Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:06:14 GMT

کلاهبرداری به شیوه میوه فروشی سیار در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۶۶۵۸

کلاهبرداری به شیوه میوه فروشی سیار در گیلان

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری افرادی که به عنوان فروشنده دوره‌گرد میوه با کپی کارت بانکی مشتریان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها کرده‌اند، خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس فتا شهرستان لنگرود با موضوع برداشت از حساب در حالی که شکات مدعی بودند کارت عابر بانک آنها نزد خودشان است، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی پرینت حساب مال باختگان دریافتند که متهم یا متهمان با مبالغ برداشت شده اقدام به خرید از مغازه‌ها کرده‌اند و اغلب برداشت‌ها از یک دستگاه کارتخوان انجام شده است.

فرمانده انتظامی گیلان گفت: با اقدامات فنی صورت گرفته بر روی سوژه‌های مورد نظر در نهایت عامل کلاهبرداری با یک دستگاه خودرو پیکان وانت حین فروش میوه به صورت سیار شناسایی شد.

وی تصریح کرد: متهم دستگیر و در تحقیقات پلیس ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما پس از مواجهه با ادله و مدارک لب به اعتراف گشود و اذعان داشت که با همدستی چهار نفر به عنوان فروشنده دوره‌گرد میوه در شرق گیلان با کپی کارت بانکی مشتریان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها کرده‌اند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه با تحقیقات گسترده مخفیگاه چهار متهم دیگر شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان تاکنون به برداشت ۸ میلیارد ریال از حساب ۸۴ نفر اعتراف کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی استان از کشف دو دستگاه اسکیمر، ۳۵ عدد کارت کپی شده و یک دستگاه POS سیار در بازرسی از محل اختفاء متهمان خبر داد و گفت: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ نفر از مال باختگان شناسایی‌ شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر شکات ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه شهروندانی که به این صورت از آنها کلاهبرداری شده می‌توانند به پلیس فتا استان و یا شهر خود مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: رمز کارت‌های عابر بانک برای حفاظت از حساب و اطلاعات افراد بوده و باید با هوشیاری از افشای آن خودداری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نیروی انتظامی سرقت عابربانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ

سرهنگ عمار قهاری با اشاره به مراجعه چندین شهروند کرمانی و تشکیل پرونده با موضوع سرقت از حساب و کلاهبرداری، گفت: نقطه اشتراک اکثر این پرونده‌ها، سرقت اطلاعات حساب و برداشت غیرمجاز وجه پس از دریافت پیامک کالابرگ عیدانه بوده است. 


وی افزود: مجرمین سایبری با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک و قراردادن لینک‌های آلوده به بدافزار و در نهایت ورود یا نصب نرم‌افزار کالابرگ، افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و در ازای دریافت مبالغ اندک برای فعال‌سازی نرم‌افزار، اطلاعات حساب را سرقت کرده و اقدام به خالی‌کردن حساب می‌کنند. 


جانشین پلیس فتا در این خصوص به کاربران توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان نرم‌افزار‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود یا در گروه‌ها و کانال‌ها قرار داده شده را نصب نکنند و نرم‌افزار‌ها را از منابع معتبر و تأیید شده دانلود کنند و همچنین از ورود به لینک‌های ارسال شده توسط افراد ناشناس و همچنین دوستان و آشنایان خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک