Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این باره بیان کرد: با توجه به حسن همجواری ۲ کشور، این تفاهم‌نامه به منظور توسعه ترانزیتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افغانستان در زمینه حمل و نقل، جذب سرمایه گذار، فعالیت‌های لجستیکی و ترانزیتی و ایجاد ترافیک بار و کالا و در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران منعقد و امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز آقایی ادامه داد: بر اساس این توافق نامه، بخش خصوصی کشور افعانستان متعهد شد نسبت به ایجاد ترافیک بار و کالا و جذب و انتقال کالاهای ترانزیتی افغانستان از مسیر بندر شهید بهشتی چابهار به سمت بازارهای هدف اقدام کند.

وی به تعهد این اداره کل مبنی بر فراهم کردن محل شرکت و محوطه دپوی کالا و کانتینر در بندر شهید بهشتی اشاره و اضافه کرد: همچنین مطابق با ترافیک ایجاد شده تخفیفات و تسهیلات مصوب سازمان بنادر و دریانوردی به صاحبان بار و کالای افغانستان اعطا می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همکاری‌های ترانزیتی بندر چابهار و افغانستان طی سال‌های اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده و امسال نیز با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا رونق شگرفی یافته است، به گونه ای که طی این مدت ۲ هزار و ۶۶۴ TEU کالاهای ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار به مقاصد هدف منتقل شد.

آقایی خاطرنشان کرد: در همین راستا و با تلاش شبانه روزی تیم‌های بندری و اقتصادی این اداره کل، از تیر ماه امسال چهار کشتی حامل محموله‌های صرفا تراتزیتی افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی به مقصد هند و ۲ محموله خشکبار این کشور به بنادر چین منتقل شده است.

کد خبر 537524 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان صادرات و واردات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان صادرات و واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف کالا‌های متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر

محمد شکیبی نسب روز جمعه در نشست هماهنگی ترخیص محدود کالا‌های متروکه سنواتی بنادر استان با حضور معاون دادستان بوشهر، مدیر کل گمرک بوشهر، رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر، نگاهی مثبت و سازنده برای تعیین وضعیت کالا‌های متروکه سنواتی ایجاد شده به نحوی که بنادر استان با ترخیص ۹۶ درصد این کالا‌ها در در کشور پیشگام هستند.

وی بیان کرد: در زمان انجام سفر رئیس قوه قضائیه ۲ هزار و ۱۲۹ قلم کالای متروکه سنواتی در بنادر این استان وجود داشت که اکنون به ۱۰۰ قلم کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: از مجموع ۱۰۰ قلم کالای باقیمانده ۳۰ مورد توقیفی است که فرایند آن در دستگاه قضائی در حال انجام است.

شکیبی نسب افزود: با حجم قابل توجه کالا‌های ورودی به بنادر استان بوشهر می‌طلبد با خروج کالا‌های رسوبی سنواتی فرصت برای رونق و درآمدزایی بنادر استان بوشهر انجام شود.

وی اظهار کرد: خدمات رسانی شایسته به تجار و صاحبان کالا در گرو فضای کامل برای انبار و بارانداز است که با ترخیص کالا‌های رسوبی این مهم بخوبی محقق خواهد شد.

شکیبی نسب افزود: حضور مؤثر دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضائیه استان در بنادر و روند تخلیه و بارگیری کالا‌ها نویدبخش افقی روشن فراروی بنادر است که اداره کل بنادر و دریانوردی استان با تمام توان از ظرفیت ایجاد شده استقبال می‌کند.

وی گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور تحرک و پویایی لازم در بنادر استان ایجاد شده که بدون تردید برای دستیابی به نتیجه نهایی باید تمام دستگاه‌های ذیربط با حوزه دریا و دریانوردی پای کار باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف کالا‌های متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر
  • ۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • ببینید | طغیان کم‌ سابقه رودخانه سرباز و مسدود شدن محور ترانزیتی راسک - چابهار
  • مسدود شدن محور ترانزیتی ایرانشهر سرباز راسک چابهار +فیلم
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور ترانزیتی چابهار -نیکشهر
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان