Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@22:28:46 GMT

بیانیه حماس در پی انفجار شدید بیروت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۲۹۵

بیانیه حماس در پی انفجار شدید بیروت

جنبش فلسطینی حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با لبنان، اعلام کرد، بیروت این مصیبت را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی انفجار شدید در بیروت و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم این کشور، جنبش فلسطینی حماس بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، حماس در این بیانیه به ملت و دولت لبنان در این «مصیبت بزرگ» ابراز همدردی کرد و افزود: همبستگی کامل خود با لبنان را در این مصیبت دردناک، به هر وسیله ممکن و در تمامی زمینه‌ها اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنبش فلسطینی ضمن تسلیت با خانواده‌های قربانیان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، تأکید کرد که لبنان این مصیبت را پشت سر خواهد گذاشت و محاصره را شکست خواهد داد.

تماس تلفنی هنیه با مقامات لبنان

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز سه‌شنبه شب (دیشب) با «میشل عون» رئیس‌جمهور، «حسان دیاب» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تماس تلفنی برقرار کرد و این حادثه را تسلیت گفت.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، هنیه تأکید کرد که لبنان با قدرت این حادثه را پشت سر می‌گذارد و در ادامه از ایستادن در کنار ملت و دولت لبنان سخن گفت.

درخواست نماینده حماس در لبنان برای اهدای خون

«احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان از فلسطینی‌های ساکن در اردوگاه‌های لبنان درخواست کرد، وظیفه برادرانه خود در قبال مردم لبنان را انجام بدهند و با مراجعه به مراکز مربوطه، خون اهدا کنند.

تا کنون کشته شدن ۷۸ نفر و زخمی شدن حدود ۴۰۰۰ نفر در انفجار دیروز بندر بیروت اعلام شده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: حماس لبنان انفجار بیانیه بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم

معاون رئیس جنبش حماس در غزه درخصوص مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، «خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه به روزنامه سعودی «الشرق» گفت: به ما گفته شد که اگر در کلیدهای قرارداد مبادله انعطاف نشان دهید، رژیم اشغالگر اسرائیل آماده است تا انعطاف پذیری مثبت بالایی در خواسته‌های شما داشته باشد که منجر به توافق شود.

وی افزود: در اینجا به این وعده و این خواسته پاسخ دادیم، بنابراین درخواست برای آزادی ۵۰۰ اسیر فلسطینی به ازای هر سرباز مرد یا زن اسرائیلی را به ۵۰ اسیر کاهش دادیم.

الحیه تصریح کرد: ما بر ضرورت آتش‌بس تاکید کردیم، اما برنامه فعلی شامل آن نمی‌شود. در توافق پیشنهادی درباره آتش‌بس صحبت شده اما درباره خروج نظامیان اشغالگر از غزه کوچکترین اشاره‌ای وجود ندارد.

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس غزه بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از این باریکه تاکید کرده است.

این عضو حماس همچنین شایعات درباره درخواست این جنبش برای خروج از قطر را تکذیب کرد و گفت به نفع همه است که حماس در جایگاه خود بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • فصل جدید ترکیه-حماس؟