Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اصغر مولوی سه‌شنبه شب در نشست خبری افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت در رفع مشکلات تولید موثر است و این دانشگاه با برخی شرکت‌های صنعتی منطقه، آب منطقه‌ای و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرارداد امضا کرده است.

وی ادامه داد: برای ارتباط موثر دانشگاه با بخش صنعت، برطرف کردن نیازهای علمی و صنعتی، جذب و هدایت اعتبارات پژوهشی، تحقیقاتی و صنعتی صنایع و سازمان‌ها، دفتر صنایع در دانشگاه حکیم راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین با اشاره به فعالیت مرکز رشد این دانشگاه گفت: هم اکنون ۳۹ واحد فناور در این مرکز فعالیت دارند که تعدادی از آنها به مرحله تولید محصول رسیده است.

وی افزود: امسال سه واحد جدید فناور در زمینه تهیه فتوکاتالیست مبتنی بر اکسید تنگستن برای تبدیل گاز نیتروژن به آمونیاک، شرکت پردازش سیر آفاق با ایده طراحی سامانه جامع حراست با نام رصد و ساخت دستگاه عایق جا زن تمام اتوماتیک در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری پذیرش و فعال شده است.

دکتر مولوی با اشاره به اقدامات پژوهشی این دانشگاه در مقابله با ویروس کرونا نیز ادامه داد: تاکنون ۲۰ طرح و ایده پژوهشی پیرامون ویروس کرونا از سوی محققان و استادان این مرکز آموزشی ارائه شده که هفت مورد از این طرحها به مرحله اجرا و بهره‌برداری کاربردی رسیده‌اند.

وی گفت: احداث "کابین امواج ضدعفونی" جهت کاهش بار ویروسی برای کارکنان شاغل در مراکز درمانی، "دستگاه اکسیژن سنج خون" (Pulse Oximeter) برای پایش وضعیت سلامت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و "دستگاه ضدعفونی پدالی" با هدف موثرتر نمودن فعالیت‌های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا از جمله این طرح‌های پژوهشی است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: طرح پایش و بررسی شیوع کرونا در سکونتگاه‌های روستایی سبزوار و سه سامانه رایگان مشاوره سلامت در حوزه‌های مختلف روانشناختی و آسیبهای اجتماعی از دیگر طرح‌های اجرایی این دانشگاه است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

برچسب‌ها مرکز رشد علم و فناوری ویروس کرونا سبزوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز رشد علم و فناوری ویروس کرونا سبزوار مرکز رشد علم و فناوری ویروس کرونا سبزوار دانشگاه حکیم سبزواری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی به منظور تربیت، آموزش و ارتقای توانمندی کارکنان حائز شرایط سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور و نیروهای مسلح جهت احراز مشاغل حکمرانی از طریق آزمون کتبی و مصاحبه (سنجش علمی و ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و مدیریتی) در چهار رشته؛ حکمرانی اجتماعی، حکمرانی فرهنگی، حکمرانی اقتصادی و حکمرانی تربیتی (مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ به شیوه آموزشی - پژوهشی دانشجو می پذیرد.

مهلت ثبت نام: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی مدرسه به نشانی زیر مراجعه نمایید.
governanceschool.ir

کد خبر 845251 برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران دانشگاه - دانشجو

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور