Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:48:22 GMT

افتتاح جشنواره نیویورک با فیلم جدید استیو مک کویین

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۶۹۵۳

افتتاح جشنواره نیویورک با فیلم جدید استیو مک کویین

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، استیو مک‌کویین کارگردان فیلم‌های مطرحی چون ۱۲ سال بردگی و شرم، با نمایش جدیدترین اثر خود یعنی لاورز راک (Lovers Rock) این دوره از جشنواره فیلم نیویورک را افتتاح می‌کند.

پنجاه و هشتمین دوره جشنواره نیویورک به دلیل شیوع کرونا با دوره‌های قبل متفاوت خواهد بود. رویداد امسال بنابر ملاحظات موجود در قالب ترکیبی از رویدادهای حضوری و مجازی برگزار می‌شود و برای نمایش فیلم‌ها از روش‌هایی چون اکران در سینما-ماشین استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، اثری که در افتتاحیه از مک کوئین روی پرده می‌رود نیز با فیلم در معنای رایج آن فاصله دارد. لاورز راک در واقع یک قسمت از مجموعه فیلم تبر کوچک (Small Ax) به کارگردانی مک کوئین است که به داستان جامعه هند غربی در لندن می‌پردازد.

داستان لاورز راک در یک مهمانی بلوز در اوایل دهه ۸۰ میلادی اتفاق می‌افتد و روایتگر یک عشق جوان است. فیلمنامه این فصل اثر مشترکی است از کورتیا نیولند و مک کوئین. دو بخش دیگر از ۵ فصل این سریال با عنوان منگراو و سرخ، سفید، آبی نیز در بخش اصلی این دوره جشنواره فیلم نیویورک برای اولین بار نمایش داده خواهند شد. این فیلمها که به موضع نژادپرستی و تبعیض میپردازند، بازتابی از شرایط سیاسی حاکم هستند که در آن بازار بحث و مناقشات درباره تنوع نژادی و برابری داغ است.

با نمایش لاورز راک نام مک کوئین به فهرست بلندبالای سینماگران مطرحی چون مارتین اسکورسیزی، کلینت ایستوود و دیوید فینچر می‌پیوندد که با آثارشان آغازگر دوره های مختلف این جشنواره سینمایی بوده‌اند.   

جشنواره بین‌المللی فیلم نیویورک یک رویداد معتبر ۱۷ روزه است که از سال ۱۹۶۳ هرساله برای نمایش بهترین تولیدات سینمایی سینماگران برجسته و استعدادهای نوظهور برگزار می شود. جشنواره امسال از ۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۹ میزبان سینمادوستان خواهد بود.  

  

برچسب‌ها نیویورک رویدادهای حوزه سینما فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیویورک فیلم نیویورک فیلم مک کوئین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «آلاء» به تونس می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،   پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه  در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود.

شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدا در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.   

از دیگر عوامل نمایش «آلاء» می‌توان از: مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان، طراح لباس: سمیه پسندیده خواه، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی، منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب نام‌برد.  
در خلاصه نمایش آمده است:چیزی تا سحر نمانده، لحظه‌ی وداع گاه اندوهگین نیست. هنگامه‌ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بینمان جاری است. من به طلوع خورشید وصالمان ایمان دارم. به خنده‌های ممتد کنار هم. به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد و عشق، تبلور وجودیمان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • این خبرها را از دست ندهید
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد