Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@17:06:53 GMT

چرا وام کرونایی بخش حمل و نقل پرداخت نمی شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۶۸۸۰

چرا وام کرونایی بخش حمل و نقل پرداخت نمی شود؟

تین نیوز

با وجود تصویب و ابلاغ تسهیلات حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومانی ستاد مقابله با کرونا برای بخش‌های مختلف حمل و نقل و اینکه قرار بود در تیر ماه این تسهیلات پرداخت شود، تا خسارت‌های وارد شده به فعالان این حوزه در زیر بخش‌های هوایی، ریلی و حاده‌ای جبران شود، هنوز این تسهیلات پرداخت نشده و در پیچ و خم بانک‌ها گیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  شیوع ویروس کرونا  در کشور که از اوخر بهمن ماه و اوائل اسفند ماه به صورت رسمی گزارش شد. آسیب جدی به بخش‌های مختلف اقتصادی وارد کرد و یکی از این حوزه‌ها که بیشترین خسارت را متحمل شدند، بخش حمل و نقل بود چرا که مردم تقریبا با اختیار و پس از مدتی به اجبار همه سفرهای خود را لغو کردند تا در خانه خود را از این ویروس در امان نگه دارند و حمل نقل جاده‌ای، ریلی‌ و هوایی آسیب زیادی در این زمینه متحمل شد.

در این راستا ستاد مقابله با کرونا مصوب کرد تا تسهیلات حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومانی برای جبران خسارت در زیر بخش های هوانوردی عمومی، رانندگان برون شهری در وسائل حمل و نقل عمومی و ریلی تصویب و پرداخت کند. این اعتبارات قرار بود در صورت تکمیل مدارک و انجام مراحل اداری در تیر ماه به فعالان آسیب دیده در حوزه حمل و نقل پرداخت شود اما با گذشت بیش از یک ماه از این وعده، هنوز این تسهیلات پرداخت نشده است و به نظر می‌رسد در پیج و خم بانکی و سخت‌گیری های همیشگی برای اعطای تسهیلات قرار دارد.

مقصود اسعدی سامانی – دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی - پیش از این درباره تسهیلات حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای بخش حمل و نقل هوایی اینگونه به ایسنا، گفته بود: همچنان این تسهیلات در مرحله پرداخت از سوی بانک‌ها قرار دارد و سخت‌گیری‌های صورت گرفته از سوی آن‌ها سبب شده که این تسهیلات تا کنون پرداخت نشود که امیدواریم هر چه سریعتر پرداخت شود.

تنها سه درصد رانندگان وام کرونایی گرفتند!

همچنین داریوش باقر جوان –مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – نیز با اشاره به تسهیلات حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی کرونایی مصوب برای رانندگان بین‌شهری در این باره به ایسنا گفت: با وجود اینکه قرار بود این تسهیلات در تیر ماه به بیش از  ۱۱۳ هزار نفر راننده بین شهری پرداخت شود اما از بین این تعداد راننده مسافری بین شهری که در ناوگان حمل و نقل عمومی مشغول به کار هستند تنها حدود ۴۰۰۰ نفر موفق شدند، تسهیلات شش میلیون تومانی کرونایی را دریافت کنند که حدود سه درصد از کل رانندگان می‌شود.

وی افزود: برخی از بانک‌ها با وجود مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سخت‌گیری می‌کنند و تضامینی غیر از آنچه به تصویب رسیده را از رانندگان طلب می‌کنند، بنابراین رانندگان بین شهری در دریافت این تسهیلات با مشکلاتی مواجه شدند و بعضا با تأخیر این وام به آن‌ها پرداخت می‌شود. از همه مسئولان بانکی و متولیان اصلی آن یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم که این موانع را از سر راه بردارند تا رانندگان در دریافت این تسهیلات که قرار بود در تیرماه به حساب آن‌ها واریز شود، دچار مشکل نشوند.

تسهیلات ۹۴۰ میلیارد تومانی ریلی هم در گیر و دار بانک عامل

از سوی دیگر برای جبران خسارت وارد شده به بخش ریلی ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب و ابلاغ شد اما با وجود گذشت بیش از یک ماه از وعده پرداخت این تسهیلات، هنوز این اعتبار به شرکت‌های ریلی و خدماتی فعال در این حوزه پرداخت نشده است.

این در حالی است که بر اساس اطلاعات و اخبار بدست آمده خبرنگار ایسنا، اعتبار مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا برای حدود ۶۲ شرکت در نظر گرفته شده و همه شرکت‌ها در این حوزه، ثبت نام خود را در سامانه کارا تکمیل کرده اند.

به گزارش ایسنا، با توجه به توصیه دولت به شرکت‌ها و زیر بخش های مختلف اقتصادی درباره اینکه نیروی انسانی خود را تعدیل و بیکار نکنید تا به شما تسهیلات بدهیم، متولیان بانکی بهتر است هر چه سریعتر برای پرداخت این تسهلات به این حوزه مهم فکری کنند تا شرکت‌ها مختلف حمل و نقل بتوانند از پس هزینه‌های خود برآیند و کسی در این میان بیکار نشود.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا مقابله با کرونا میلیارد تومانی تسهیلات حدود پرداخت شود حمل و نقل بین شهری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، گفت: پارسال ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

او با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند ب، خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰میلیون تومان، دوم ۸۰میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد