Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@17:24:04 GMT

مصطفی فتل صبح امروز در اصفهان اعدام شد + عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۰۱۹

مصطفی فتل صبح امروز در اصفهان اعدام شد + عکس

مصطفی فتل قاتل مدافع امنیت مردم شهید سجاد شاه‌سنایی بعد از ٣ سال، بامداد امروز در اصفهان به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش رکنا ،  بامداد امروز مصطفی صالحی معروف به مصطفی فَتَل، قاتل مدافع امنیت مردم شهید سجاد شاه‌سنایی بعد از ٣ سال بررسی و طی مراحل قضایی، بامداد امروز به دار مجازات آویخته شد.

وی از عوامل اصلی اغتشاشات دی ماه سال ۹۶ در کهریزسنگ نجف‌آباد بود که پس از چندین جلسه دادگاه به اتهام قتل پاسدار شهید سجاد شاه‌سنایی به اعدام محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرب و جرح ٦ نفر دیگر نیز در پرونده وی وجود دارد.

در اغتشاشات دی ماه ۹۶ آشوبگران در برخی شهرهای استان اصفهان از جمله کهریزسنگ نجف‌آباد، اغتشاشگران اقدام به تخریب اموال عمومی و تیراندازی به سمت مردم کردند که در جریان این درگیری‌ها، شهید سجاد شاه‌سنایی از حافظان امنیت مردم در حالی که بدون سلاح در یک کوچه محاصره شده بود، به شهادت رسید. از این شهید دو فرزند ۵ و ۸ ساله به یادگار مانده است.

«مصطفی فتل» یکی از اغتشاشگران مسلح این جریان بود که با شلیک گلوله مستقیم او را در تاریخ ۱۱ دی ماه ۹۶ به شهادت رساند. ۴ مهر ماه سال ۹۷ دادستان نجف‌آباد خبر دستگیری قاتل و همدستان او را اعلام کرد و در ۲۸ بهمن ماه ۹۷ اولین جلسه دادگاه او به صوت علنی برگزار شد.

مصطفی فتل در اصفهان اعدام شد

به گفته قاضی پرونده، قاتل، متهم به قتل شهید شاه‌سنایی و ضرب و جرح ۶ نفر از همکاران وی بوده است و این حکم مجازات ۹۴۴ روز پس از زمان شهادت شهید شاه‌سنایی بامداد امروز اجرا شد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا رکنا قتل اعدام قاضی اخبار حوادث اصفهان پرونده اعدام عکس صبح اخبار تهران حوادث تهران فیلم عکس ایران دختر مرد کودک تجاوز خانه ویلایی شهید سجاد شاه سنایی بامداد امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟

به گزارش «تابناک»، توماج صالحی خواننده رپ و اعتراضی در ایران است. ترانه‌های رپ او بیشتر ابعاد سیاسی و اعتراضی دارد و بعضاً در متن ترانه هایش توهین هایی را علیه مسئولان ارشد نظام مطرح می کند.

 «ترکمنچای»، «سوراخ موش»، «نرمال» و «بازمانده» از جمله ترانه‌های اعتراضی منتشر شده از صالحی هستند که مورد توجه رسانه های معاند قرار گرفته اند.

بازداشت ها

صالحی در ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ به دلیل ترانه هایش بازداشت شد. او همچنین در ۸ آبان ۱۴۰۱ به دلیل انتشار فیلم های اعتراضی و تحریک جوانان به حضور در اعتراضات باردیگر بازداشت شد.

در همین رابطه خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، به‌نقل از سید محمد موسویان دادستان اصفهان، خبر بازداشت توماج صالحی را تأیید کرد و مدعی شد که او «در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به اغتشاش و آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر نقش کلیدی داشته است».

۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ خبر رسید که حکم بدوی محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شده است. 

همین موضوع سبب شد تا نام او در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار بگیرد و بسیاری تلاش کنند تا زمینه لغو صدور حکم اعدام برای او را فراهم کنند. 

توضیح بیشتر اینکه دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است هرچند که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عکس| عروس امام خمینی (ره) کیست؟/ همسر سیدمصطفی خمینی درگذشت
  • توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • روز ۲۰۲ طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد
  • حریق یک دامداری در سمنان
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول