Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@06:35:09 GMT

عملیات لایروبی رودخانه زنگمار پلدشت در دست اجرا است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۶۹۰۳

عملیات لایروبی رودخانه زنگمار پلدشت در دست اجرا است

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار پلدشت گفت: لایروبی رودخانه زنگمار شهرستان به متراژ ۷۳ هزار متر مکعب در حال اجرا است.

مهران صفری در گفت و گو با ایسنا گفت: لایروبی رودخانه زنگمار پلدشت با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال و به متراژ ۷۳ هزار متر مکعب در حال اجرا است.

وی با اشاره به وضعیت رودخانه زنگمار پلدشت و ارتباط مستقیم آن با سلامت جامعه اظهار کرد: ریخته شدن فاضلاب شهری به داخل رودخانه زنگمار و عدم لایروبی و بستر سازی مناسب باعث ایجاد مانداب و بستری مناسب برای رشد انواع باکتری ها و ایجاد بوی نامطبوع در فضای شهری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار پلدشت در ادامه با تاکید براینکه در راستای حل این مشکل و طبق پیگیری های صورت گرفته از شرکت آب منطقه ای استان، لایروبی از رودخانه زنگمار پلدشت آغاز شده است، افزود: مقرر شده است در آینده نزدیک محدوده پایین دست رودخانه زنگمار نیز در محل تلاقی آن با رودخانه ارس لایروبی و پاکسازی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایروبی رودخانه ها رودخانه زنگمار پلدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: تلاش می‌شود با لایروبی رودخانه‌های استان از طغیان و وقوع سیلاب در رودهای مازندران جلوگیری شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حیدر داوودیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  سال گذشته 160 کیلومتر از رودخانه‌ها و نهر‌های استان لایروبی شد، گفت: رشد چهار برابری لایروبی رودخانه‌ها و نهر‌های مازندران در سال گذشته نسبت به سال 1401 سبب شده است تا در مهار طغیان رودها موفقتر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه پارسال با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت‌های اعتباری، تجهیزاتی و قانونی 160 کیلومتر از رودخانه‌ها و نهر‌های مازندران لایروبی شد افزود: لایروبی نقش مهم در کاهش خسارات  طغیان رودخانه‌ها دارد.

داوودیان همچنین تصریح کرد: لایروبی انجام شده رودخانه‌های مازندران در سال 1401 حدود 44 کیلومتر بود و این رقم در سال گذشته به 160 کیلومتر رسید که رشد داشته است.

وی به  لایروبی نهر‌ها و رودخانه‌های نیرنگ، کاری رود، خان رود، سردآبرود چالوس، خیره‌سر و کورکورسر نوشهر، بولک رود، کریم‌رود، بابلرود و خوشرود در محدوده روستا‌های آکتیچ، درویش‌خاک، شهیدآباد، پیل، علمدار بابل، نسن و بخش بلده شهرستان نور و کیکاوس‌ رود اشاره کرد و گفت: در کلاک رود، جوله‌رود و سید رود فریدونکنار همچنین در محدوده پاسند، زرد وال بهشهر، زیروان، محدوده لمراسک و تیرتاش گلوگاه و کچپ‌رود این اقدام انجام شد و روستاهای کاری رود آمل، گرمرود، جمشیدرود در سال گذشته انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران یادآور شد: برای اجرای این طرح‌های لایروبی بالغ بر 300 میلیارد ریال هزینه شد که در تامین اعتبار از ظرفیت‌های قانونی اعتبارات عمومی، تهاتر مصالح رودخانه‌ای و منابع داخلی شرکت استفاده شده است.

داوودیان لایروبی رودخانه‌ها را یکی از اقدامات اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرد و گفت: با اولویت نقاط حادثه‌خیز لایروبی رودها ادامه دارد و تلاش خواهد شد سرعت اجرای طرح نقاط حادثه خیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • لزوم ارایه راهکار مناسب در راستای رفع معضلات تالاب انزلی