Web Analytics Made Easy - Statcounter

وینگر ملی‌پوش تیم برایتون انگلستان طی گفت‌وگویی از شرایط فعلی‌اش در رختکن تیم آبی‌پوش و شایعات مربوط به پیشنهاداتش صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شایعه‌های بسیاری درباره آینده علیرضا جهانبخش منتشر شده. ابتدا بحث بازگشت او به فوتبال هلند و مشخصاً باشگاه آژاکس مطرح شد و سپس بحث انتقال به فوتبال ترکیه و پوشیدن پیراهن گالاتاسرای و فنرباغچه به میان آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخباری که علیرضا کوچکترین اطلاعی از آنها ندارد و نمی‌داند چگونه منتشر شده‌اند. او در گفت‌وگو با ایران ورزشی، سکوت یکی دو ماهه خود را شکست و درباره آخرین شرایط خود در برایتون صحبت کرد. جهانبخش با توجه به باقی ماندن سه فصل از قراردادش با باشگاه انگلیسی، فعلاً با هدف بازگشت به برایتون، آغاز تمرینات پیش فصل با این تیم و جنگ برای به دست آوردن جایگاهی مطمئن، این روزها را سپری می‌کند. او در این مقطع می‌خواهد بجنگد، توانایی‌های خود را اثبات کند و اگر این اتفاق رخ نداد و دوباره به ترکیب نرسید، تصمیم دیگری بگیرد. این یعنی پایان تمام شایعه‌هایی که در روزهای اخیر شنیده‌ایم. بنابراین در شرایط فعلی علیرضا را باید بازیکن برایتون بدانیم، حداقل برای یکی دو ماه دیگر تا او بداند آیا در تفکرات گراهام پاتر جایی خواهد داشت یا نه.

 

 *تو قبل از شیوع ویروس کرونا و وقفه چند ماهه در برگزاری لیگ برتر، یکی از بازیکنان اصلی برایتون بودی. به واتفورد و چلسی گل زدی و بازی‌های خوبی هم به نمایش گذاشتی. در آغاز دوباره مسابقات اما گراهام پاتر کمتر از وجود تو در ترکیب برایتون استفاده کرد. خیلی‌ها دوست دارند بدانند چه بر تو گذشت و چه اتفاقاتی رخ داد که ورق اینچنین برگشت؟
اصل داستان برای خودم هم هنوز گنگ است. دلیل اصلی‌اش را نمی‌دانم که بگویم به خاطر چه مسأله‌ای این اتفاقات رخ داد. هر جلسه که با سرمربی برایتون صحبت می‌کردم، می‌گفت دلیل بازی نکردن تو بدشانسی، تغییر سیستم و یا مواردی دیگر است. در مقطعی که فرصت بازی به دست آوردم، سعی کردم از این موقعیت به بهترین شکل استفاده کنم. می‌خواستم نظر پاتر را عوض کنم، اعتماد به نفسم بالا رفت و همه چیز مثبت پیش می‌رفت. دوران قرنطینه که گذشت، خوب و سرحال به تمرینات برایتون برگشتم. در این مدت به طور اختصاصی تمرین کردم و البته در روزهایی که باشگاه برایتون برای آماده‌سازی بازیکنان و به صورت اختیاری در نظر گرفته بود نیز شرکت کردم و حتی یک جلسه را هم از دست ندادم. قبل از کرونا و برای بازی با آرسنال، فکر می‌کردم این شانس را دارم که در ترکیب اصلی قرار بگیرم. بعد از پایان وقفه لیگ، نظر سرمربی به یکباره تغییر کرد. یک ترکیب جدید چید و با آن توانستیم آرسنال را ببریم. با اورتون مساوی کردیم و نوریچ را هم شکست دادیم. در دو سه بازی هم نتایج یکطرفه بود، مثل شکست مقابل لیورپول و منچسترسیتی. به همین دلیل این روند ادامه پیدا کرد و پاتر هم ترکیب را تغییر نداد. با اینکه من از این اتفاق راضی نبودم اما با خودم می‌گفتم نظر سرمربی است و باید به آن احترام بگذارم و حرفه‌ای رفتار کنم. دوران سختی بود اما نمی‌توانستم کاری انجام بدهم. فقط باید خوب تمرین می‌کردم تا شاید بتوانم نظرش را تغییر بدهم. در نهایت هم او تصمیم می‌گرفت که کدام بازیکن بازی کند و چه کسی نه.


*جایی گفتی که صد درصد از این اتفاقات راضی نبودی. آیا در این مدت از دست گراهام پاتر ناراحت هم شدی؟
در این سطح از مسابقات، ناراحتی معنایی ندارد. من به عنوان یک فوتبالیست همیشه دوست دارم بازی کنم و تأثیرگذار باشم. برای من مهم است که در ترکیب تیمم مؤثر باشم اما وقتی این شرایط پیش آمد، برایم جدید بود. دلیلش هر چه که باشد، من خوشحال نبودم اما اینکه بگویم از دست مربی ناراحتم، در این سطح از بازی‌ها اصلاً حرف جالبی نیست. باز هم تکرار می‌کنم که دوست داشتم بیشتر بازی کنم و شاید حقم هم این بود اما در فوتبال حرفه‌ای باید به تمام نظرات احترام گذاشت.


*با این شرایط و اتفاقاتی که رخ داده، قطعاً از برایتون جدا می‌شوی؟ 
قطعاً وجود ندارد. من سه فصل دیگر با برایتون قرارداد دارم و به تمرین تیم برمی‌گردم و کارم را آغاز می‌کنم. پنجشنبه به انگلیس می‌روم، دو هفته در قرنطینه می‌مانم و بعد به تمرینات پیش فصل اضافه می‌شوم. یعنی همان کاری را انجام می‌دهم که قبلاً می‌کردم. تمرین می‌کنم، می‌جنگم و به مسیرم ادامه می‌دهم. البته راجع به آینده با قاطعیت نمی‌شود صحبت کرد اما هدف فعلی‌ام همین است که گفتم.


*پس نتیجه می‌گیریم که حداقل برای یکی دو ماه آینده به تیم جدیدی نمی‌روی.
قطعاً نه. دوست دارم بمانم و مبارزه کنم. چون شرایطی از این سخت‌تر را هم تجربه کرده‌ام. هر چند من به عنوان بازیکن دوست دارم بازی کنم و این نکته از همه چیز مهم‌تر است اما فعلاً تصمیم دارم در برایتون بجنگم و تلاش کنم. اگر این اتفاق رخ نداد، وقت دارم که تصمیم دیگری بگیرم. به همین دلیل در حال حاضر فقط به برایتون فکر می‌کنم و اینکه بتوانم در تمرینات پیش فصل جایگاهی برای خودم به دست بیاورم.


*پس تکلیف این همه شایعه را مشخص کردی. چون در هفته‌های اخیر بحث‌های بسیاری درباره علاقه آژاکس به تو منتشر شده است.
راستش را بخواهید دو سه پیشنهاد جدی دارم اما هنوز رسمی نیست و روی میز نیامده.

*یکی از آنها آژاکس است؟
آژاکس هم می‌تواند باشد اما در حد پیشنهادی که رسمی باشد و من بتوانم انتخاب کنم نه. البته علاقه برخی تیم‌ها به من همیشه وجود داشته، بخصوص در فصل نقل و انتقالات که همیشه حدس و گمان نیز وجود دارد. البته از صحبت درباره برخی دیگر از پیشنهادات تعجب می‌کنم، چون واقعیتش خودم هم از آنها خبر ندارم و نمی‌توانم نظری بدهم.


*می‌گویی از کدام تیم‌ها یا لیگ‌ها پیشنهاد داری یا مورد توجه آنها هستی؟
از هلند همیشه برایم پیشنهاد بوده یا مورد توجه قرار گرفته‌ام. از فرانسه و آلمان هم تیم‌هایی به جذب من ابراز علاقه کرده‌اند اما هنوز نمی‌دانم کدامیک از آنها اتفاق می‌افتد و فکری هم در موردشان انجام نداده‌ام. فعلاً که هدفم ادامه بازی در برایتون است اما خدا را شکر برای تصمیم بعدی می‌توانم دو دو تا چهار تا کنم و یک انتخاب خوب داشته باشم. الان اما لحظه‌شماری می‌کنم به انگلیس برگردم و در تمرینات برایتون شرکت کنم.


*البته چند روزنامه ترکیه‌ای هم درباره علاقه فنرباغچه و گالاتاسرای به تو مطالبی را منتشر کرده‌اند.
راستش را بخواهید هیچ اطلاعی از آنها ندارم و از شما و برخی دوستانم این اخبار را شنیده‌ام. شاید همه اینها در حد علاقه بود و برای هر فوتبالیستی هم رخ می‌دهد اما اینکه موضوع رسمی باشد هرگز.


*گفتی می‌خواهی در برایتون بمانی و بجنگی. آیا باشگاه مهاجم جدیدی جذب کرده که کار برایت سخت شود؟
فعلاً نه. باشگاه ما، آدام لالانا، هافبک لیورپول را جذب کرده و یک مدافع به نام فلتمن از آژاکس. فلتمن چند فصلی بود که مورد توجه برایتون قرار داشت و با توجه به بازی در سه پست خط دفاع می‌تواند بازیکن مفیدی برای تیم باشد.


*فکر می‌کنم هدفت این است که بخت‌ات را در برایتون آزمایش کنی و در صورتی که موفق نشدی، همان اوایل فصل و در بازه زمانی نقل و انتقالات پیراهن تیم دیگری را بپوشی. همینطور است؟
همه چیز امکان دارد اما من نمی‌توانم به طور دقیق بگویم چه زمانی چه کاری انجام خواهم داد. فعلاً موضوعی که مشخص است اینکه باید به انگلیس برگردم و شرایط را تغییر بدهم. در این سن و سال برایم مهم است که بازی کنم. چون بازیکنی نیستم که برای مدت طولانی بخواهم بیرون بنشینم. از طرفی مقدماتی جام جهانی هم در پیش است و من به بازی نیاز دارم.


*تاکنون با گراهام پاتر خصوصی صحبت نکردی که بدانی چرا کم بازی می‌کنی؟
چرا، چند بار صحبت کردم اما در آخر خودم به شخصه به دلیل قانع‌کننده‌ای نرسیدم. شاید هم هیچ وقت شرایطش نبود یا او به عنوان مربی نخواست در این مورد توضیح بدهد. من اما در این مدت خیلی چیزها یاد گرفتم و درس بزرگی آموختم. پخته‌تر شدم و تجارب زیادی هم کسب کردم.


*مثلاً چه تجاربی؟
اینکه در فوتبال همیشه اوضاع بر وفق مراد بازیکن پیش نمی‌رود. مثلاً گاهی اوقات یک مربی بازیکنان دیگری را به دلایل مختلف می پسندد و از تو استفاده نمی‌کند. حالا به حق یا به هر دلیلی که خودش دارد. در این مدت به این فکر کردم واقعاً حقم بوده این اتفاقات برایم بیفتد یا نه؟ شاید هم خودم مقصر بودم، چون آدمی نیستم که همه تقصیرات را گردن دیگری بیندازم. اول به خودم نگاه می‌کنم و امیدوارم که این اتفاقات تجربه بزرگی برایم باشد.


*تو نخستین بازیکن ایرانی بودی که توانستی در یک لیگ اروپایی عنوان آقای گلی را به دست بیاوری. بعد از تو حالا سردار آزمون و مهدی طارمی هم کفش طلا را تصاحب کرده‌اند. در این مورد هم صحبت می‌کنی؟
من به هر دو تبریک گفتم و از این بابت خیلی برای‌شان خوشحالم. خدا را شکر بازیکنان ایرانی می‌درخشند و از همه مهم‌تر نماینده‌های خوبی برای فوتبال ایران هستند. هدف همه ما این است که بگوییم بازیکنان ایرانی استعداد دارند و اگر به آنها توجه شود می‌توانند کارهای بزرگی انجام بدهند. سردار و طارمی آقای گل شدند، کاوه رضایی در شارلروا فوق‌العاده کار کرد و امیر عابدزاده هم جزو دروازه‌بان‌های موفق لیگ پرتغال بود. خوشبختانه همه عالی کار می‌کنند و اینها باعث می‌شود تیم ملی هم در مسیر پیشرفت قرار بگیرد. امیدوارم سردار، طارمی و باقی بازیکنان بتوانند چند سال دیگر همین روند را حفظ کنند و به موفقیت‌های بزرگتر برسند.

 

 

 

انتهای پیام
منبع: ایران ورزشی

 

منبع: دانا

کلیدواژه: گراهام پاتر بازی کنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماس توخل: لیگ برتر انگلیس سخت‌ترین لیگ جهان است

سرمربی بایرن مونیخ باور دارد که تیمش باید مانند بازی رفت بازی کند تا مقابل «یکی از بهترین تیم های سخت ترین لیگ جهان» پیروز شود. 

طرفداری | در جریان دیداری از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم های بایرن مونیخ و آرسنال به میزبانی استادیوم آلیانتس آرنا مقابل هم قرار می گیرند. بازی رفت دو تیم در لندن با تساوی 2-2 خاتمه یافت. 

توماس توخل، سرمربی بایرن مونیخ امروز در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و در مورد وضعیت تیم و بازیکنانش پیش از مهم ترین بازی فصل حرف زد.

باید مانند بازی قبل باشیم

برای تکرار موفقیت بازی رفت، به تمام فاکتورها نیاز داریم. اشتیاق و نظم تاکتیکی مشابه بازی قبل ضروری است. ما مصمم به کسب پیروزی هستیم و امیدواریم همان جو پرشور هواداران را در ورزشگاه شاهد باشیم. با توجه به مصدومیت هایمان، حضور و حمایت تک تک هواداران برای تحت فشار قرار دادن حریف و کسب آن امتیاز اضافه جهت پیروزی مقابل آرسنال، بسیار حیاتی است.

نیازی به تغییر سیستم نمی بینم 

پاولوویچ یا زوج هافبک دفاعی (لایمر و گورتسکا) بازی رفت؟ پاولوویچ پس از بازی با دارمشتات، ریتم بازی را از دست داده و این موضوع در زمین مشهود بود. تمایل دارم او را در لیست قرار دهم، اما فعلا دلیلی نمی‌بینم که زوج هافبک دفاعی موفق بازی رفت را بیرون بگذاریم. با این حال حضور الکس خوب است چون شاید بازی به وقت های اضافه کشیده شود. 

تجربه اروپایی برای بایرن مونیخ یک مزیت است 

تجربه اروپایی بایرن مونیخ مقابل آرسنال یک مزیت است؟ وقتی به تجربه ما در این رقابت نگاه می‌کنید، مشخصا کمی برتری داریم. اما برای تبدیل آن به یک مزیت کلیدی، به عملکردی در سطح بالا نیاز دارید. رسیدن به نیمه نهایی یک اتفاق عادی نیست. ما یک بازی داریم تا گام بعدی را در این رقابت فوق العاده برداریم. آماده ایم از صد درصد توانمان بهره بگیریم. اگر تجربه به ما حتی 5 درصد امتیاز اضافی بدهد، خوشحال خواهیم شد. این رقابت به شدت نزدیک خواهد بود. 

به همه تماشاگران نیاز داریم 

محکوم بودن به صعود به مرحله بعد؟ اینکه بگوییم باید صعود کنیم، عبارت اشتباهی است. این موضوع اهمیت بازی مقابل حریفی مانند آرسنال را نادیده می گیرد. این یک بازی 50-50 است. می خواهیم بعد از مدت ها دوباره به نیمه نهایی برسیم و سپس تا آخر پیش برویم. مطمئناً، قهرمانی در لیگ قهرمانان هر فصلی را برای هر باشگاهی شیرین می کند. البته در لیگ و جام حذفی عملکرد ضعیفی داشتیم. اما برای اینکه فردا کاملاً انگیزه داشته باشیم، به نتیجه گرفتن در آن تورنمنت ها نیاز نداریم. ما باید خودمان را تا حد مجاز تحت فشار قرار دهیم و به هر تماشاگری که برای مبارزه کنار ما آماده است، نیاز داریم. احساس آمادگی می کنیم، یک جلسه تمرینی دیگر داریم و فردا تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد

دلیخت گزینه آخر ما نیست 

دلیخت گزینه چهارم قلب خط دفاع است؟ ماتیس هرگز نفر چهارم نبود. همیشه همه چیز به زمان بستگی دارد. برای مدتی با موقعیتی روبرو بودیم که چهار مدافع میانی آماده داشتیم. ما همیشه به او اعتماد داشتیم، همانطور که الان به مین جائه و دایو اعتماد داریم. فردا به ماتیس در بهترین فرم نیاز داریم.

فرصت برای سهمیه جدید لیگ قهرمانان اروپا  

پیروزی بایرن مونیخ به بوندسلیگا برای گرفتن سهمیه پنجم کمک می کند؟ مطمئنا می‌خواهیم به بوندس‌لیگا برای کسب پنجمین سهمیه لیگ قهرمانان کمک کنیم. فرصت صعود داریم. کار بسیار سختی خواهد بود. لیگ برتر سخت ترین لیگ جهان است. ما می خواهیم برای کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان رقابت پذیر باشیم. فردا مقابل یکی از قوی‌ترین تیم‌های لیگ برتر بازی می‌کنیم. باید خودمان را ثابت کنیم و مشتاق این تقابل هستیم. این بازی بوندس‌لیگا مقابل لیگ برتر نیست، بایرن مقابل آرسنال است. ما هر کاری که می‌توانیم انجام می‌دهیم تا برنده شویم.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • هفته چهلم لیگ دسته اول انگلیس؛ تثبیت ویکام در میانه جدول در حضور تفضلی
  • ژاوی علیه انریکه: نه شما می‌بردید، نه من می‌مانم!
  • پیشنهاد رد نشدنی عربستانی‌ها، روی میز الکساندر لاکازت
  • توماس توخل: لیگ برتر انگلیس سخت‌ترین لیگ جهان است
  • واکنش تند پوچتینو به درگیری شاگردانش برسر زدن پنالتی+ فیلم
  • تولید مستند «پُرتره جهانبخش زمانی» در چهارمحال و بختیاری
  • خلاصه بازی چلسی 6-0 اورتون (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • پایان هفته سی‌و‌سوم لیگ برتر انگلیس با جشنواره گل چلسی
  • واکنش ستاره ذوب‌آهن به پیشنهاد پرسپولیس یا استقلال