‌رسانی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد
  • توزیع بیش از ۷۰ میلیون لیتر  مواد سوختی در روستا‌های کرمانشاه