Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سه ماهه اول سال گذشته، تعداد گواهی کشف و پروانه اکتشاف صادره در حوزه معدن کاهش داشته‌ و تنها صدور پروانه بهره‌برداری آن هم تنها ۴ درصد رشد کرده است.

به گزارش ایسنا، در سه ماه اول سال ۱۳۹۸، معادل ۱۱۲ فقره گواهی کشف صادر شد که در مدت مشابه امسال (۱۳۹۹) این تعداد به ۱۰۳فقره کاهش یافته و افت ۸ درصدی را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مدت تعداد پروانه اکتشاف صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴.۲ درصد کمتر شده است. در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۲۰۵ فقره پروانه اکتشاف صادر شده است؛ در حالی در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۹ فقره صدور پروانه اکتشاف ایجاد شده بود.

براساس این آمار، تنها صدور پروانه بهره‌برداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمی اوضاع بهتری داشته است. در فصل بهار سال جاری ۱۲۶ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده است در حالی که میزان صدور این مجوز معدنی در مدت مشابه سال گذشته تنها پنج فقره کمتر (۱۲۱) بوده است؛ لذا رشد ۴.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در مدت ذکر شده سال جاری سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف بوده است، رشد ۵.۲ درصدی داشته است. در سه ماهه اول امسال، بیش از ۲۱۱ میلیارد ریال صرف عملیات اکتشاف شده است در صورتی که در سه ماه سال گذشته ۲۰۱ میلیارد ریال صرف شده است.

علاوه‌بر این میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری در این مدت (فصل بهار ۱۳۹۹) نیز افت ۱۱.۲ درصدی داشته است. سه ماهه ابتدایی سال گذشته هزار و ۲۷۵ نفر مشغول شدند اما در سه ماهه ابتدایی امسال میزان اشتغال در این حوزه به هزار و ۱۳۲ نفر رسیده است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجوزهای معدنی معدن اکتشافات مدت مشابه سال گذشته سه ماهه ابتدایی پروانه اکتشاف بهره برداری صدور پروانه سه ماهه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز الکترونیک کسب و کار

محمود رشیدی‌اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه گفت : یکی از مهم‌ترین اقداماتی که هم‌اکنون توسط وزارت اقتصاد در حال انجام است موضوع تبدیل مجوز‌های کسب و کار کاغذی به الکترونیک و دریافت کد یکتا است که در صورت عدم دریافت مجوز الکترونیک توسط اصناف و سایر واحد‌های صنفی تا پایان اردیبهشت‌ماه پروانه آنها باطل می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: اصناف و واحد‌های صنفی باید تا پایان اردیبهشت‌ماه نسبت به دریافت پروانه کسب و کار الکترونیک خود اقدام کنند، اما در غیر این صورت نمی‌توانند از تسهیلات دولتی بهره‌مند شوند.

رشیدی‌اقدم تصریح کرد: صاحبان کسب و کار و اصناف کرمانشاهی می‌توانند با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز‌ها در کمتر از سه دقیقه با وارد کردن کد ملی، کد پستی و شماره پروانه خود برای دریافت پروانه الکترونیک اقدام کنند و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان این فرآیند را انجام دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه درگاه ملی مجوز‌ها ادامه داد: یکی از کار‌های بسیار مهم دولت سیزدهم راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌ها است که در گذشته اگر فردی متقاضی دریافت پروانه کسب و کار بود باید مراحل اداری را برای دریافت پروانه طی می‌کرد و به نوعی به کفش آهنین نیاز بود، اما اکنون این روند اصلاح شده و هزینه صدور مجوز نیز اندک است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه افزود: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها با اطلاعات کافی، به صورت شفاف نسبت به صدور مجوز‌ها اقدام می‌کند و یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح کوتاه شدن زمان صدور مجوز کسب و کار است.

رشیدی‌اقدم بیان کرد: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها به بهبود فضای کسب و کار کمک شایانی می‌کند و نظارت پیشینی را به پسینی تبدیل می‌کند و صدور مجوز تنها به درگاه ملی مجوز‌ها واگذار شده و صدور پروانه کاغذی خلاف قانون است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۸۹ هزار و ۷۲ درخواست در درگاه ملی مجوز‌های مربوط به استان کرمانشاه ثبت شده که ۵۶ هزار و ۴۴۲ مورد آن صادر شده و ۲۶ هزار و ۴۳۳ مورد رد شده و ۶ هزار و ۲۰۴ درخواست نیز در دست اقدام است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار در کمتر از سه روز صادر می‌شود، اما مجوز‌هایی که نیازمند استعلام و بازرسی چند دستگاه اجرایی است هفت روز زمان می‌برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد