Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی با همتای لبنانی خبر داد که بغداد برای ابراز همدردی و همبستگی، یک هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی به بیروت ارسال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شب گذشته در پی وقوع انفجار شدید در بندر بیروت در لبنان و کشته شدن ۷۸ نفر و زخمی شدن بیش از چهار هزار نفر، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق با «حسان دیاب» همتای لبنانی تماس تلفنی برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته «شفق نیوز»، وی طی این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز همدردی و همبستگی همه مردم عراق با ملت لبنان به دلیل این حادثه در بندری در شهر بیروت، گفت: عراق در این مصیبت در کنار لبنان می‌ماند و دولت عراق قصد دارد برای ابراز همدردی با لبنانی‌ها، فورا یک هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی به لبنان ارسال کند.

در مقابل حسان دیاب نیز از الکاظمی تشکر کرد و از مواضع عراق در قبال لبنان که همواره در راستای منافع لبنان و مردم آن  و روابط تاریخی میان دو کشور بوده تقدیر کرد.

دفتر نخست‌وزیری عراق نیز دیروز بیانیه‌ای برای ابراز همدردی دولت این کشور با لبنان منتشر کرده بود. علاوه بر نخست‌وزیر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان عراق نیز با لبنان اعلام همبستگی کردند (جزئیات بیشتر).

در انفجار مهیب عصر روز سه شنبه در بندر بیروت تا کنون مرگ ۷۸ نفر و زخمی شدن بیش از چهار هزار نفر تایید شده است.

 انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا مانند ترقه بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتداء انفجار کوچک و سپس انفجار شدید رخ داده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: انفجار بیروت عراق مصطفی الکاظمی ارسال کمک حسان دیاب ابراز همدردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | وقوع انفجار در یک مقر نظامی در عراق

دریافت 1 MB دریافت 429 KB

به گزارش همشهری انلاین ویدئوهایی که در رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق منتشر شده است را ببینید.

کد خبر 845619 برچسب‌ها خبر ویژه عراق

دیگر خبرها

  • انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق
  • فیلم/لحظه وقوع انفجار در پایگاه کالسو در عراق
  • انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی در عراق + جزئیات
  • فوری | وقوع انفجار در یک مقر نظامی در عراق
  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • گلایه نخست‌وزیر قطر؛ پایان میانجیگری دوحه در جنگ غزه؟
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود