Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@17:55:50 GMT

۱۱۶۷ نفر از عشایر خراسان شمالی اظهار باسوادی می کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۱۰۲

۱۱۶۷ نفر از عشایر خراسان شمالی اظهار باسوادی می کنند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در حال حاضر هزار و ۱۶۷ نفر از عشایر این استان اظهار باسوادی می کنند.

«مهدی مودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: هر چند هزار و ۱۶۷ نفر از عشایر این استان اظهار باسوادی می کنند اما، مدرک تحصیلی ندارند.


 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: هم اینک ۲۶۲ نفر از عشایر بی‌سواد استان شناسایی شده اند که امسال قرار است بیشترین توان آموزشیاران برای باسواد کردن این افراد به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مودی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۳۰ نفر بی سواد در مناطق عشایری خراسان شمالی شناسایی و جذب این نهاد شدند.

 


وی با بیان اینکه مناطق عشایری این استان در باسوادی رتبه اول کشور را دارد، عنوان کرد: در آخرین سرشماری درصد باسوادی این قشر در سال ۸۷، ۶۸ درصد بود.

 


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: امسال برای تمامی بی سوادان گروه های هدف برنامه ریزی شده که این افراد مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و زندانیان را شامل می شود.

 


مودی ادامه داد: میزان بهره‌مندی مردم از حداقل سواد از شاخصه‌های رشد و توسعه جوامع و از حقوق اولیه انسان‌ها در راستای عدالت اجتماعی تلقی می‌شود و سوادآموزی فرصت دوباره برای افرادی است که در مقطعی، آموزش را به هر دلیلی از دست داده اند.

 


 وی بیان کرد: سواد آموزی با هدف ارتقا سطح کیفیت زندگی افراد است و با راه‌اندازی، تقویت و توسعه مراکز یادگیری تلاش می‌کنیم همه مردم باسواد شوند.

 


به گفته وی بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵، ۹۴.۷ درصد از جمعیت خراسان شمالی باسواد هستند که این رقم دودرصد از میانگین کشوری پایین تر است.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: سوادآموزی عشایر خراسان شمالی خراسان شمالی نفر از عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی افزود: بیشتر چاه‌های غیرمجاز استان در باغ ویلا‌ها و حاشیه رودخانه‌ها واقع است که با حفر چاه‌های کم عمق در برخی از فصول برداشت غیرمجاز آب دارند.
وی با اشاره به محدودیت منابع آبی خراسان شمالی با توجه به تداوم خشکسالی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی موجود تاکید کرد و گفت: مخازن آب زیرزمینی استان سالانه بین ۶۵ تا ۹۵ میلیون متر مکعب کسری دارند و به عبارتی این میزان بیش از مقدار تغذیه آبخوان‌ها در سال برداشت می‌شود.
مرتضوی در ادامه اضافه کرد: مجموع اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز استان سه برابر مجموع برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز است و وزارت نیرو از طریق توانیر به صورت متمرکز کنترل اضافه برداشت‌ها را در دستور کار دارد و برق این چاه‌ها را قطع می‌کند.
سه هزار و ۳۸۷ حلقه چاه مجاز در خراسان شمالی وجود دارد که سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب از منابع‌آبی زیرزمینی برداشت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • رقابت ۱۲۰۵ نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی
  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • رقابت ۲۷۰ چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی