Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:08:05 GMT

اجرای حکم قطعی قضایی برای هفتاد قله

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۶۹۱۵

اجرای حکم قطعی قضایی برای هفتاد قله

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از اجرای حکم قطعی قضایی برای تصرف اراضی هفتاد قله خبر داد.

رضا میرزائی در گفت و گو با خبرنگار فارس در اراک گفت:  به دنبال پایش مستمر مناطق تحت مدیریت توسط یگان حفاظت محیط زیست و  پیگیری مستمرحقوقی  در راستای حفظ مناطق و زیستگاه ها و جلوگیری از تخریب و تصرف مناطق ، عملیات رفع تصرف 200 مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده هفتادقله و تخریب ساخت و ساز غیرمجازحسب دستور قضایی صادره از شعب اجرای احکام کیفری باحضور عوامل انتظامی ، رفع تصرف و اعاده به وضع سابق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزائی بر ضرورت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت : محیط زیست استان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خورارن نخواهد داشت و تصرف اراضی منابع ملی به هر بهانه ای که صورت گرفته باشد نتیجه ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفین به همراه نخواهد داشت و دست متصرفین از این اراضی کوتاه خواهد شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست مرکزی افزود: از همه مردم به ویژه دوستداران محیط زیست درخواست می‌کنم، با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی و بر اساس رسالت عمومی و همگانی در قبال محیط زیست، در حفظ این میراث گرانبها و امانت آیندگان و جلوگیری از تخریب و تصرف آنها، محیط زیست استان را یاری دهند
منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک با مساحت 98 هزار هکتار از اولین مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در کشور است که از پیکره‌ای کوهستانی و در گسترده‌ای از تپه ماهورها و دشت‌ها قرار گرفته است .

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست استان مرکزی حکم مدیریت حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در استان به مناسبت هفته زمین پاک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد، صبح امروز_ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مراسم روز جهانی زمین پاک هر ساله ۲۲ آوریل هم‌زمان در سراسر جهان برگزار می‌شود و در این راستا به منظور ایجاد حساسیت و هم‌افزایی بیشتر در حفاظت از زمین در کشور ما ایران اسلامی این رویداد به‌مدت یک هفته به‌عنوان «هفته زمین پاک» با تبیین شعار مشخص و اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: در سال‌جاری هفته زمین پاک از سوم تا نهم اردیبهشت با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» با اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی گرامی داشته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستورالعمل هفته زمین پاک به منظور ایجاد آگاهی و اطلاع‌رسانی به شهروندان و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست به‌طور عام و آلودگی زمین به‌طور خاص به هفت شهرستان استان ابلاغ شده‌است.

وی تصریح کرد: نواخته شدن زنگ زمین پاک در مدارس، برگزاری برنامه بسیج پاک‌سازی با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی، پاک‌سازی مبادی کوهستانی با حضور طبیعت دوستان و کوهنوردان، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، استفاده از ظرفیت خانه‌های محیط‌زیست، بازدید سرزده از صنایع و تجلیل از صنایع سبز، نشست با اعضای شورای اسلامی، استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی و سایر برنامه‌های متناسب با ظرفیت شهرستانی از برنامه‌های ابلاغ شده برای اجرا در این هفته است.

جاودان‌خرد خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل سازنده بین مسئولان و شهروندان آرزوی داشتن آسمان آبی و زمین پاک تحقق پیدا کند.

کد خبر 746824

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی
  • مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم
  • مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم