Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر بهروز گفت: رسانه های حوزه دین در مقابل جنگ رسانه ای دشمنان، با انجام کار تخصصی در حال تبلیغ دین و آموزه های دینی هستند و خبرگزاری شبستان در این زمینه پیشتاز است.

«ناصر بهروز» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، به نقش رسانه های دینی و مسجدی اشاره کرد و گفت: امروز جنگ، جنگ رسانه است و رسانه ها اثر فوق العاده ای بر افکار عمومی دارند و در این جنگ، رسانه ای که توانمندتر است می تواند نسبت به اثرگذاری بر افکار، موفق تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده سپاه شهرستان جیرفت افزود: هر چند مردم ما با اعتقاد و باورهای دینی زندگی کرده و با اعتقاد پای مکتب امام حسین علیه السلام و پای نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند اما دشمن بیکار ننشسته و در حال انجام فعالیت های ضد دین و ارزش های دینی ما است.

وی بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان جنگ رسانه ای بر علیه مردم و منافع کشور ما و بر علیه دین و مذهب و اعتقادات و باورهای مذهبی ما راه انداخته اند بنابراین برای مقابله با هجمه رسانه ای دشمنان می بایست از ظرفیت رسانه های دینی و مسجدی بهره برد.

بهروز اظهار کرد: با توجه به هجم جنگ رسانه ای دشمنان بر علیه نظام، انقلاب اسلامی و دین و مذهب ما، باید رسانه هایی که در حوزه دین فعالیت داشته و تعداد ها آنها اندک است را مورد توجه بیشتری قرار داد و از آنها حمایت کرد زیرا این رسانه ها در مقابل جنگ رسانه ای دشمنان، با کار تخصصی در حال تبلیغ دین و آموزه های دینی هستند و خبرگزاری شبستان در این زمینه پیشتاز است.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت ابراز کرد: برای جذب جوانان به سمت رسانه های دینی باید متناسب با نیاز فکری جوانان حرکت کرده و متناسب با نیاز آنها تولید محتوا کرد تا بتوان اثرگذاری بیشتری در جذب آنها داشت.

وی اضافه کرد: در حوزه دین و مذهب جوانان ما، جوانانی مقید به باورهای دینی و مذهبی هستند و نمونه بارز آن در مراسم های محرم قابل مشاهده است که جوانان ما پای مکتب امام حسین علیه السلام نشسته و فیض می برند اما دشمن در حال شبه افکنی است.

بهروز تاکید کرد: مسئله مهمی که ضروری است خبرگزاری شبستان به طور جدی به آن بپردازد، پاسخ به شبهات دینی می باشد زیرا دشمنان استحکامات اعتقادی ما را مورد هدف قرار داده اند و یکی از این استحکامات عاشورا، ولایت و امامت است.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت در خاتمه عنوان کرد: ما نیز به سهم خود از خبرگزاری شبستان تشکر می کنیم که در حوزه دین و مذهب و تقویت باورهای دینی فعالیت تخصصی انجام می دهد و امیدواریم خداوند توفیق روز افزون به مجموعه خبرگزاری شبستان عنایت کند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: پاسخ به شبهات دینی رسانه خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان رسانه ای دشمنان جنگ رسانه ای دین و مذهب حوزه دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور امروز، پنجشنبه، دوم فروردین در نشست قرآنی تهران با عنوان نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی گفت: قرآن مجید قدرت نرم مردم غزه و مقاومت است و قدرت نرم مقاومت اسلامی است. به همین دلیل است که به قرآن هجمه می‌شود و اگر قرآن این آموزه‌ها را نداشت، اینگونه به آن هجمه نمی‌شد.

وی با اشاره به هدایتگری قرآن اظهار داشت: باید به این توجه کرد که قرآن فقط آموزه و درس مسلمین نیست، بلکه برای همه عرصه‌های زندگی بشر است. قرآن کریم در خصوص نظام اجتماعی هم صحبت می‌کند، درباره عدالت مفاهیمی در این کتاب وجود دارد، با قصه‌هایی که دارد جزئیاتی از زندگی بشر را روایت می‌کند.

او با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در سوره فرقان گله می‌کند که قوم من این کتاب را مهجور کرده است، ادامه داد: مهجور نگه داشتن قرآن به این نیست که به آن مراجعه نشود، بلکه به این معنی است که در زمان مشکلات به قرآن مراجعه نشود. قرآن پاسخگوی تمام مسائل کوچک و بزرگ جهان معاصر است، اما به قرآن مراجعه نمی‌شود.

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رجوع به قرآن است

ایمانی‌پور با بیان اینکه مساله خانواده و جمعیت در جهان، مساله جدی است و قرآن برای آن آموزه دارد، گفت: ما آموزه‌های قرآن را رها می‌کنیم و به سراغ دستاوردهای بشر و قرائت‌های ساخته دست بشر از خانواده می‌رویم و به همین دلیل است که معنویت در جامعه از بین می‌رود و شاهد بحران معنویت در جامعه هستیم.



رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: روایت‌هایی از بزرگانی مانند ملاصدرا وجود دارد که می‌گوید عمری کتاب‌های مختلف را مطالعه کردند و دیرهنگام به بررسی و تفحص قرآن کریم پرداختند. ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رجوع به قرآن است تا از آموزه‌های آن که در تمام ابعاد زندگی بشر وجود دارد، استفاده شود.

امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

ایمانی‌پور با تاکید بر اینکه قرآن عامل وحدت جهان اسلام است، افزود: اگر به قرآن تمسک نداشته باشیم، امت اسلامی شکل نمی‌گیرد، امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و اگر می‌خواهیم به تمدن اسلامی دستیابی پیدا کنیم، راهی جز تمسک به قرآن مجید نداریم.

حماسه عاشورا شگفت انگیزترین هویت اسلامی مقاومت و صبراست 

مهدی مصطفوی قائم مقام معاونت ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: این نشست که در روزهای ماه مبارک رمضان و بهار معنویت و طبیعت قرین شده، می تواند دستاوردهای ارزشمند فردی و اجتماعی داشته باشد. 

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران تلاش شده است ساختار حکومتی و قوانین کشور مبتنی بر اصول و قوانین اسلامی و قرآنی باشد و مسئولانی که مردم برای اداره کشور انتخاب می کنند، معتقد و مقید به اجرای قوانین و ارزش های برگرفته از قرآن کریم باشند.

مصطفوی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم اسلام به عنوان کامل ترین دین در جهان است و قرآن کریم کامل ترین کتاب و دستور العمل برای راهنمایی بشر است و یکی از مسائل، هویت فرد و جامعه است و هویت در واقع حاصل جمع عناصر فرهنگی و جامعه است که یا  خاستگاه دینی دارد یا تعالیم دینی در آن نقش دارد یا عوامل مادی  و دست ساز بشر تعیین کننده و شکل دهنده آن است. 



وی افزود: سبک زندگ یکی از عوامل جهت دهنده هویت است. انسان در نگرش اسلامی نه موجودی بی اراده و پیش ساخته و تحت جبر است، نه موجودی کاملا آزاد و به خود واگذار شده است. تفکرات غیرالهی هویت انسان را صرفا آزاد می داند که نتیجه این تفکر را در دنیای غرب می بینیم که موجب ظلم، بی بند و باری، غارت، از هم گسیختگی خانواده، از بین رفتن کرامت انسانی و سقوط اخلاق و معنویت در جامعه غربی شده است که نمونه بارز این ظلم و بی بندباری در رژیم صهیونیستی کودک کش و حامیان غربی آن است،

مصطفوی گفت: قرآن کریم به انسان هویت خداباوری می بخشد؛ هویتی با محوریت خداوند در همه شئونات فردی و اجتماعی در زندگی. انسان با هویت قرآن نه ظلم می کند و نه ظلم را می پذیرد. سراسر زندگی او بر اساس عدالت و سرشار از معنویت است و در اطاعت از خداوند، صبور است. زیباترین، تاثیرگذارترین و شگفت انگیزترین هویت اسلامی مقاوم و صبور قرآنی حماسه جاودان عاشورا و غزه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محل استقرار شب زنده داران شب‌های قدر در حرم بانوی کرامت اعلام شد
  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • روایتی از بزرگترین اجتماع جمع‌خوانی قرآن در قم
  • حفاظت از محیط زیست؛ آموزه ای دینی وتوصیه بزرگان است
  • مراسم راهپیمایی جمعه‌های خشم در فارس برگزار می‌شود
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • تمساح خونی، پیشتاز فروش اکران نوروزی در خراسان رضوی
  • آسیا پیشتاز رشد اقتصادی جهان خواهد بود؟
  • شعر فارسی، رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای/لزوم انتقال پیام‌های دینی، تمدنی و ایرانی‌گری با زبان شعر/ضرورت ایجاد نهضت ترجمه اشعار فارسی